Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: شب گذشته در مجموعه فارابی 10 هزار و ششصد تُن شکر برداشت کردند که کاملاً بی سابقه بوده است و همین امر باعث امیدواری شرکت بوده تا بتوانند امسال ششصد هزار تُن شکر تولید کنند که رقم بسیار خوبی نسبت به رقم سیصد هزار تُنی سال گذشته به دلیل خشکسالی و سیل اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلام رضا شریعتی در بازدید از موسسه تحقیقاتی توسعه نیشکر خوزستان، اظهار کرد: امسال توسعه نیشکر برداشت را شروع کرده و جا دارد خسته نباشید و خدا قوتی به همه زحمت کشان این مجموعه عرض کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه از مرکز تحقیقات بازدید داشتیم و اقداماتی را که در زمینه بیولوژیک و حذف سموم و مبارزات بیولوژیک با آفات و اقداماتی در راستای تولید بذر صورت گرفته از نزدیک مشاهده کردیم، گفت: کارهای خوبی در این مجموعه در قالب اقتصاد مقاومتی انجام شده و تلاش شده روند صفر تا صد تولید نیشکر در مجموعه انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه آبیاری افزود: در خصوص کم کردن وابستگی به آب اقداماتی انجام شده و کارهایی در زمینه تولید مدل ها و انواعی از نیشکر که مقاومت بیشتری داشته باشد صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: کارها و اقدامات زیرساختی هم انجام داده شده و هم توسعه یافته است و شرکت کاملا در حال تبدیل به یک شرکت جامع و کامل در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

شریعتی در خصوص تولیدات شرکت اضافه کرد: تولید زود هنگام با نی های زود رس معمولا میزان قند پایینی داشته که خوشبختانه امسال با اقداماتی که صورت گرفته میزان برداشت شکر از این نی ها بالا است.

او گفت: در مجموعه فارابی ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن برداشت محصول بوده و به نوعی این امر برای مدت مشابه در سال های قبل بی سابقه است و این امید را ایجاد کرده که تا ۶۰۰ هزار تن شکر تولید شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما سال گذشته به دلیل خشک سالی و سیل سال قبل تر از آن ۳۰۰ هزار تن تولید شکر داشتیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: این حجم تولید موجب سود دهی شرکت و پرداخت بدهی های قبلی و بروز شدن و سرپا شدن آن خواهد شد.

شریعتی با اشاره به اینکه امیدواریم در سال آینده شرکت به ظرفیت اسمی خود که ۷۰۰ هزار تن است و تا کنون محقق نشده برسد‌، افزود: تحقق این امر تنها با درایت برنامه ریزی و همکاری مدیران کارگران و همه دست اندر کاران مجموعه خواهد بود.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: شرکت به صورت پایدار و شاداب در حال کار است و در تولید مواد استراتژیک کشور گام های خوبی برداشته و در خصوص اشتغال و مسوولیت های اجتماعی و کمک به روستا های اطراف هم گام های مثبتی برداشته است

 

بازدید استاندار خوزستان از مجموعه کشت و صنعت نیشکر استان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه استانداری خوزستان نیشکر صنایع نیشکر خوزستان استاندار خوزستان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان ها در نظر گرفته شده است.

علی‌ اکبر حسینی‌ محراب در پایان نشست بررسی طرح زراعت چوب که امروز، ۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، توضیح داد: زراعت چوب یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال شود.

وی افزود: این طرح در قالب سفر هیئت دولت مطرح شد و مورد تایید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود شش میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار در طول ۴ سال پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و طی این مدت از برگ آن جهت گرفتن اسانس استفاده می‌شود و دو یا سه کارخانه به این منظور راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار درآمد نسبتاً خوبی نسبت به کشت سایر محصولات دارد، اظهار کرد: کار خوبی که در سال زراعی جاری که معمولا آغاز آن را از ۳۰ شهریور لحاظ می‌کنند صورت گرفته، کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در استان است و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف نیز داشتند بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: در گذشته در سال‌های طولانی مجموعاً دو هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از هشت و نیم برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است و دلیل آن هم این است که طرح زراعت چوب را به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به آب و هوا و تولید و اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان نیز می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب ایجاد شوند، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است