Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اتریش تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا شکست خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، اشتفان شولتز، سفیر اتریش امروز چهارشنبه (۷ آبان) با فاطمه قاسم­ پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار قاسم­ پور با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر گفت: قوانین مترقی قانون اساسی در خصوص زنان، نشان از تعالی جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تشریح فعالیت های این فراکسیون در حوزه صیانت و تقویت حقوق زنان به طرح­ های مصوب و در دست اقدام مجلس شورای اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: ارتقاء وضعیت زنان، ارائه تسهیلات بیشتر به زنان سرپرست خانوار و شاغل و همچنین سلامت و بهداشت زنان و خانواده از جمله مباحث جدی در فراکسیون زنان است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تحریم های دارویی علیه کشورمان را بخشی از اقدامات یکجانبه گرایانه و ظالمانه آمریکا و ناقض حقوق بشر دانست و اظهار داشت: تحریم­ های ظالمانه آمریکا با شکست مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران بر آنها فائق خواهد آمد.

قاسم ­پور با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی و دولت در خصوص قوانین حمایتی جهت برخورداری  پزشکان و کادر درمان به ویژه زنان شاغل در این حوزه، از اقدامات متعهدانه مدافعان سلامت در شرایط بحرانی شیوع کووید ۱۹ تقدیر کرد.

اشتفان شولتز، سفیر اتریش در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به حقوق زنان در اتریش گفت: در بحران ویروس کرونا در اتریش نیز زنان نقش برجسته­ ای را ایفا کرده اند.

وی افزود: بخش عمده ای از فشارهای ناشی از این بحران را زنان متحمل می شوند.

سفیر اتریش در تهران به تحولات مثبت در حوزه زنان و معلولان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: اتریش از پیشرفت قوانین مصوب در حوزه معلولین نیز استقبال کرد و سازمان ملل را از پیشرفت ­های به عمل آمده در ایران در این خصوص مطلع کرده است.

شولتز به سابقه پانصد ساله دوستی میان ایران و اتریش اشاره و اظهار کرد: باید ارزش ­های ملی و منطقه­ ای را مورد توجه قرار داد و برای این ارزش ها احترام قائل شد.

طرفین در پایان این دیدار بر گسترش تعاملات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و انتقال تجربیات در حوزه زنان و امور خانواده میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور تأکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و اتریش تحریم های آمریکا رئیس فراکسیون زنان مجلس مجلس شورای اسلامی ظالمانه آمریکا سفیر اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر دیروز جلسه هم‌اندیشی به دعوت تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب در مجلس دوازدهم تشکیل شد.

براساس گزارش ایسنا از مجلس، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام نبویان منتخب تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بر ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سپس منتخبان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت برای تشکیل فراکسیون واحد رای‌گیری شد. حاضران در این جلسه با اکثریت آرا با تاسیس آن موافقت کردند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعال شود.

موضوع دیگر این جلسه تشکیل یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون بود. وظیفه هیات اجرایی تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرامنامه و آیین‌نامه، تهیه فهرست نمایندگان برای دعوت به عضویت در فراکسیون، پیش نویس فرم عضویت و جدول زمان بندی تا انتخابات هیات رئیسه و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

اعضای هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه بعدی هیات موسس فراکسیون انتخاب می شوند.

هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898625

دیگر خبرها

  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست