Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۸۸ درصد دانش آموزان استان از شبکه‌ی شاد استفاده می کنند، گفت: ۱۲ درصد باقیمانده نیز ازروش‌های مختلف اعم از یاری گران و بسته های آموزشی، آموزش‌های درسی را دریافت می‌کنند.

جعفر پاشایی روز چهارشنبه در نشست خبری، با بیان این‌که لازمه‌ی اصلاح امور، بیان مشکلات و نارسایی‌هاست، اظهار کرد: طبق تقسیم بندی، کارگروه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل برعهده‌ی دستگاه تعلیم و تربیت استان است و بیشتر نقش هماهنگی را برعهده دارد، دستگاه‌های مختلف در کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیرعامل عضو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ سازی برای انجام بهتر امورات مختلف، گفت: تبیین پدافند غیرعامل در کنار پدافند عامل برای دانش آموزان، آحاد مردم و معلمان امری ضروری است، زمینه سازی این کار و بستر آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها فراهم است، بنابراین فرهنگ سازی را با استفاده از ابزارهایی مانند گسترش گروه‌ها، دانش آموزان و کتاب های درسی افزایش دهیم.
 

پاشایی، اجتماعی و عمومی کردن موضوع پدافند غیرعامل را نیز مهم دانست و گفت: هر اندازه گستره‌ی این موضوع را افزایش دهیم زمینه‌ی اجرای آن به خوبی فراهم خواهم شد، با اجتماعی کردن این موضوع، آحاد مردم بیشتر همراهی کرده و باعث افزایش تاثیرگذاری آن در جامعه می‌شوند.


وی به حساس کردن مسئولان، آحاد مردم و خانواده‌ها نسبت به موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: قطعا در هر جامعه افرادی خواص و تاثیرگذار زیادی وجود دارد که معتقدم اگر هر اندازه حساسیت پدافندغیرعامل توسط این افراد در جامعه افزآیش یابد، قطعا تاثیر گذاری آن در جامعه بیشتر خواهد شد.


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به بحث برنامه ریزی در پدافند غیرعامل، افزود: هیچ کار حساس را بدون برنامه ریزی نمی‌توان انجام داد، چنین اقدامی که با آینده ی فرزندان کشورمان در ارتباط است باید برنامه ریزی شود و هرکسی باید نسبت به آن در مسیر خود برنامه ریزی کند.

وی با بیان این‌که سند راهبردی پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: آموزش و پرورش اکنون دارای سند راهبردی پدافند غیرعامل بوده و اکنون برای هر نواحی چشم انداز تعریف شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ارجحیت بیشتر آموزش در جهان، گفت: آموزش یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در پدافند غیرعامل است، زمانی آن را به معاونت پرورشی سپرده بودند ولی اکنون پراکندگی از بین رفته است و بحث آموزش پدافند غیر عامل تمامی گروه های هدف در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.


پاشایی با بیان این‌که بخش بهداشت و سلامت دانش آموزان برای نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است، گفت: از ۱۵ شهریور با بازگشایی مدارس، بعد از سپری شدن هشت روز تصمیم گرفتیم کلاس‌های درس به دلیل توجه به سلامت دانش آموزان، غیرحضوری برگزار شود.


وی با بیان این‌که امسال بیش از ۷۲۶ هزار نفر نوآموز و دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کردند، گفت: ما پیش بینی می‌کردیم۷۵۰ هزار نفر در مدارس ثبت نام کنند ولی به دلیل کرونا برخی از اولیا فرزندان نوآموز خود را در پیش دبستان ثبت نام نکرده‌اند و اکنون ۷۲۶ هزار نفر دانش آموز و نو آموز در استان ما در مدارس ثبت نام کرده‌اند.


وی بیان کرد: اصول حاکم بر استمرار یادگیری، تضمین سلامت و بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان، اصل آموزش و پرورش است‌.


وی با بیان این‌که اکنون ظرفیت های جدیدی در شبکه‌ی شاد ایجاد شده ولی البته کامل نیست، گفت: راه اندازی شبکه‌ی شاد تجربه‌ای جدید برای آموزش و پرورش بود با وجود محدودیت مالی دولت و تحریم‌ها، ورود آموزش و پرورش برای مقابله با بحران کرونا خوب بوده است .

وی یادآور شد: تاکنون ۲۷ هزار و ۷۴۷ بسته‌ی آموزشی در سراسر استان توزیع شده است‌.


پاشایی با بیان این‌که اطلس میزان دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی ارائه می شود، گفت: مدیران مدارس هر ناحیه را موظف کردیم که امکانات لازم را برای دانش آموزان جهت دسترسی به آموزش مجازی شاد تهیه کنند.

وی افزود: احتمال این‌که دانش آموزشی خدمات آموزشی را دریافت نکند و از تحصیل بازماند، وجود دارد ولی این‌که کسی آگاهانه به دلیل نبود دسترسی به تلفن همراه از تحصیل بازبماند وجود ندارد، ما در حد توان رصد می‌کنیم، تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که آموزش و پرورش مسیر مشارکت های مردمی را برای کمک مومنانه‌ی خرید گوشی و تبلت برای دانش آموزان سوق داده است، گفت: اکنون مسیر کمک های مردمی به سمت تامین گوشی و تبلت برای دانش آموزان جهت دسترسی به آموزش آنلاین است، آذربایجان‌شرقی یکی از پیشتازان ساخت و ساز مدارس است، می‌توان در راستای تامین و خرید گوشی و تبلت از ظرفیت خیران نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: موسسه ای با نام نیکوکاری تربیت ایجاد کردیم که جمع آوری کمک های مردمی را برعهده دارد و با مشارکت خیران نیاز دانش آموزان را رفع می‌کند.


وی با بیان این‌که شبکه‌ی شاد شبکه‌ای امن است، گفت: تعداد کسانی که از شبکه‌ی شاداستفاده می کنند زیاد است، بنابراین نمی‌توان تک تک دانش آموزان را کنترل کرد، نقش والدین در نظارت بر دانش آموزان جهت استفاده از گوشی و تبلت بسیار مهم است.


وی تاکید کرد: از اولیای دانش آموزان درخواست می کنیم، مراقبت های لازم را از فرزندان خود در استفاده از گوشی و تبلت با بهره گیری از مسائل روانشناسی انجام دهند.

وی افزود: به کارگیری ارتباطات دوستانه بین اولیا و دانش اموزان می تواند بخش بسیار مهمی از نگرانی‌های اولیا در ارتباط با استفاده صحیح از وسایل الکترونیکی از جمله گوشی و تبلت را کاهش دهد.

پاشایی با اشاره به وجود مشکلاتی در خصوص پدیده‌های نوپدید در فضای مجازی، گفت:  احتمال دارد بیشتر از این رویدادها در فضای مجازی برای دانش آموزان رخ دهد، فضای مجازی مانند لبه‌ی چاقوی تیز بوده و در عین حال بستری برای ارائه‌ی آموزش است، مراقبت های لازم باید در این رابطه انجام شود تا هیچ آسیبی متوجه دانش آموزی توسط این پدیده‌های نوظهور نشود.


وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که به عنوان آموزش و پرورش استان مناطق پرخطر از لحاظ اعتیاد دانش آموزان را در اختیار داریم، گفت: رتبه‌ی آذربایجان شرقی از لحاظ اعتیاد دانش آموزی بین ۳۱ استان ۳۱ است، حتی یک دانش اموز هم به اعتیاد مبتلا شود به اعتیاد باز آماری بیشتر برای ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی برای دانش آموزان پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی آموزش و پرورش برنامه ریزی گوشی و تبلت شبکه ی شاد ی آموزش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند