Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@18:06:15 GMT

عوارض تزریق خودسرانه آمپول‌های شل کننده عضلات

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۰۹۴۸

عوارض تزریق خودسرانه آمپول‌های شل کننده عضلات

پرهام پارسانژاد فیزیوتراپیست در خصوص عوارض و مشکلاتی که استفاده مکرر از آمپول های عضله شل‌کن برای افراد به همراه دارد، اظهار کرد: وقتی هوا به صورت ناگهانی سرد می شود و افراد بدون توجه به سردی هوا با همان لباس های تابستانی به استقبال پاییز می روند، دچار اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات ناحیه ستون فقرات گردنی و کمری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در چنین شرایطی این افراد با انجام یک حرکت ساده در ناحیه ستون فقرات کمری، دچار اسپاسم و گرفتگی عضلات می شوند و این اسپاسم و گرفتگی هنگام حرکت و فعالیت با درد همراه است.

اوادامه داد: معمولا افراد زمانی که در چنین شرایطی قرارمی‌گیرند، اولین و راحت‌ترین کاری که انجام می‌دهد تزریق  آمپول‌های شل کننده عضلات و ضد التهاب خواهد بود. هرچند استفاده از این آمپول‌ها ممکن است که در وهله اول مانند آبی بر روی آتش باشد و درد ناشی از گرفتگی عضلات را کاهش دهد، اما تزریق این آمپول ها سبب خواهد شد تا عضلات فرد ضعیف تر شود و فرد بیشتر دچار گرفتگی عضلات شود.

پارسانژاد گفت: توصیه ما این است زمانی که افراد دچار اسپاسم و گرفتگی عضلات می‌شوند در ابتدای ۷۲ ساعت به استراحت مطلق بپردازند همچنین استفاده از کمربندهای طبی و قراردادن کیسه یخ هر چهار تا پنج ساعت ۱۰ دقیقه در ناحیه درد می‌تواند به تسکین آن کمک کند. درنهایت در صورتی که انجام این فعالیت‌ها برای تسکین درد نتیجه بخش نباشد از دارو‌های شل کننده عضلات  و ضدالتهاب به عنوان آخرین گزینه می توان استفاده کرد.

اوگفت: مراجعه به کلینک‌های فیزیوتراپی و انجام تکنیک‌های دستی توسط فیزیوترپیست‌ها برای برطرف کردن اسپاسم ایجاد شده، یکی از بهترین و موثرترین روش ها  خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین به افرادی که با اسپاسم عضلانی رو به رو می شوند انجام ورزش‌هایی از قبیل پیاده روی‌ به مدت ۴۵ دقیقه، دویدن آرام و انجام یک سری تمرین‌ها و نرمش‌های سبکی در زمان فیزوتراپی توصیه می شود.

او گفت: در واقع برطرف کردن این عارضه با دارو خصوصا استفاده خودسرانه از آمپول‌های شل کننده و ضد التهاب سبب خواهد شد که اسپاسم عضلانی به طور مکرر رخ دهد و در نهایت می تواند سبب بیرون زدگی دیسک، فشار بر روی ریشه‌های عصبی و گاهی هم اختلال در حرکت اندام‌های تحتانی شود و در چنین شرایطی راهی جز جراحی پیش روی فرد نخواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گرفتگی عضلات پارسی خبر سبک زندگی گرفتگی عضلات آمپول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

ثریا قربانی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پس از بررسی‌های لازم نتایج این نمونه برداری‌ها نشان داد با توجه به اینکه فصل کشاورزی در منطقه آغاز نشده است و هنوز کود و سمومی به اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه داده نشده است، کیفیت آب رودخانه و تالاب هشیلان بسیار نزدیک به هم است از این رو با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، آب این رودخانه تا پایان فروردین ماه به این تالاب انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون متر مکعب انتقال آب انجام گرفته است اضافه کرد: در همین راستا مقرر شده است پس از این مدت زمانی، دوباره از آب این رودخانه نمونه برداری انجام شود که اگر کیفیت آب آن تغییری نیافته بود مجددا عملیات انتقال آب تا زمانی که امکان انتقال وجود دارد، انجام شود.

قربانی، با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری در احیای این تالاب بی تاثیر نبوده است یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی سال‌های گذشته و برداشت‌های بی رویه آب توسط چاه‌های متعدد غیرمجاز اطراف تالاب، آب سفره‌های زیرزمینی منطقه کاهش شدیدی پیدا کرده بود که این امر موجب شده بود بارندگی‌ها به تنهایی قادر نباشد این تالاب را احیا کند.

وی گفت: از این رو انتقال آب از رودخانه رازآور باعث شد که الان شاهد پرآبی کامل تالاب بوده و علاوه بر این منابع آبی منطقه تا حد زیادی احیا شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست