Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:04:26 GMT

فعالیت جهادی 320 طلبه در بیمارستان‌های قم

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۲۲۳

فعالیت جهادی 320 طلبه در بیمارستان‌های قم

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی ظهر امروز در دیدار مدیران استان قم با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه ۲۸۰ طلبه جهادی برادر و ۵۰ طلبه خواهر در بیمارستان‌های قم مشغول فعالیت هستند و ۵۰ طلبه  هم در آرامستان‌ها فعالیت جهادی می کنند، افزود: در سراسر کشور هم وضعیت طلاب به همین صورت است و در موج اول بیش از ۲۰ هزار طلبه برادر و خواهر به کمک بخش درمان و مقابله با کرونا آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در موج اول در قم کار خوبی انجام گرفت و شاهد ضدعفونی و سم پاشی معابر بودیم، گفت: در موج دوم و سوم شاهد این کار نیستیم و اگر دانشگاه علوم پزشکی این کار را لازم می داند می توان از ظرفیت طلاب جهادی در این زمینه استفاده کرد.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: ما در بحران کرونا وظیفه داریم معارف دینی را هم در جامعه گسترش دهیم هر چند به علت بحرانی بودن شرایط بسیاری از تجمعات منتفی و منجر شده است که اطلاعات دینی به جامعه نرسد.

وی اضافه کرد: با این وجود هشت عنوان کتاب را در حوزه علمیه تولید کردیم و پیشنهاد ما این است که نهادهای توزیع کننده بسته‌های بهداشتی و معیشتی بسته‌های معارفی و دینی را هم در میان مردم توزیع کنند زیرا برخورد ما با مسئله کرونا نباید مانند کشورهای لائیک و سکولار باشد.

انتهای پیام/78023*40

منبع: فارس

کلیدواژه: قم امام خمینی حوزه های علمیه طلبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی