Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@13:39:11 GMT

واکنش مصر و عربستان سعودی به اهانت ماکرون

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۰۴۱۴

واکنش مصر و عربستان سعودی به اهانت ماکرون

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور مصر و هیئت دولت سعودی هم با بالا گرفتن موج خشم جهان اسلام از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بالاخره واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز چهارشنبه در اظهاراتی خبری گفت: «نباید به احساسات مسلمانان لطمه وارد شود و آزادی بیان به معنای جریحه‌دار کردن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

السیسی با بیان اینکه قصد سرزنش کردن یا مقصر شناختن کسی در قضیه توهین به اسلام را ندارد، گفت: «اما باید از آسیب رساندن به ما دست بردارند و به مسلمانان می‌گویم که طبق سیره پیامبر اکرم(ص) و اخلاق وی که در دین اسلام ما شناخته شده است، رفتار کنند.»

رئیس جمهور مصر با بیان اینکه هر گونه خشونت و تروریسم را تحت عنوان دفاع از دین و چهره‌های مقدس دین مردود می‌داند، گفت: «هیچ حرف یا عملی نمی‌تواند به شان و منزلت حضرت رسول(ص) لطمه بزند.»

هیئت دولت عربستان سعودی هم امروز از مخالفت این کشور با هر گونه تلاش برای مرتبط کردن اسلام با تروریسم و محکومیت کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیامبران خواند.

هیئت دولت سعودی گفت: « هر اقدام تروریستی یا رفتارهایی که به نفرت، خشونت و افراط‌گرایی منجر می‌شود، را محکوم می‌کند و آزادی بیان وسیله‌ای برای احترام، صلح و مداراست.»

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان اهانت مکرون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد