Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن و اهانت رئیس جمهوری فرانسه به مقدسات مسلمانان، اظهار داشت: برای مسلمانان جهان دو چیز در حد اعلای تقدس است؛  یکی قرآن کریم و دیگری حضرت محمد(ص)؛   اینها برای مسلمان‌ها مقدس است و اروپایی‌ها باید بفهمند که نباید به مقدسات ما توهین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه انتشار این کاریکاتورهای توهین‌آمیز به حضرت رسول(ص) از سوی یک نشریه فرانسوی چند سال گذشته آغاز شد و چندی قبل این کاریکاتورها بازنشر شد و در آن مقطع هم رئیس جمهوری فرانسه به‌ عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی این کشور از این حرکت حمایت کرد و توهین به مقدسات مسلمانان را مصداق آزادی بیان دانست.

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از اینکه چطور توهین به مقدسات نزدیک به دو میلیارد انسان نام آزادی بیان می‌گیرد،  اظهار داشت: اگر از دریچه نگاه آنها این مساله را رصد کنیم شاید به واقعیت موضوع بهتر پی ببریم؛ چنین اقدامات توهین‌آمیزی نسبت به حقوق انسان‌ها قبلا هم از فرانسوی‌ها سر زده آنها مردم الجزایر را تنها به جرم مبارزه با اشغالگری فرانسوی‌ها و استقلال‌طلبی به خاک و خون کشیدند وصدها هزار تن را کشتند.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها نسبت به سایرین خودبرتربین هستند و این نگاه برتربینانه باعث می‌شود که چنین اقدام‌های موهنی را انجام دهند و چنین اظهارات توهین‌آمیزی را بیان کنند.

باقری کنی در بیان تفاوت نگاه غربی‌ها به دیگر انسان‌ها و نگاه ما به غربی‌ها گفت: ما انگلیسی‌ها،  فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها را مسلمان نمی‌دانیم،  ولی آنها را انسان می‌دانیم؛  عملکرد آنها به ما ثابت می‌کند که غیرغربی‌ها را انسان هم نمی‌دانند.

باقری در پاسخ به اینکه اروپا که این‌قدر مهاجرپذیر است،  چرا چنین رفتارهایی دارد،  گفت: آنها چیزی که در راستای منافعشان باشد، قبول می‌کنند،  ولی اگر کوچکترین مغایرتی با منافع آنها داشته باشد از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند.  اروپایی‌ها در طول جنگ تحمیلی سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند. از سلاح شیمیایی چه کاری بر می آید،  جز کشتار انسان‌های بی‌گناه.  

معاون بین الملل قوه قضائیه افزود: آنها اساساً غیرغربی‌ها را انسان هم نمی‌دانند.  غربی‌ها سال‌ها است به سعودی ها سلاح می‌فروشند که در یمن زنان و کودکان بیگناه را می کشند و عروسی‌ها را تبدیل به عزا می‌کنند. آیا آنها این جنایت‌ها را نمی‌بینند؟  چرا،  می دانند،  اما چون منافع آنها اقتضا می کند، به جنایت ادامه می‌دهند و از جنایتکار حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به توهین رئیس جهوری فرانسه به مقدسات مسلمانان، گفت: طنز تلخ روزگار این است که توهین مکرون به مقدسات مسلمانان می‌شود آزادی بیان و اعتراض به این توهین،  عدم مدارا و عدم تساهل نام می‌گیرد! این همان نگاه برتری‌جویانه است و مبنای فکری ورفتاری آنها نه تنها آن‌طور که مدعی هستند،  انسان‌محور هم نیست.  بلکه تماماً قدرت‌محور و منفعت‌محور است.

دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص واکنش کشورهای اسلامی در برابر اسلام ستیزی اروپایی‌ها نیز گفت: سیاست غرب برآمده از نگاهبرتری جویانه آنها است و در سیاست های خود کشوری مانند ایران را تحت فشار قرار می‌دهند،  چون ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود.  برای مثال چند روز پیش گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر شد که در آن نه‌تنها در رد و تقبیح تحریم‌ها که حتی براساس نظر رکن اصلی سازمان ملل غیرقانونی است،  مطلبی وجود نداشت،  بلکه برای مشروعیت و تثبیت تحریم‌ها قلمفرسایی کرده.

معاون بین الملل دستگاه قضا اظهارداشت: اقدام مکرون و حرکت فرانسوی‌ها پیاده‌سازی سیاست‌های کلان صهیونیستی است،  آنها تکثیر و گسترش اسلام را یک خطر جدی تلقی می‌کنند،  به همین دلیل معتقدند پایه‌های اعتقادی مسلمانان باید سست شود که برای نیل بهاین هدف یک راه اباهه‌گری است تا همیت و غیرتی که مسلمانان در مقابل مقدسات دارند،  از بین برود و یا سست شود.  آنها مسلمانی می‌خواهند که هویت دینی نداشته باشد.

باقری درباره راهکار مقابله با چنین اقداماتی از سوی کشورمان گفت: ما به‌ عنوان  یک کشور اسلامی باید در همه سطوح انزجار خود رااز اقدام موهن نشریه فرانسوی و اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه که نتیجه‌ای جز تنفرپراکنی ندارد،  اعلام کنیم و تأکید کنیم توهین به مقدسات مسلمانان به‌ویژه جسارت به ساحت قدسی نبی اکرم صلوات‌الله علیه غیرقابل تحمل است.

برچسب‌ها تروریسم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه تروریسم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه اخبار کنکور فرانسوی ها غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی عصرپنجشنبه در ستاد دهه کرامت بیان داشت: همه برنامه‌های که هر سال در دهه کرامت اجرا می‌شوند مقدمه‌ای برای کرامت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه کرامت که بزرگواری است در مقابل دنائت که پستی است، قرار دارد و نامگذاری هفته‌ای به نام دهه کرامت، حالت سمبولیک دارد، افزود: برگزاری همه برنامه‌ها در دهه کرامت برای این است که تابلوی کرامت نوع بشر پر رنگ تر شود.

به گفته وی خداوند کرامت را در وجود بشر قرار داده است و باید تلاش کنیم تا این بزرگواری را در خود حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دنیا از جمله نعمت‌های الهی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دهه کرامت از موضوع‌های فرهنگی است، تصریح کرد: پست ترین انسان‌ها کسی است که برای پرستش مال، شهرت و…اقدام کرده است و تا این فرهنگ در جامعه اصلاح نشود، اصلاح بشر امکان پذیر نیست.

وی متذکر شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب این برنامه‌ها بفهمد که کرامت برای انسان است.

وی تاکید کرد: برگزاری صرف برنامه‌های در دهه کرامت شایسته این دهه نیست، بلکه ارزش آن زمانی است که از این طریق مفاهیم و فرهنگ به مردم منتقل شود.

کد خبر 6082110

دیگر خبرها

  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد