Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@10:51:03 GMT

کلاهبرداری اینترنتی باترفند همسریابی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۶۲۶

کلاهبرداری اینترنتی باترفند همسریابی

رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند همسریابی در کردستان خبر داد. ناطقان: سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: با مراجعه فردی که با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی کلاه‌برداری از حسابش به مبلغ نهصد میلیون ریال شده بود، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

سرهنگ دانش پور افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در اینستاگرام صفحه‌ای به نام همسریابی آنلاین مشاهده کرده است و پس از برقراری ارتباط به مدیر صفحه مبلغ نهصد میلیون ریال جهت شروع دوستی با یک خانم که مدیر صفحه آن را معرفی کرده بود واریز کرده است، اما پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبود.

او در ادامه گفت: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس، در کم‌ترین زمان ممکن متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام مسئول بابیان اینکه شیوه و شگردهای متفاوتی توسط کلاه‌برداران برای اخاذی در فضای سایبری وجود دارد، به کاربران هشدار داد ضمن رعایت ملاحظات امنیتی، اخلاقی و رعایت حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از اعتماد بی‌جا و پرداخت وجه به افراد غیر جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان از عموم مردم درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
برچسب ها: کلاهبرداری ، ناطقان ، همسریابی ، کردستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کلاهبرداری ناطقان همسریابی کردستان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کلاهبرداری‌ها با عنوان فروش سوالات کنکور نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند، اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بوده ایم.

مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.

دیگر خبرها

  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • اطلاعیه فراجا؛ تکذیب شکایت سردار رادان از کاپیتان استقلال | شاکی اصلی مشخص شد
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور