Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@16:59:20 GMT

افتتاح 3 پروژه صنعت آب و برق فردا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۰۲۴۴

افتتاح 3 پروژه صنعت آب و برق فردا

سه پروژه صنعت آب و برق در استان‌های تهران و هرمزگان با اعتبار سه هزار و 340 میلیارد تومان فردا پنج‌شنبه با حضور رئیس جمهور و در قالب بیست و ششمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح می‌شود.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان تهران شامل تصفیه‌خانه ششم آب تهران با سرمایه گذاری 485 میلیارد تومان، طرح بزرگ رینگ شبکه انتقال آب شرب شهر تهران (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند، سامانه آبرسانی شمال شرق) با اعتباری بالغ بر 490 میلیارد تومان و پروژه سوم در استان هرمزگان شامل واحد 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با سرمایه گذاری دو هزار و 365 میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه تصفیه‌خانه ششم آب تهران با ظرفیت هفت هزار و 500 لیتر درثانیه حد فاصل سد تنظيمي امیرکبیر و تصفيه‌خانه ششم واقع در ضلع شمالی شهرك راه‌آهن تهران به منظور ايجاد سيستم انتقال جديد آب از منابع غربی تهران و امكان افزايش ظرفيت تصفيه آب آشاميدنی شهر تهران در چهار بخش اصلی تونل انتقال به طول مجموع 29.5 كيلومتر، آبگير ابتدایی تونل، تصفيه‌خانه ششم تهران با ظرفيت 15 مترمكعب در ثانيه (دو فاز 7.5 مترمکعب در ثانیه)، کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم آب تهران آماده بهره‌برداری است.

این پروژه با هدف جایگزینی سيستم‌های موجود انتقال و تصفيه آب شهر تهران، فراهم نمودن امكان بررسی، بازسازی و اصلاح سيستم‌های موجود انتقال و تصفيه آب در تهران، آبرسانی به مناطق شهری با ارتفاع بالاتر از رقوم تحت پوشش تصفيه‌خانه‌های موجود به روش ثقلی و در نتيجه كاهش هزينه‌های پمپاژ و بهره‌برداری و نگهداری سيستم‌های موجود توزيع آب و آبرسانی به مناطق گسترش يافته در محدوده شمال و شمالغرب تهران بزرگ افتتاح می‌شود.

افزايش ظرفيت تصفيه آب در شهر تهران، افزايش ظرفيت انتقال آب از منابع غربی تهران (سدهای اميركبير و طالقان)، افزايش كيفيت آب شرب مصرفی شهروندان و افزايش ايمنی و پدافند غيرعامل تامين آب تهران از دیگر اهداف این پروژه است.

این پروژه در سه بخش (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد و سامانه آبرسانی شمال شرق) درمجموع حدود 40 کیلومتر خط انتقال آب در اقطار یک هزار و 200 تا دو هزار میلی‌متر با لوله‌هایی از جنس فولادی افتتاح خواهد شد.

تأمین و ارتقای کیفیت آب جمعیتی بالغ‌ بر یک میلیون نفر و جلوگیری از بروز پیامدهای زیست‌محیطی در محدوده‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب تهران، استفاده بهینه از منابع قابل‌توجهی آب شیرین با کیفیت بسیار بالای سد امیرکبیر به علت سرریزهای فصلی، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی (چاه‌ها)، از مدار خارج کردن ایستگاه‌های پمپاژ آب و کاهش 30 درصد مصرف انرژی نسبت به قبل در شبکه توزیع آب از جمله اثرات افتتاح پروژه‌های مذکور است.

پروژه واحد 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، احداث نیروگاه با 2 واحد گازی 175 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی جمعا به میزان 510 مگاوات (در شرایط ایزو) به مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا به‌عنوان سرمایه گذار به بهره‌برداری خواهد رسید.

این پروژه با هدف تشویق سرمایه گذاری از طریق بخش غیر دولتی، کاهش حجم تصدی‌گری دولت، تأمين بخشی از تقاضای شبكه سراسری برق كشور، افزايش ظرفيت توليدی برق و ايجاد زمينه‌های اشتغال در منطقه به‌عنوان زیربنای تولید، استفاده بهينه از انرژی سوخت مصرفی با توجه به راندمان بالای واحدها و استفاده از حداكثر توان مهندسی و ساخت و اجرای داخل كشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نيروگاه‌های سیکل ترکیبی افتتاح می‌شود.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) حسن روحانی گروه مپنا نیروگاه سیکل ترکیبی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران حسن روحانی گروه مپنا نیروگاه سیکل ترکیبی وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو سامانه آبرسانی میلیارد تومان افزایش ظرفیت سرمایه گذاری سیکل ترکیبی بهره برداری شهر تهران آب تهران تصفیه آب خانه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور

ذولفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بابل با بیان اینکه وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های فاضلاب طرح‌های آبرسانی روستایی نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته بود که که پارسال ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شدند.

او افزود: مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر در کشور با حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری شود.

مهدی زاده گفت: اجرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به عنوان طرح‌های اولویت دار تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.

او با بیان اینکه این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در وزارتخانه رصد و کنترل می‌شود، افزود: تعدادی از این طرح‌ها مانند تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس و نوشهر در استان مازندران اجرا می‌شوند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تصفیه خانه نوشهرو چالوس تا شهریور ماه امسال وارد مدار بهره برداری می‌شود و شبانه روز ۱۲ هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه خواهد کرد.

مهدی زاده افزود: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی تعریف و قرار شد اقدامات لازم برای تامین اعتبار اجرای این طرح‌ها انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام