Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@22:03:46 GMT

ساخت یک قرص معجزه گر برای درمان خروپف

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۰۳۳۸

ساخت یک قرص معجزه گر برای درمان خروپف

رویداد۲۴ قرص جدیدی ساخته شده که نشانه های اختلال وقفه تنفسی در خواب را کاهش می دهد، اختلالی که باعث خروپف شدید و گاهی مختل شدن تنفس می شود.

نتایج اولیه ی آزمایشات بالینی نشان می دهد این قرص که باید شب ها مصرف شود، ممکن است مشکلات مذکور را تا ۷۴ درصد کاهش دهد.

اختلال وقفه تنفسی هم مردان و هم زنان را می تواند درگیر کند اما در مردان بالای ۴۰ سال شایع تر است و چاقی یکی از ریسک فاکتورهای آن محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکل زمانی رخ می دهد که ماهیچه های درون نای که هنگام خواب به طور طبیعی شل می شوند، به طور کامل از کار می افتند.

علت صدایی که هنگام خروپف به گوش می رسد آن است که با از کار افتادن ماهیچه ها فضای کوچک تری برای عبور هوا باقی می ماند و هوا با فشار خارج می شود.این اتفاق می تواند باعث قطع تنفس به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر شود.
وقتی مغز متوجه قطع تنفس می شود، سیگنالی می فرستد تا ماهیچه های نای منقبض شوند، امری که معمولاً باعث از خواب پریدن فرد می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین حالت برای خوابیدن کدام است؛ چپ یا راست؟

اختلال وقفه تنفسی درمان قطعی ای ندارد و برای کنترل آن معمولاً فرد باید تغییراتی در سبک زندگی خود به وجود آورد مثل کاهش وزن، کنار گذاشتن مصرف الکل، خوابیدن به پهلو و استفاده از یک دستگاه کمک تنفسی به نام سی پپ (CPAP). دستگاه سی پپ یک ماسک است که هنگام خواب روی صورت قرار می گیرد و هوا را به آرامی وارد ریه ها می کند تا نای از کار نیافتد.

با این حال استفاده از این دستگاه برای برخی طاقت فرسا است و تحقیقات نشان داده بخش قابل توجهی از افراد یا هرگز از آن استفاده نمی کنند یا پس از مدتی استفاده از آن را کنار می گذارند.

اما قرص جدید تولید شده امیدها به درمان اختلال وقفه تنفسی را افزایش داده است. این قرص جدید که نام آن AD109 است، از داروهای موجود ساخته شده است.

یکی داروی اتوموکستین است که ۲۰ سالی از ساخت آن می گذرد و از آن برای درمان اختلال بیش فعالی – نقص توجه در کودکان استفاده می شود. این دارو باعث افزایش سطح یک ماده ی شیمیایی مغزی به نام نورآدرنالین می شود که تمرکز را بالا می برد.

دانشمندان آمریکایی سازنده ی قرص جدید معتقدند نورآدرنالین باعث آزاد شدن سلول هایی به نام نورون های حرکتی هم می شود که ماهیچه های نای را در وضعیت مناسبی نگه می دارند، امری که ریسک از کار افتادگی آن ها در هنگام خواب را کاهش می دهد.

داروی دیگری که در ساخت این قرص جدید به کار رفته، اکسی بوتینین است که معمولاً برای افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار تجویز می شود. این دارو با کاهش انقباضات ماهیچه هایی که مثانه را کنترل می کنند، مانع از نشت ادرار می شود.

دانشمندان معتقدند اکسی بوتینین در حلق و نای روی گیرنده هایی تأثیر می گذارد که باعث می شوند ماهیچه هایی که انقباضات زبان را کنترل می کنند سرجای خود باقی بمانند و درنتیجه حلق را مسدود نکنند و باعث خروپف نشوند.

حالا یک شرکت آمریکایی به نام Apnimed این دو دارو را ترکیب و تبدیل به یک کپسول کرده که در حال آزمایش است.
با این حال، این روش درمانی ممکن است بدون ریسک نباشد. اکسی بوتینین می تواند باعث خشکی چشم، انقباضات شکمی و خواب آلودگی شود و اتوموکستین هم در برخی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه باعث افسردگی و افکار خودکشی شده است.

به گفته ی دانشمندان هنوز به تحقیقات بیشتری برای اثبات کارآمدی این قرص جدید نیاز است.

منبع: آخرین خبر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت سلامت خانواده جدیدترین عکس های سلبریتی ها اختلال وقفه تنفسی ماهیچه ها قرص جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | تو را است معجزه در کف...

در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی(علیه السلام) با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند: تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز   تصویر سازی : حسن روح الامين  

دیگر خبرها

  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • عکس | تو را است معجزه در کف...
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است