Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۸ فیلم از سینمای ایران در جدیدترین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلون نمایش داده می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلون از تاریخ ۲۸ اکتبر تا ۸ نوامبر (۷ تا ۱۸ آبان) در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود و فیلم های «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان، «بنفشه آفریقایی» مونا زندی حقیقی، «قصر شیرین»رضا میرکریمی، «جهان با من برقص» سروش صحت، «دیاپازون» حامد تهرانی، «قسم» محسن تنابنده، «غلامرضا تختی» بهرام توکلی، «هزارتو» امیرحسین ترابی، «زندگی در میان پرچم های جنگی» محسن اسلامزاده، «سال دوم دانشکده من» رسول صدر عاملی، «پیرمردها نمیمیرند» رضا جمالی، «سرکوب»رضا گوران، «مارموز» کمال تبریزی، «قطار ان شب» حمیدرضا قطبی، «زغال» اسماعیل منصف، «سونامی» میلاد صدرعاملی، «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی و «پیلوت» ابراهیم ابراهیمیان از ایران به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دو فیلم «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی و «حوا، مریم و عایشه» ساخته صحرا کریمی نیز از جمله فیلم هایی هستند که به عنوان محصول کشور افغانستان در جشنواره فیلم آسیایی بارسلون شرکت دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارسلونا قصرشیرین بنفشه آفریقایی مردی بدون سایه آسیایی بارسلون جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، بهمن ارک، آرش رصافی، مونا زندی حقیقی، بهروز شعیبی و نقی نعمتی به‌عنوان داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی انتخاب شدند.

۶۵ فیلم‌ داستانی کوتاه از نقاط مختلف کشور و از میان فرهنگ‌ها و اقوام متنوع برای رقابت در این بخش انتخاب شده‌اند.

بهمن ارک کارگردان و برادرش بهرام با فیلم کوتاه «حیوان» به شهرت رسیدند. این فیلم جوایز ملی و بین‌المللی زیادی دریافت کرد، ازجمله در جشنواره کن جایزه سینه فونداسیون شد. فیلم بلند سینمایی «پوست» به کارگردانی این ۲ برادر نیز با استقبال مواجه شد.

آرش رصافی کارگردان، تدوینگر و تصویربردار و مؤلف کتاب «رباعی سینما» درباره فیلمنامه کوتاه است. او سابقه مدیریت در سطوح مختلف انجمن سینمای جوانان ایران را دارد.

مونا زندی حقیقی کارگردان سینما در سال ۱۳۸۴ پس از ساخت چند مستند و فیلم کوتاه، اولین فیلم سینمایی خود، «عصر جمعه» را ساخت که جوایز متعدد داخلی و خارجی کسب کرد. او همچنین کارگردان فیلم «بنفشه آفریقایی» با بازی فاطمه معتمدآریا است.

بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر و سازنده فیلم‌هایی چون «دهلیز»، «سیانور»، «دارکوب» و «بدون قرار قبلی» است و در بیش از ۱۰ فیلم از جمله «طلا و مس»، «مهمان داریم» و «مغز استخوان» بازی کرده است. او برای کارگردانی «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) از جشنواره فجر شد.

نقی نعمتی کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و مستندساز و سازنده فیلم‌های سینمایی «سه و نیم»، «آن سه» و فیلم کوتاه «تکلیف گمشده» است.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی شامل فیلم‌های داستانی (بلند و کوتاه)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره‌ زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

کد خبر 6079785 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ۹ نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایرانی از مسابقات آسیایی
  • تصاویری که ارتش اسرائیل از بقایای موشک بالستیک ایرانی به نمایش گذاشت
  • ارتش اسرائیل بقایای موشک بالستیک ایرانی را به نمایش گذاشت + تصاویر
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • دیدنی های امروز؛ از جشنواره های آسیایی تا سال نو نپالی
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد