Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل از سقوط ۴۹ درصدی سرمایه گذاری خارجی در جهان خبر داد.

 

به گزارش پول نیوز،  آنکتاد با اشاره به اینکه شیوع گسترده کرونا باعث تعطیلی بخش بزرگی از کسب و کارها شده است از کاهش ۴۹ درصدی حجم سرمایه گذاری خارجی در اروپا و آمریکا طی شش ماه نخست امسال خبر داد. بیشترین کاهش در جذب سرمایه گذاری خارجی مربوط به کشورهای در حال توسعه بوده که طی بازه زمانی فوق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حجم این سرمایه گذاری ها ۷۵ درصد ریزش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آمریکای شمالی ( شامل کانادا، ایالات متحده و مکزیک) این کاهش ۵۶ درصد ( معادل ۶۸ میلیارد دلار) بوده اما کمترین کاهش مربوط به آمریکای لاتین با ۱۲ درصد بوده است.

آنکتاد هم چنین با استناد به آمارهای اولیه سه ماهه سوم از فاینانس خارجی پروژه های بزرگ در جهان پیش بینی کرده است روند نزولی سرمایه گذاری ها ادامه دار باشد. با وجود کاهش معنادار سرمایه گذاری های خارجی، این سرمایه ها کماکان اصلی ترین منبع مالی خارجی برای کشورهای در حال توسعه باقی مانده اند و با توجه به کاهش شدید رشد اقتصادی و توان مالی دولت های آن ها انتظار می رود بحران بدهی در این کشورها تشدید شود.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در ادامه گزارش خود پیش بینی کرده است حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان تا پایان امسال در مقایسه با سال قبل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

روند سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای منتخب

۱- ایتالیا

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۷۴ درصد کاهش

۲- آمریکا

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۶۱ درصد کاهش

۳- برزیل

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۴۸ درصد کاهش

۴- استرالیا

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۴۰ درصد کاهش

۵- کانادا

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۳۲ درصد کاهش

۶- هند

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۲۹ درصد کاهش

۷- فرانسه

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۲۵ درصد کاهش

۸- چین

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: چهار درصد کاهش

۹- مکزیک

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: پنج درصد افزایش

۱۰- آلمان

میزان تغییر سرمایه خارجی مستقیم جذب شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل: ۱۵ درصد افزایش

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی سرمایه گذاری خارجی پول نیوز اقتصاد جهانی آمریکا سرمایه گذاری درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف

این‌که چقدر افراد یک جامعه به یکدیگر اعتماد دارند و چقدر به دولت و سیاستمداران اعتماد می‌کنند، باعث شکل‌گیری تعریفی به نام سرمایه اجتماعی است؛ شاخصی که در بزنگاه‌های مهم اجتماعی و سیاسی می‌تواند برای یک کشور راهگشا باشد. اگر نخواهیم با مصداق‌های سیاسی به تشریح اهمیت این شاخص بپردازیم، می‌توان به فراگیری کرونا در ایران اشاره کرد؛ فراگیری بیماری‌ای که کنترل و مهار آن تنیدگی مهمی با سرمایه اجتماعی داشت. شاید به‌دلیل میزان اهمیت مراقبت‌های بهداشتی بود که راه‌حل این چالش پزشکی را می‌بایست در اعتماد عمومی جست‌وجو می‌کردیم. اتفاقی که البته در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت ایران را بهتر نشان می‌داد. اعتماد عمومی یعنی انتظار مردم از دریافت پاسخ مثبت به خواسته‌های‌شان از طریق متولیان امور. البته حداقل داده‌های آماری استخراج‌شده از پژوهش‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد این شاخص رو به کاهش است اما در این میان جامعه ایرانی به چه کسانی همچنان اعتماد دارد و ازچه قشروگروهی سلب اعتماد کرده است؟ نکته مهم در میانه نتایج این آمارها این است که بدانیم صرف خوانش داده‌های آماری نمی‌توان به نتیجه درستی رسید و گاه خروجی این داده‌های بدون تحلیل می‌تواند گمراه‌کننده باشد. نتایج آخرین پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان درسال۱۴۰۲نشان می‌دهد که با وجود کاهش سرمایه اجتماعی، همچنان پزشکان، معلمان واستادان دانشگاه اقشار مورد اعتماد در جامعه هستند. با این حال درصد اعتماد «زیاد یا خیلی‌زیاد» به این اقشار نیز حدود۵۰درصد بوده است. همچنین، نتایج این پیمایش نشان می‌دهد با وجود آن‌که درسال۱۳۹۴اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد»به هنرمندان و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۵۴ درصد بوده، درسال ۱۴۰۲، اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد» به سلبریتی‌ها و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۱۷درصد گزارش شده است. رد و نشان چرایی افول اعتمادنزد این افراد رامی‌توان درعملکردآنها طی چند سال اخیر درجامعه ایرانی جست‌وجو کرد. البته نکته جالب توجه این است که درمیان سایر اقشار نه‌فقط اعتماد به کسبه و بازاریان کاهش نداشته بلکه چند درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • یورو رکورد زد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان