Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا نوری قزلجه، با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور، اظهار داشت: افزایش قیمت گوشت به افزایش قیمت دام زنده بر می گردد، تولیدکنندگان اعلام می کنند که در ماه های اخیر قیمت گوشت افزایش نداشت و حالا قیمت این محصول خود را با تورم و قیمت سایر محصولات منطبق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دام زنده، گرانی نهاده دامی است، در شرایط کنونی برخی از نهاده ها بدون ارز ترجیحی تأمین شده و این مسئله موجب افزایش هزینه تأمین نهاده می شود.

لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی

نوری قزلجه بر لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی تأکید کرد و گفت: اگر برای دولت مقدور باشد، باید ارز ترجیحی برای خرید نهاده ها دامی اختصاص دهد، از این رو مسئولان بانک مرکزی باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند. قطعا بعد از تأمین دارو، مهم ترین مسئله تأمین نهاده دامی و کنترل قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز است.

نقش دلالان در افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار

وی ادامه داد: یکی از مسائل تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت، فعالیت سودجویان و دلالان در بازار است، از این رو دستگاه های نظارتی و دولت باید از بروز اختلاف قیمت در بازار جلوگیری کنند. افزایش قیمت محصولات باید متناسب با میزان افزایش قیمت نهاده باشد، یعنی اگر نهاده یک درصد گران شد، قیمت گوشت نیز به همان میزان افزایش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: محصولات پروتئینی و لبنی جزء مایحتاج ضروری مردم است، حال اگر قیمت ها افزایش یافت، دولت باید برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه برنامه ریزی کلانی را صورت دهد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج اصناف و بازاریان وزارت جهاد کشاورزی نماینده مردم بستان آباد در مجلس افزایش قیمت بانک مرکزی گرانی مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس قیمت دلا ارز نهاده های دامی گوشت مرغ منابع طبیعی محیط زیست محصولات پروتئینی قیمت گوشت ارز ترجیحی بستان اباد خبرگزاری فارس دلال دولت دستگاه های نظارتی عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزایش قیمت گوشت تأمین نهاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در استان خبر داد و گفت: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه قیمت محصولات پروتئینی در استان روند کاهشی گرفته است، اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در سال 1402 به بیش از 39 هزار تن رسید.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی 1.7 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به میزان یک‌میلیون و 740 هزار قطعه جوجه انجام شده که تا اواخر اردیبهشت تولیدات آن وارد بازار می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت مرغداری‌های استان را 7 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: در استان بوشهر 218 واحد مرغداری فعال است که بر اساس برنامه زمان‌بندی در تولید گوشت مرغ فعالیت می‌کنند.

بحرانی از افتتاح کشتارگاه دام بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه بزرگ و مهم استان بوشهر مراحل ساخت آن رو به پایان است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی از کاهشی شدن قیمت گوشت مرغ و قرمز در استان خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این ‌محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر افزایش سطح کشت گلخانه‌ها را از برنامه‌های مهم امسال دانست و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و با افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • وضعیت عجیب در بازار گوشت؛ فروش گوسفند با کارت ملی سوژه شد!
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد