Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها مرکز ماده ۱۶ مازندران که در آن معتادان متجاهر جمع آوری شده از خیابان ها و اماکن عمومی نگهداری می شدند از اواخر سال گذشته به دنبال شیوع کرونا در مازندران تعطیل شدند. طبق گزارش رسمی در این مرکز دستکم یکصد معتاد نگهداری می شدند.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ، احمد حسین زادگان از بهزیستی استان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی و شهرداری ساری و دیگر دستگاه های مرتبط نسبت فعال کردن مراکز نگهداری متعادان متجاهر اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : باید با رعایت پروتکل های بهداشتی گام اساسی برای از سرگیری فعالیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در استان برداشته شود و این کار نیازمند همکاری تمامی دستگاه های مسئول دارد.

حسین زادگان از دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز انتقاد کرد و اظهار داشت : دستورکار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید مسایل مهم حوزه مواد مخدر و اعتیاد باشد.
وی با اشاره به جشنواره یاریگران زندگی خواهان همکاری دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن این طرح در راستای ارتقاء دانش اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها در این حوزه شد.
استاندار مازندران همچنین خواستار مشارکت همه دستگاه ها و نهادها برای برگزاری باشکوه جشنواره یاریگران زندگی و فرصت سازی برای استفاده بهینه از ظرفیت خط ملی اعتیاد برای ارتقاء دانش اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها شد .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران هم در این نشست گفت : در حال حاضر ۵۵ مرکز اقامتی ماده ۱۵ که محل نگهداری معتادان عادی است در استان فعال است.

احمد مظفری افزود : امسال تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ معتاد برای ترک داوطلبانه به این مراکز مراجعه کردند.
وی گفت : تا پایان مهر ماه امسال حدود سه هزار و ۶۵۷ کیلوگرم انواع موادمخدر در مازندران کشف و حدود ۵۰ باند مواد مخدر نیز در این مدت متلاشی شد.

بر اساس آمارهای رسمی استان مازندران بیش از ۶۰ هزار معتاد شناسایی شده دارد.

برچسب‌ها استانداری مازندران مواد مخدر اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران مواد مخدر اعتیاد استانداری مازندران مواد مخدر اعتیاد اخبار کنکور شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد