نشستهای تخصصی میزبان و مهمان اهالی سینما میشوند
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۰۹۳۳
به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشستهای تخصصی «۳۷-۲۰» آغازگر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران است. این نشستها در دو نوبت از ساعات ۲۰ و ۲۲ میزبان ۲۰ مدرس ایرانی و بینالمللی خواهد بود.
نشستهای تخصصی جشنواره سی و هفتم با مدیریت سعید پوراسماعیلی از طریق اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران با شناسه کاربری @iycs.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اجرای نشستهای تخصصی «۳۷-۲۰» را رامتین شهبازی برعهده دارد.
اضافه شدن هفت فیلم به رقابت جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
همچنین هفت فیلم به مجموع آثار راهیافته به رقابت جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران پیوستند.
انیمیشن «آتش سرخ» به کارگردانی مونا شاهی به بخش رقابتی پویانمایی راه پیدا کرد. همچنین فیلمهای کوتاه «حفره» به کارگردانی امیر ربوئین روئینی، «داغی» به کارگردانی فاطمه محمدی، «خطر اصلاح ناتمام» به کارگردانی جعفر پاشایی و «سنگ بال» به کارگردانی آمین صحرایی به بخش رقابتی داستانی افزوده شدند.
در بخش رقابتی تجربی نیز فیلمهای «محرمانه» به کارگردانی علیرضا شمالی و «انگشت» به کارگردانی وحید علیمردانی به جمع فیلمهای اعلام شده جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در بخش مسابقه سینمای ایران پیوستند.
سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از ۷ تا ۱۷ آبان با برگزاری نشستهای تخصصی «۳۷-۲۰» در جریان برگزاری است.
برچسبها انیمیشن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اکران فیلممنبع: ایرنا
کلیدواژه: انیمیشن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اکران فیلم انیمیشن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اکران فیلم اخبار کنکور جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نشست های تخصصی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
زندهیاد اصغر یوسفینژاد با «عروسک» ابدی شد
اصغر یوسفینژاد را میتوان یکی از نامهای کشف شده در جشنواره فیلم فجر دانست که با اولین فیلمش «اِو» (خانه) در بخش سودای سیمرغ سیوپنجمین جشنواره فجر توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ به همین دلیل وقتی پنج سال بعد در چهلمین دوره این جشنواره با فیلم «عروسک» متقاضی حضور در جشنواره شد، فیلمش به عنوان یکی از آثار کنجکاویبرانگیز این رویداد محسوب میشد اما با رد شدن فیلم توسط هیأت انتخاب سرنوشت فیلم و شاید فیلمسازش هم تغییر کرد.
پس از جشنواره فیلم فجر اصغر یوسفی نژاد کارگردان مطرح سینمای کشورمان برای دریافت پروانه نمایش فیلم عروسک تلاش بسیاری کرد که تا قبل از فوتش بینتیجه ماند و سرانجام فیلم سینمایی عروسک چند روز پیش با حضور جمعی از اهالی سینما و منتقدین در سینماهای هنر و تجربه به نمایش در آمد.
فیلم «عروسک» (قولچاق) داستانی درام و اجتماعی دارد و ماجرای این فیلم در تبریز اتفاق میافتد. تهیهکننده فیلم جلیل صحت از اعضای انجمن منتقدان سینمای ایران است.
️مهسان فراست منتقد سینما تلویزیون درباره این فیلم گفت: اکبر خواجوی با پدرسالار ابدی شد و اصغر یوسفی نژاد با عروسک. معتقدم همان طور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی میکنیم. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد کارگردان پر آوازه ترک زبان اثری از خود به جا گذاشت که تاریخ سینمای ایران این شاهکار ترک زبان را هرگز فراموش نخواهد کرد و در عجبم که مسؤلین جشنواره فجر چطور این فیلم را رد کردهاند.
وی ادامه داد: فیلم سینمایی عروسک حداقل در سه رشته میتوانست نامزد بهترین فیلمنامه، بهترین تصویر برداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار بگیرد اما نامهربانی داوران از ارزشهای این فیلم کم نکرد و نخواهد کرد.
این منتقد سینما افزود: همچنین قطب اصلی داستان زبان مادری بازیگران است که شیرینی این فیلم را دو چندان کرده است. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد با تمام وجود، درد جامعه افسار گسیخته امروز را درک کرده، از سینمای لمپنیسم امروز فاصله گرفته و یک اثر کلاسیک ایرانی به جا گذاشته است.
فراست بیان کرد: فیروز عاقلی بازیگر نقش ایوب، مردی برای تمام ثانیههای فیلم عروسک است که تماشگر را با فیلم همراه و میخکوب میکند. همچنین این کاراکتر با دیالوگ های خیره کننده تماشگر را شیفته نقش منفی خود میکند.
وی مطرح کرد: فیلم عروسک با بهترین تصویر برداری و فیلم نامه ادای دینی برای بیدار شدن انسانیت و زنان بی سرپرست است. عروسک فیلمی است که بیننده آن را لمس میکند، ودرپایان داستان ببینده را به فکر فرو میبرد.
شایان ذکر است اصغر یوسفی نژاد در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بر اثر خونریزی و سکته مغزی در گذشت.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر