Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:52:08 GMT

خانه هوشنگ مرادی کرمانی، قصه‌خانه می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۹۰۲

خانه هوشنگ مرادی کرمانی، قصه‌خانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه در خلال بازدید از خانه قدیمی هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، واقع در یکی از کوچه‌های خیابان شهید جاویدی (گذر میرزا محمود وزیر سابق)، از مرمت این خانه و تبدیل آن به قصه‌خانه کودک خبر داد.

سعادتی در این بازدید، پس از تقدیر از آثار این نویسنده و آرزوی عمر باعزت برای ایشان گفت: استاد کرمانی که صاحب آثار، قصه‌ها و هنرمندی‌هایی در حوزه کودک و نوجوان مانند «مهمان مامان» و «قصه‌های مجید» است با آثار ارزنده خود، دوره کودکی و نوجوانی خیلی از ما را شکل داده و ان‌شاءالله با اقدامی که صورت گرفته، خانه قصه و داستان کودک تهران را در این مکان راه‌اندازی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن اعلام این مطلب که سنگفرش کوچه و لایه‌برداری دیوارها از اولین اقدامات در این باره خواهد بود، از احتمال تملک یکی از خانه‌های مجاور این ملک خبر داد و گفت: معمولاً خود فضای خانه‌های بزرگان، به خانه‌موزه تبدیل می‌شود و برای برنامه‌ها و اقدامات اجرایی، فضایی در مجاورت آنها در نظر گرفته می‌شود که اگر امکانش فراهم شود، با تملک یکی از خانه‌های مجاور در تکمیل این فضا اقدام خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۱۲، با بیان این نکته که اکنون در حال انجام کارهای محتوایی این اقدام هستیم، ادامه داد: این مکان نیازمند یک طراحی مفهومی و یک طراحی کامل لوکیشن است که در مورد آن با بنیاد فارابی هم صحبت‌هایی داشته‌ایم.

هوشنگ مرادی کرمانی نیز طی گفت‌وگوی تلفنی در این باره، از انجام این اقدام ابراز رضایت کرد و گفت: پیشنهاد مرمت و انجام کار فرهنگی در این خانه در واقع پیشنهاد دکتر حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه و یاران ایشان بوده و با پیگیری‌های ایشان بناست این اقدام صورت گیرد.

او بر استفاده از عبارت «قصه‌خانه» به جای «خانه داستان» برای این خانه تأکید کرد و ادامه داد: به‌نوعی با یک تغییر کوچک، کار جدیدی در نام‌گذاری کرده‌ایم؛ چراکه اگر به آن خانه قصه یا خانه داستان بگوییم، ازآنجاکه در فضاهای مشابه نظیر خانه هنرمندان، خانه تئاتر و… زیاد به کار رفته، جذابیت نخواهد داشت؛ اگرچه در پرانتز قطعاً به «خانه مرادی کرمانی» اشاره خواهد شد.

خالق قصه‌های مجید درباره اینکه دوست دارد در این خانه چه برنامه‌هایی به اجرا درآید، بیان کرد: به‌هرحال شهرداری هر برنامه‌ای برای این خانه داشته باشد، من هم می‌پذیرم، ولی خود من دوست دارم اینجا فضایی باشد که بچه‌ها و خانواده‌ها جمع شوند، قصه بگویند، قصه بشنوند و کسانی را دعوت کنند که در آنجا داستان‌نویسی آموزش دهند و کارهایی از این دست صورت گیرد.

به گفته این نویسنده، او در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۲ در این خانه زندگی کرده و سه فرزندش در همین خانه به دنیا آمده‌اند و بسیاری قصه‌هایش مانند قصه‌های مجید در همین خانه به تحریر درآمده‌اند.

کد خبر 5058696

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری منطقه 12 مرمت خانه موزه داستان نویسی هوشنگ مرادی کرمانی هفته ناجا ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه گردشگری آلودگی هوا آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت راهها شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد مرادی کرمانی قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاغل خانگی از آن دسته کارهایی است نیاز به سرمایه بسیار جهت راه‌اندازی ندارد، با این وجود طی مدت کوتاهی این‌گونه فعالیت‌ها به سوددهی بالایی رسیده و می‌تواند زمینه اشتغال را برای تعدادی دیگر فراهم کند. امروزه مشاغل خانگی اهمیت و جایگاه خاصی پیدا کرده است،

خانم محمدی بانوی کارآفرینی که با ۲۴ سال سن و بدون هیچ سرمایه‌ای با حمایت‌های کمیته امداد توانسته علاوه بر توانمندی خود، زمینه اشتغال افراد جویای کار را فراهم کند.

وی در این باره می‌گوید: از کودکی علاقه به کار خیاطی داشتم به همین دلیل بعد از گرفتن مدرک دیپلم و فراگیری آموزش‌های خیاطی در یک خیاطی به عنوان شاگرد مشغول به کار شدم.

این کارآفرین حوزه خیاطی ادامه داد: فعالیت در این مسیر و در شغل خیاطی خالی از مسائل و مشکلات ریز و درشت نبود. کمبود اعتبار یکی از موانع و سختی‌هایی بود که با آن رو به رو بودم ولی کمیته امداد کمک‌های فراوانی در این مسیر به من کرد و توانستم با دریافت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از این نهاد و خرید تعدادی چرخ خیاطی یک کارگاه راه اندازی کنم.

وی ادامه می‌دهد: من از کمیته امداد تسهیلات گرفتم و کارشناسان این نهاد هم به من مشاوره‌های لازم را برای توسعه بیشتر این کارگاه دادند و نکته دیگر اینکه به صورت مداوم از این کارگاه سرکشی می‌کنند و کمبودهای ما را برطرف می‌کنند.

این بانوی سرپرست خانوار می‌گوید: هم اکنون علاوه بر قبول سفارشات مشتریان در زمینه دوخت فرم مدارس و فرم بیمارستان‌ها نیز فعالیت دارم و از طریق قبول سفارشات در این زمینه به درآمد خوبی رسیده‌ام.

این بانوی خوش‌فکر معتقد است: کسب رزق و روزی حلال مهمترین انگیزه و عامل در پیشرفت کارم بوده است. با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم. امروز نه تنها به توانمندی رسیده‌ام بلکه برای تعدادی بانوی دیگر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

وی ادامه می‌دهد: به اعتقاد من کارآفرینی اصلاً سرمایه زیادی نمی‌خواهد، بلکه نیازمند ایده و خلاقیت و در ادامه شناخت از بازار فروش محصول است، ممکن است سرمایه عظیمی در اختیار داشته باشی، اما به دلیل نداشتن ایده خوب و یا بازار فروش مناسب همان ابتدا شکست بخوری و همین موضوع انگیزه و امیدت را از دست بدهد.

خانم محمدی تصریح می‌کند: مشاغل خانگی از آن دسته کسب و کارهاست که هر کسی شروع کرده، شکست نخورده و بلکه پیشرفت هم کرده است، منتها به این شرط که فرد انگیزه و علاقه‌اش را در جهت درست به کار گیرد و با همت و اراده فعالیتش را ادامه دهد، قطعاً با کارآفرینی می‌توان در مدت زمان کوتاه به درآمد خوب رسید.

کد خبر 6079628

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • باشگاه تراکتور: خمس خودش درخواست جدایی کرد
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • فوری: خمس درخواست جدایی از تراکتور را داد
  • اختصاصی: درخواست خمس برای جدایی از تراکتور!