Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:33:32 GMT

فرانسه برای تعطیلی موقت یک مسجد مجوز قضایی گرفت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۴۱۹

فرانسه برای تعطیلی موقت یک مسجد مجوز قضایی گرفت

دادگاهی در فرانسه با تایید تصمیم وزارت کشور برای تعصیلی یک مسجد در نزدیکی پاریس به دلیل ترویج دیدگاه‌های افراطی اعلام کرد که این اقدام منع قانونی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت فرانسه مسجد پانتن در حومه پاریس را به ترویج دیدگاه‌های "افراطی و حمایت از موضع‌گیری‌هایی" متهم کرد که به ادعای وزارت کشور فرانسه منجر به قتل ساموئل پاتی، معلم تاریخ یک مدرسه راهنمایی در تاریخ شانزده اکتبر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه اداری مونت‌روی ضمن تایید و قانونی شمردن دستورالعمل دولت برای تعطیلی مسجد پانتن به مدت شش ماه در حکمی ادعا کرد: «به نظر نمی‌آید که بخشنامه صادر شده از سوی فرمانداری شهرستان «سن-سن-دنی» مبنی بر بستن موقت مکان مذهبی یاد شده به منظور جلوگیری از تکرار وقایعی مشابه دارای منع قانونی باشد مخل آزادی‌های اساسی تلقی شود.»

مقامات محلی و مسؤولان دولتی در فرانسه مدعی‌اند که مسجد پانتن ۹ اکتبر ویدیویی از اظهارات انتقاد آمیز پدر یک دانش‌آموز مدرسه راهنماییِ شهر «کنفلان-سنت-اونورین» نسبت به اقدام معلم تاریخ این مدرسه برای نمایش کاریکاتورهای پیامبر اسلام در کلاس در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کرده بود.

پس از آنکه معلم مدرسه یاد شده در شهرستان ایولین به دست یک جوان اسلامگرای چچنی سر بریده شد،‌ دولت حکم به تعطیلی موقت مسجد پانتن داد و چندین شهروند دیگر را نیز که در شبکه‌های اجتماعی در این خصوص پست‌هایی در حمایت از فرد مهاجم منتشر کرده بودند، شناسایی و بازداشت کرد.

برخورد دولت فرانسه با محافل و مراکز اسلامی مشکوک به ترویج "ایده‌های افراط‌گرایانه" پس از این واقعه و همچنین تاکید امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور بر کوتاه نیامدن از اصول و ارزش‌های لائیسیت که منجر به انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام توسط نشریه شارلی ابدو شد، خشم و اعتراض گسترده شهروندان و نیز مسؤولان برخی کشورهای اسلامی را برانگیخته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهانت به پیامبر اسلام فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد