Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@20:46:16 GMT

احتمال تمدید3ماهه توافق‌کاهش‌تولیدنفت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۱۱۰

عربستان و روسیه احتمالا در زمان مذاکرات اوپک پلاس در پایان نوامبر، با تمدید کاهش تولید و به تعویق انداختن برنامه افزایش تولید موافقت خواهند کرد. ناطقان: به نقل از رویترز، عربستان و روسیه احتمالا در زمان مذاکرات اوپک پلاس در پایان نوامبر، با تمدید کاهش تولید و به تعویق انداختن برنامه افزایش تولید موافق خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر دو کشور، بر اساس دلایل تاکتیکی تلاش می‌کنند تا زمان برگزاری نشست تمایل به تمدید کاهش تولید را اعلام نکنند. آنها تلاش می‌کنند تا گزینه ها را باز بگذارند و پای‌بندی تولیدکنندگان دیگر اوپک پلاس را تضمین کنند.

در حال حاضر، بر اساس برنامه اوپک پلاس که در آوریل تنظیم شد، این گروه از ابتدای ماه ژانویه 2 میلیون بشکه در روز بر میزان تولید خود می‌افزایند.

اما ذخایر نفت در جهان از متوسط 5 ساله بالاتر است و مصرف بسیار کندتر از انتظار بهبود یافته است. بیشتر شدن همه گیری کووید 19، رکود اقتصادی را دو برابر کرده و آسیب دیگری به تقاضا برای نفت زده است.

هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه بازار به 2 میلیون بشکه نفت بیشتر در آینده نزدیک نیاز دارد و یا اینکه توانایی جذب نفت اضافی بدون افزایش ذخایر و کاهش قیمت را داشته باشد، وجود ندارد.

به طور مرسوم، در سه ماه نخست سال، کمترین تقاضا برای نفت خام از سوی پالایشگاه ها وجود دارد، از این رو اضافه کردن بشکه‌های بیشتر در این زمان سال به ویژه برای تولیدکنندگان پرخطر خواهد بود.

بنابراین، عربستان و روسیه احتمالا افزایش تولید را برای 3 ماه تا ما آوریل به تعویق می‌اندازند و در ماه مارس دوباره بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنند.

یک گزینه دیگر می‌تواند تعویق دو ماهه یا یک افزایش کمتر مثلا محدود به یک میلیون بشکه یا کمتر، از ابتدای سال جدید میلادی باشد. به طوری که در ماه مارس دوباره بررسی و تصمیم گیری صورت گیرد.

اوپک پلاس می‌تواند، افزایش تولید خود را 6 تا ماه جولای به تعویق بیندازد و در ماه ژوئن بررسی مجدد و تصمیم گیری کند که روند قیمت نفت را افزایشی می‌کند، اما انعطاف پذیری و انسجام داخلی آن را کاهش می‌دهد.

هیچ یک از این گزینه‌ها نسبت به تعویق سه ماهه ارحجیت بیشتری ندارند که احتمالا نتیجه نشست 30 نوامیر و یک دسامبر خواهد بود. منبع: فارس برچسب ها: تمدید ، توافق کاهش ، تولید ، نفت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تمدید توافق کاهش تولید نفت افزایش تولید کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۳ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ کاهش قیمت ساینا و شاهین در بازار

فرارو- قیمت ساینا S دنده‌ای در بازار آزاد امروز دوشنبه سوم اردیبهشت به ۴۵۰ میلیون تومان رسید. نسبت به خریدوفروش‌های دیروز شاهد کاهش پنج میلیونی قیمت ساینا S دنده‌ای هستیم و همزمان ارقام پیشنهادی فروشنده‌های شاهین دنده‌ای و شاهین اتومات نیز به همین اندازه تقلیل پیدا کرده است.

قیمت شاهین دنده‌ای امروز ۷۷۵ میلیون تومان است و خرید شاهین اتوماتیک ۸۷۵ میلیون تومان خرج برمی‌دارد. با این حال وارداتی‌های سایپا امروز هر کدام ۵۰ میلیون گران شدند.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ امروز یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ به‌طور متوسط یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهد کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل دوم اردیبهشت سوم اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

442 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

590 میلیون تومان

590 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

780 میلیون تومان

775 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

880 میلیون تومان

875 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • زمان صاعقه چگونه رفتار کنیم؟
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۳ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ کاهش قیمت ساینا و شاهین در بازار