Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلاف بر سر موارد درج شده در شناسنامه‌های الکترونیکی افغانستان در سالهای اخیر با افت و خیزهایی همراه بوده است و به تازگی پارلمان این کشور طرح تعدیل آن را با بیشترین آرا تایید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حجت‌الله خردمند» نائب رئیس پارلمان افغانستان اعلام کرد که طرح تعدیل شناسنامه‌های الکترونیکی باوجود مخالفت برخی از اعضای این مجلس با اکثریت آرا تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خان‌آقا رضایی» از موافقان این طرح گفت که روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیک باید متوقف می‌شد تا نکات اختلافی آن بازنگری شود.

رضایی به «هشت صبح» گفت که در این طرح درباره درج ملت و ملیت در این شناسنامه‌های کار شده تا با حل موارد اختلافی زمینه توزیع فراگیر این شناسنامه‌ها فراهم شود.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دوره اول ریاست جمهوری‌اش در یک فرمان تقنینی خواستار درج واژه‌های «ملت»، «ملیت» و «دین» در شناسنامه‌ها شد و در اردیبهشت سال 1397 نیز روند توزیع این شناسنامه‌ها را با گرفتن شناسنامه خویش آغاز کرد.

پارلمان افغانستان اما با رد این فرمان تاکید کردند که درج این موارد در شناسنامه‌های الکترونیک الزامی ندارد. بیش از 50 عضو این مجلس در مهرماه روند توزیع شناسنامه الکترونیک را خلاف قانون خواندند و برای تعدیل آن امضا جمع‌آوری کردند که در نهایت منجر به تایید پارلمان برای توقف این روند شد.

ریاست اجرایی دولت افغانستان: شناسنامه‌های الکترونیکی توزیع شده فاقد اعتبار هستند«حزب جمعیت اسلامی» افغانستان: توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی اختلافات قومی را تشدید می‌کندعوام فریبی و ایجاد اختلاف، انتقاد تند «عبدالله» از «غنی» درباره روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی

براساس گزارش‌ها بیشتر مردم افغانستان به دلیل درج «ملیت» و «قومیت» از گرفتن شناسنامه الکترونیک خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان توزیع شناسنامه های الکترونیک شناسنامه های الکترونیکی روند توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود؟

 انسیه خزعلی  اظهار کرد: طبق گفته مسئولین ثبت احوال، اطلاعات شخصی فرد از جمله اسم پدر و مادر در ظاهر کارت‌های جدید حذف می‌شود، اما توسط بارکدی که روی کارت قرار داده شده مشخصات شناسنامه‌ای، از جمله اسم پدر و مادر قابل رویت است.

پیش از این نیز معاون امور زنان رئیس‌جمهوری درباره صدور کارت ملی و شناسنامه با نام مادران گفته بود: با توجه به اینکه قرار است در کارت‌های جدید صرفاً کدملی قید شود و نام پدر و مادر دیگر ثبت نمی‌شود، مسئله قید شدن نام مادران نیز دیگر موضوعیتی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس
  • توقف افغانستان در گام دوم: فرمول صعود پیچیده شد
  • اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود؟
  • برنامه‌ریزی برای اجرای شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش‌آموزان
  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی