Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، قاسم بصیری در نشست با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و مسئولان کارگروه های کمیته پدافند غیرعامل و در ارتباط مجازی با مدیران، روسا و اعضای کمیته های پدافند غیرعامل آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرموده اند "لازم است اقدام های موثر در حوزه پدافند غیرعامل با کار بسیجی صورت گیرد و از مصونیت کشور و آمادگی لازم دفاعی در برابر دشمنان اطمینان حاصل شود"، این مهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان کرمان به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش استان و دبیری رئیس اداره حراست در قالب ۱۳ کارگروه فعالیت می کند.

رئیس کارگروه امنیت و حراست پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ها به ادارات شهرستان ها و مناطق این استان اظهار داشت: این کارگروه شامل بخش کارکنان، فیزیکی و فناوری اطلاعات با رویکرد محارست و محافظت از امنیت و جایگاه کارکنان، ساختمان اداری و سخت افزارها، شبکه ارتباطات، نرم افزارها و خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات شکل گرفته است.

وی افزود: کارگروه های برنامه ریزی، بودجه و اعتبارات، آموزش ابتدایی و متوسطه، سواد آموزی و تربیت بدنی، سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر زیرمجموعه های کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان است.

بصیری با بیان اهمیت کاهش آسیب پذیری مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: کارگروه پرورشی، فرهنگی و بسیج شامل بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان، قرآن و عترت و مشاوره هم در راستای تحقق اهداف کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پروش استان فعالیت می کند.

وی از وظایف دیگر کارگروه های کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان کرمان نام برد و خاطرنشان کرد: کارگروه های تحقیق و آموزش نیروی انسانی، ایمن سازی و مقاوم سازی، ارزیابی عملکرد، انجمن اولیا و مربیان و اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان از دیگر کارگروه هایی هستند که فعالیت های خود را به نحو شایسته ای در زمینه پدافند غیرعامل انجام می دهند.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند "پدافند غیرعامل، اصلی برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه ای و توجیهی متوقف شود"، گفت: در سال های گذشته تهدیدات بسیاری را در حوزه امنیت فضای مجازی شاهد بوده ایم که کارشناسان متخصص ما در حوزه فناوری اطلاعات در این خصوص تلاش کرده اند تا کمترین آسیب و تهدیدی متوجه سیستم نشود.

وی با بیان این که همه باید به ارتقای شبکه شاد کمک کنیم، اظهار داشت: در شرایط فعلی، بحث اصلی ما در آموزش و پرورش استفاده از شبکه شاد است و گسترش این شبکه از اهداف وزارت متبوع است و پیرو تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پهنای باند آن افزایش یافته است، همه باید بکوشیم تا در این شرایط حساس، کشور دچار تنش نشود و هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نماند.

بصیری گفت: بحث دیگر، راهکارهای مقابله با کرونا است، طی بازدیدهایی که از مدارس انجام شده و گزارش های رسیده، وضعیت بهداشتی مدارس،  مطلوب ارزیابی می شود و نقطه ضعف های احتمالی هم برطرف شده است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال رزمایش پدافند غیرعامل را نمی توانیم به گستردگی هر سال داشته باشیم اما به صورت نمادین در مدارس با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با تاکید بر مواردی از جمله آموزش خاموش کردن آتش و نکات بهداشتی و... به دانش آموزان برگزار می شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان اخبار کنکور پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان کرمان فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

محسن زارعی در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال ۱۴۰۷ استاندارد می‌شوند، گفت: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.  

زارعی با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انهدام سه ریز پرنده در اصفهان
  • جزئیات صدای انفجار در اصفهان | کار اسرائیل بود؟
  • اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل
  • جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان