Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: دسته ملخ‌های وارد شده که دارای تراکم ۲۵ تا ۵۰ عدد در هر متر مربع می‌باشد از نوع ملخ بالغ بالدار بوده که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته قبلی و آمادگی همکاران حفظ نباتات در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های جنوبی کشور، به سرعت عملیات مبارزه و کانون کوبی آغاز و در سطح ۴ هکتار مبارزه شیمیایی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فارس، لازم به ذکر است بر طبق پیش بینی‌های انجام شده از سوی سازمان جهانی فائو و بررسی‌های کارشناسی در سازمان حفظ نباتات در این فاز تهاجمی با طیف گسترده و انبوهی از این آفت مهم خطرناک در استان‌های جنوبی کشور مواجه خواهیم بود که پیش بینی می‌شود در سطحی بیش از ۵۰۰ هزار هکتار نیاز به عملیات مبارزه وجود داشته باشد که با برنامه ریزی‌های انجام شده و ایجاد آمادگی لازم در استان‌های درگیر، انشاالله همانند فاز قبلی هجوم این آفت خطرناک، شاهد بروز کمترین میزان خسارت به اراضی جنگلی و مرتعی و مزارع و باغات کشور خواهیم بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ملخ ملخ صحرایی هند پاکستان هرمزگان کشاورزی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در آیین معارفه مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، گفت : استان کرمانشاه مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در کنار یکدیگر دارد که باید به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

وی مرز‌های غربی استان و خصوصا شهرستان قصرشیرین را یکی از مزیت‌های مهم استان برشمرد و گفت: قصرشیرین علاوه بر اینکه یکی از گلوگاه‌های اصلی میزبانی از زوار اربعین است، از بعد اقتصادی و بلحاظ همجواری با هر دو بخش عربی و کردنشین عراق نیز فرصت مهمی برای کرمانشاه به شمار می‌رود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می‌تواند به لحاظ اقتصادی و تجاری گشایش قابل توجهی برای استان ایجاد کند، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این منطقه تاکید کرد.

صحرایی افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت‌های متعدد در اختیار دارد که استفاده از آنها می‌تواند قصرشیرین را به یک منطقه آزاد ویژه و متمایز در کشور تبدیل کند.

وی مهمترین نکته‌درباره استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را دنبال کردن امور منطقه به صورت منطقی و پرهیز از هرگونه تعجیل و اقدام شتاب زده دانست تا در آینده باعث بروز چالش و مشکل نشود و اظهار کرد: در عین پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، نباید اجازه دهیم فرصت‌های این منطقه از دست برود.

استاندار کرمانشاه اقداماتی که تاکنون برای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انجام شده را بسیار مثبت عنوان کرد و یادآور شد: این اقدامات مقدماتی برای حرکت رو به جلو و پرشتاب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در آینده خواهد بود.

صحرایی بر لزوم استفاده از ظرفیت بدنه کارشناسی، اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان برای پیشبرد اهداف منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تاکید کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • وصول ۱۱۹ همت از بیت‌المال با ورود سازمان بازرسی
  • ترس شهرک نشینان صهیونیست از ورود پهپاد ها به سرزمین‌های اشغالی
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • (ویدئو) ورود اولین دسته از پهپاد‌های ایران به اسرائیل
  • ببینید؛ ورود اولین دسته از پهپادهای ایران به اسرائیل و واکنش شهرک نشینان صهیونیست