Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص تغذیه با بیان اینکه «به»، حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است، گفت: این میوه سیستم ایمنی را تقویت کرده و به کاهش ابتلا به عفونت کمک می‌کند؛ ضمن اینکه دانه آن نیز باعث بهبود سرفه، گلودرد و برونشیت می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه، درباره خواص «به»، اظهار داشت: به میوه‌ای با طعم مطبوع از خانواده سیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر ۱۰۰ گرم «به» حاوی ۵۷ کیلوکالری انرژی است و در مقایسه با سیب و گلابی، به از نظر محتوای آنتی اکسیدان‌های پلی فنولیک غنی‌تر است. به میوه‌ای غنی از ویتامین، مواد معدنی و فیبر غذایی است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: میوه رسیده به، حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است؛ به طوری که ۱۰۰ گرم به، ۲۵ درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند؛ ضمن اینکه باید توجه کنیم میوه‌های غنی از ویتامین C با حذف رادیکال‌های آزاد به سلامتی بدن، تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به عفونت و کاهش شرایط التهابی کمک می‌کند.

صفوی خاطرنشان کرد: به همچنین منبع خوبی از مس، سلنیوم، آهن، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب از قبیل تیامین، ریبوفلاوین و پریدوکسین است؛ اگرچه هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد، اما برخی شواهد حاکی از آن است که میوه به، همانند گلابی، دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد آلرژی است.

وی اضافه کرد:علاوه بر میوه به، دانه آن نیز دارای خواصی از قبیل بهبود سرفه، گلودرد و برونشیت است. همچنین دانه این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش ایفا می‌کند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که دانه به را نباید جوید؛ چراکه دانه آن حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است که به سیانوریک اسید تجزیه می‌شود و ماده‌ای سمی است.

این متخصص تغذیه یادآور شد مصرف زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که لعاب دانه این میوه استفاده شود.

منبع: فارس

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن تقویت سیستم ایمنی متخصص تغذیه ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانه‌هایی که با رنج بدست آمده اند را دور نریزیم + فیلم

اگر در یک وعده غذایی در روز یک دانه برنج را دور بریزیم برای کل ایران هفت‌هزار کیلو برنج و در ماه ۲۱۰ تُن اسراف می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دانه‌هایی که با رنج بدست آمده اند را دور نریزیم + فیلم
  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می کند؟
  • انتقادات نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه