Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@16:08:42 GMT

فروش واکسن کرونا در تهران

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۰۳۱

رئیس پلیس فتا از بازداشت دو متهمی خبر داد که در فضای مجازی داروی تقلبی درمان کرونا را به عنوان داروی واقعی به فروش می‌رساندند. ناطقان: چند روز قبل یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ عنوان کرد که با توجه به ابتلای پدرش به ویروس کرونا و وخیم شدن وضعیت جسمانی وی، برای خرید داروهای موردنیاز درمان وی در فضای مجازی با فردی ناشناس آشنا شده که این فرد اعلام کرده بود، داروی درمان کرونا را دارد و وی نیز برای دریافت سه واکسن درمانی کرونا به قیمت هر کدام ۱۷ میلیون تومان (مجموعاً ۵۱ میلیون تومان) به حساب وی واریز کرده بود اما پس از مراجعه به بیمارستان و تحویل به پزشک متخصص، وی داروها را تقلبی اعلام کرده و گفته بود که در صورت استفاده آنها می‌توانست منجر به مرگ پدرش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از طرح این شکایت، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد، متهم با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با موضوع خرید و فروش داروهای کرونا، مبالغ بسیار بالا داروهای تقلبی را به عنوان داروهای درمانی به متقاضیان این داروها فروخته است.

در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه وی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی، اکیپ عملیاتی پلیس فتا به مخفیگاه وی مراجعه کرده و موفق به بازداشت این فرد شدند همچنین در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه این متهم، تعداد زیادی از داروهای تقلبی کرونا کشف شد.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا تهران، در بازجوئی اولیه گفت: مدتی است از زندان آزاد شده‌ام و باتوجه به شیوع بیماری کرونا با همکاری یکی از دوستانم که در داروخانه کار می‌کند با راه‌اندازی یک کانال، گروه تلگرامی و عضویت در چند گروه بزرگ دارویی در تلگرام تبلیغ کرده و داروهای تقلبی را به عنوان داروی کرونا به مردم با مبالغ بالا می‌فروختم همچنین داروها را دوستم تهیه می‌کرد و من از محتویات داخل داروها و آمپولها بی‌اطلاع بودم.

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی، دومین متهم پرونده نیز دستگیر شد.

به گفته وی، کشف جزئیات بیشتر پرونده و مبالغ کلاهبرداری شده در دست بررسی است. منبع: خبر انلاین برچسب ها: فروش ، واکسن کرونا ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فروش واکسن کرونا تهران پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم

آفتاب‌‌نیوز :

 سردار وحید مجید به تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون‌های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصد‌های تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده اند دستگیر و به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده شان معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا می‌باشد، افزود: برابر رصد‌های صورت گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است.

رییس پلیس فتا فراجا خبر داد: تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نگردیده است؛ یکی از شگرد‌های این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان نمود.

رییس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع نموده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک؛ افراد می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا