Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:32:32 GMT

انواع حساب در فارکس

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۶۵۰

انواع حساب در فارکس

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه بازار فارکس به یک موقعیت عالی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. از طریق سرمایه گذاری در بازار فارکس می‌توان به درآمدهای قابل توجه دلاری دست یافت و به همین دلیل، استقبال از آن در ایران هر روز افزایش می‌یابد. در فارکس، ارزهای کشورها در برابر هم دیگر و به ازای نرخ برابری میانشان مبادله می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس کسب درآمد در فارکس نیز، همین معامله‌های ارزی است.

بازار فارکس در اصل به مبادله ارزها در برابر یکدیگر اختصاص پیدا کرده است؛ اما امروزه در کارگزاری فارکسر می‌توان دارایی‌های دیگری مانند فلزات گرانبها (طلا و نقره) یا حتی ارزها دیجیتال را هم مبادله کرد. بروکرهای فارکس امروزه دارایی‌های متعددی را در پیش روی تریدرها قرار داده اند. مانند دارایی‌های قابل معامله در فارکس، حساب‌های فارکس نیز متنوع هستند. بروکرهای فارکس این امکان را به تریدرها داده اند که بتوانند حساب‌های مختلفی را باز کنند که هر یک از این حساب‌ها هم، ویژگی‌های خاصی دارند.

تریدرها با توجه به اهدافی که در بازار فارکس داشته و تجربه‌ای که کسب کرده اند، یکی از انواع حساب‌های فارکسی را در کارگزاری فارکسر انتخاب کرده و با آن به معامله‌های ارزی خود مشغول می‌شوند. این که کدام نوع حساب برای فعالیت در فارکس مناسب‌تر است، با توجه به اهداف و میزان ریسک پذیری هر شخص متفاوت است. این تنوع در انواع حساب در فارکس موجب شده تا تریدرها انتخاب‌های بیشتری برای معامله در فارکس داشته باشند. در ادامه این مطلب مهم‌ترین انواع حساب در فارکس را بررسی کرده و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

حساب تمرینی فارکسر یا دمو

یکی از مهم‌ترین انواع حساب در فارکس که بسیار هم شناخته شده، حساب دمو فارکسر ۵ است. حساب دمو فارکسر ۵، حسابی است که تریدرها از طریق آن می‌توانند به یادگیری و کسب تجربه می‌پردازند.

اولین گام در یادگیری فارکس، آشنایی و تسلط بر مفاهیم بازار فارکس است. پس از آن، نوبت به باز کردن حساب دمو فارکسر ۵ می‌رسد. تریدرها در ابتدای مسیر خود تجربه بسیار اندکی داشته و تنها با تکیه بر دانش تئوری از فارکس نمی‌توانند در این بازار پر نوسان به موفقیت برسند. به همین دلیل لازم است ابتدا به کسب تجربه پرداخته و اصول معامله کردن در فارکس را به صورت تجربی امتحان کنند.

این کار باعث می‌شود تا آن‌ها دانش خود را محک زده و از اندوخته‌های خود به صورت عملی و کاربردی استفاده کنند. هم چنین آن‌ها قادر خواهند بود که استراتژی مناسب معاملاتی خود را کشف و امتحان کنند. برای آن که تریدرهای تازه کار، بتوانند با خیال راحت به تجربه اندوزی و یادگیری عملی بپردازند، حساب دمو فارکسر ۵ ایجاد می‌شود. در حساب دمو فارکسر ۵، معاملات با پول مجازی که از سوی کارگزاری فارکسر به تریدر اختصاص می‌یابد انجام می‌شوند. به این ترتیب برای معامله در حساب دمو فارکسر ۵، نیازی به سپرده اولیه نیست و هم چنین سود و زیان آن نیز واقعی نیست. حساب دمو فارکسر ۵ تنها برای یادگیری تریدرهای تازه کار نیست؛ بسیاری از تریدرهای حرفه ای و با تجربه که سال‌ها مشغول ترید در فارکس بوده اند نیز از حساب دمو فارکسر ۵ استفاده می‌کنند. همان طور که گفته شد، سود و زیان در حساب دمو فارکس ۵ با پول مجازی است و هیچ تاثیر واقعی ای ندارد؛ به همین دلیل تریدرهای حرفه ای برای آزمودن استراتژی‌های خود از حساب دمو فارکسر ۵ استفاده می‌کنند.

حساب معاملاتی واقعی یا استاندارد

یکی دیگر از انواع حساب در فارکس، حساب معاملاتی واقعی در فارکسر ۵ است. این نوع حساب‌ها با قراردادی میان بروکر فارکسر و تریدر ثبت می‌شوند و در آن باید مبلغی به عنوان سپرده معاملاتی از سوی تریدر به بانک تعیین شده از سوی بروکر فارکسر واریز بشود.

از طریق حساب‌های معاملاتی واقعی فارکسر که از سوی بروکرها ارائه می‌شوند می‌توان به انجام مبادلات ارزی و هم چنین مبادله با سایر دارایی‌ها پرداخت. در این نوع از حساب فارکس میزان کمیسیون و ضریب اهرمی که از سوی بروکر ارائه می‌شود اهمیت زیادی دارد.

حساب آموزشی فارکسر یا سنت فارکس

حساب سنت Cent فارکس، مربوط به حساب‌هایی است که با سپرده گذاری‌های اندک می‌توانند ایجاد بشوند. در این نوع از حساب‌های فارکس، به جای آن که حجم معاملاتی را بر حسب دلار بسنجیم، آن را بر حسب سنت اندازه گیری می‌کنیم. مثلاً ۱۰ دلار سپرده به معنای ۱۰۰۰ سنت است. البته در طرف مقابل نیز به جای یورو، از سنت یورو و به جای پوند انگلیس، از پنس استفاده می‌شود.

حساب سنت فارکس یکی از انواع کاربردی حساب فارکس است که از جهاتی، به حساب دمو فارکس شباهت دارد. حساب سنت معمولاً با حداقل سپرده ۲۰۰ دلار قابل ایجاد است (این میزان به بروکر فارکس بستگی دارد) و می‌توان از آن برای معاملات با ریسک کم استفاده کرد.

کسانی که تجربه کمی در زمینه معاملات فارکس دارند یا تحمل زیان دیدن را ندارند می‌توانند با این حساب‌ها دست به معامله بزنند. هم چنین بسیاری از تریدرهای با تجربه می‌توانند در فضای زنده و پویای بازار به امتحان کردن استراتژی‌ها و پیشنهادهای معاملاتی پرداخته و از این طریق بر دانش و تجربه معاملاتی خود، بدون زیان‌های چشمگیر، بیفزایند.

حساب ECN فارکس

کلمه ECN سرواژه عبارت Electronic Communication Network است. خود حساب‌های ECN که از سوی بروکرها ارائه می‌گردند، انواع مختلفی دارند. به طور کلی حساب ECN نوعی از حساب است که در آن قیمت‌های مختلف با شفافیت در اختیار تریدر قرار می‌گیرند. در این نوع حساب، بروکر قیمت‌های مختلف خرید و فروش را از منابع مختلفی مانند بانک، مارکت میکرها و… جمع آوری کرده و مجموعه‌ای از قیمت‌های خرید و فروش را به شما نمایش می‌دهند. به این ترتیب شما می‌توانید بهترین قیمت خرید و فروش را تشخیص داده و بر همین اساس به معامله بپردازید.

اگر از حساب ECN استفاده کنید، در هر لحظه با قیمت‌های خرید و فروش و سفارشات (Order) های موجود در بانک‌ها و مارکت میکرها و… مرتبط خواهید بود و می‌توانید بهترین قیمت‌ها را تشخیص بدهید. لازم به ذکر است در این نوع حساب فارکس اسپرد متغیر بوده و تحت تاثیر وضعیت هر جفت ارز در بازار نوسان می‌کند.

حساب معاملاتی تومان ایران IRT

این نوع حساب انحصاری نزد کارگزاری فارکسر قابل افتتاح می‌باشد. در این نوع حساب تریدر فارکس با واریز مبلغ ۸ میلیون تومان قادر به افتتاح حساب نزد کارگزاری فارکسر می‌باشد. کلیه سود و زیان‌ها به تومان ایران نمایش داده می‌شود و واریز و برداشت از حساب هم با تومان ایران انجام می‌شود. در این نوع حساب‌ها هیچگونه خطری از جهت تغییر نرخ برابری تومان ایران نسبت دیگر ارزها وجود ندارد و تغییر نرخ برابری عاملی برای از دست دادن سرمایه نخواهد شد. حداکثر ریسک در اینگونه حساب‌ها ۸ میلیون تومان هست.

جهت مشاهده انواع حساب‌های انحصاری درکارگزاری فارکسرهمانند حساب تومان ایران برای اولین بار جهان، حساب طلای فیزیکی و حساب‌های بی نام بدون احراز هویت کافی هست به سایت کارگزاری فارکسر مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5058234

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز کارگزاری بورس سرمایه گذاری کسب و کار گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی ایران خودرو کسب و کارهای اینترنتی ویروس کرونا تولید داخلی بانک گردشگری گروه صنعتی ایران خودرو تغذیه سالم گوشی هوشمند لوازم خانگی ساختمان سازی نوع حساب تومان ایران بازار فارکس خرید و فروش دارایی ها قیمت ها هم چنین حساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی

سقف برداشت از حساب‌های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.

به گزارش تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.

برهمین اساس نیز در هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت نماید. این آستانه پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین گردیده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود می‌باشند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت نموده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است؛ بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

همچنین سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

tags # بانک مرکزی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها