Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان روز چهارشنبه در این باره گفت:این بازرسی به منظور اطمینان از تولید محصول سالم و بهداشتی و همچنین صادرات فرآورده‌های خام دامی بویژه آبزیان به مشتریان چینی انجام شد تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یادشده در مجوز ورود صادر شده توسط آن کشور اطمینان داشته باشند.
دکتر محمد جانباز افزود: محل بازدید طبق اعلام کشور مقصد محموله‌های صادراتی(چین)، از مرکز بسته بندی در شهرستان بندرلنگه که مبدا ارسال محموله آبزیان به آن کشور بود، انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: در این راستا تیمی از این اداره کل متشکل از معاونت سلامت، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی، کارشناس اداره قرنطینه و امنیت زیستی و رییس اداره فاوا به  بندرلنگه اعزام شد و با حضور مدیر و مسوول فنی بهداشتی واحد منتخب، بازدید ویدئویی با موفقیت صورت گرفت.
 این بازدید ویدئویی به صورت سه جانبه با حضور سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی هرمزگان و  نمایندگان کشور چین صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، (از ابتدای مهر ۹۸ تا مهر۹۹)، حدود ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی هرمزگان از هرمزگان  به خارج از کشور صادر شده است.
 این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، آبزیان حرام گوشت از جمله خرچنگ، ماهی یال اسبی، صدف و مارماهی و همچنین اجزای حرام حیوانات حلال گوشت بوده که۹۰ درصد آن به کشور چین صادر شده است.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور چین هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور چین هرمزگان سازمان دامپزشکی کشور چین هرمزگان اخبار کنکور دامپزشکی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری‌فرد گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور جهادی و شبانه‌روزی در بندر امام خمینی، بهداشت و سلامت نهاده‌های دامی وارداتی را در همه مراحل تخلیه، بارگیری و حمل به تمام نقاط کشور طبق ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌کنند.

وی افزود: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایش‌های لازم، در سیستم زنجیره مصرف دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

عسکری فرد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ترخیص شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: با انجام این حجم از واردات نهاده‌های دامی به کشور از بندر امام خمینی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، رشد تولید فرآورده‌های دامی، آرامش در بازار مصرف، امنیت غذایی و افزایش اشتغال در این زمینه بیشتر فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم