Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان ملی نمایندگان بوسنی و هرزگوین با اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه گفت: ایران کشوری مستقل، با ثبات و صاحب تاریخی غنی و عامل صلح پایدار در منطقه خاورمیانه است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «نبویشا رادمانوویچ» روز چهارشنبه در ملاقات با «رضا قلیچ خان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، ضمن اشاره به سطح خوب روابط میان دو کشور گفت: توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران به ویژه در زمینه اقتصادی مورد حمایت پارلمان بوسنی و هرزگوین است و امیدوارم با برطرف شدن هرچه سریعتر پاندمی کرونا در کنار گسترش روابط سیاسی، مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور نیز بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رادمانوویچ ضمن ابلاغ سلام به همتای ایرانی و تجدید دعوت از ریاست مجلس شورای اسلامی برای سفر به بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: روابط هیات رئیسه و گروه‌های دوستی پارلمانی خود را با مجلس شورای اسلامی ایران ادامه خواهیم داد و پارلمان بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران حمایت می‌کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار نیز روابط پارلمانی را از ارکان اساسی در روابط میان دو کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مجالس دو کشور، روابط ایران و بوسنی در همه عرصه‌ها گسترش یابد.

قلیچ خان با تاکید بر روابط خوب دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت کرده است.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از همزیستی اقوام و ادیان مختلف در بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: تقویت ارتباطات با همه اقوام بوسنیایی اعم از بوشنیاک ها، صرب‌ها و کروات‌ها از اهداف سفارت جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با اشاره به نقش و جایگاه ایران در مبارزه با تروریسم گفت: اگر اهتمام ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه خاورمیانه نبود؛ امروز اروپا و سایر نقاط جهان با مشکلاتی جدی در این زمینه روبرو بودند.

قلیچ خان اضافه کرد: عمده مشکلاتی که مردم ایران برای مبارزه با پاندمی کرونا با آن مواجه هستند در اثر تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه و محدودیت‌هایی است که برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی از سوی آمریکا ایجاد شده است.

طرفین در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه پارلمانی، آخرین وضعیت توافقنامه هسته‌ای و خروج آمریکا از آن و پاندمی کرونا در ایران و بوسنی و هرزگوین گف و گو و تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس پارلمان بوسنی صلح کروات ها تروریسم جمهوری اسلامی ایران بوسنی و هرزگوین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این حمایت‌های غیرمسئولانه چه نفعی برای انگلیس دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت تحولات منطقه و دفاع مشروع ایران با هدف تنبیه رژیم اسراییل، اظهار داشت: بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه، نسبت به این حجم از حمایت انگلیس از جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه ابراز شگفتی کرده و افزود: براستی این حجم از حمایت‌های غیرمسئولانه چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟

 امیرعبداللهیان افزود: جای تعجب است در حالی که طی شش ماهه گذشته چندین هزار تن بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخته شده است، انگلیس نگران پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله وحشیانه رژیم اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک، آن هم در چارچوب اصل دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل بدنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه متعاقب پاسخ جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی، در خصوص تحولات غزه اظهار داشت: ما در جریان قطعنامه اخیر سازمان ملل به صورت شبانه روزی تلاش کردیم تا آتش بس ایجاد شود و به دنبال این هستیم که زندانیان دو طرف نیز مبادله شوند. 

کامرون گفت: عملیات نظامی ایران بر روی اسراییل بسیار نگران کننده بود و در راستای افزایش دامنه تنش در منطقه ارزیابی می‌شود. در عین حال ما از اسرائیل خواهیم خواست دست به اقدام نزند، چرا که نمی‌خواهیم آنچه اخیرا اتفاق افتاد، دوباره و گسترده‌تر انجام شود.

در این گفتگو بر اهمیت رایزنی‌های لندن و تهران تاکید شد.

دیگر خبرها

  • ارتش نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • این حمایت‌های غیرمسئولانه چه نفعی برای انگلیس دارد؟
  • اجرای عدالت عامل جذب مردم به نظام است/تقدیر از عملیات وعده صادق
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • حمایت پارلمان عراق از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی
  • رئیس موقت پارلمان عراق: عملیات ایران حق قانونی این کشور بود