Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@11:34:27 GMT

خبر خوش وزیر اقتصاد به دارندگان سهام

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۴۲۶

خبر خوش وزیر اقتصاد به دارندگان سهام

خبرگزاری آریا - وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه مورخ 99/8/6 با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت : این خبر خوش را به دارندگان سهام می دهم که خیلی از بنگاه های بورسی نرخ سود آوری بالایی دارند، چرا که بنگاه های بورسی بنگاه های منتخب، گلچین شده و صادراتی هستند. بنگاه های صادراتی حاضر در بورس، زمانی که ارز حاصل از صادرات خود را برگردانند معاف از مالیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شادا، دکتر دژپسند در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، دلیل حضور خود در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را پاسخگویی به سوالات نمایندگان در خصوص نوع نظارت و عملکرد این وزارتخانه در خصوص بازار سرمایه و نیز انطباق واگذاری های انجام شده در سنوات گذشته با قوانین و مقررات مربوط عنوان کرد.
دژپسند با بیان اینکه شورای عالی بورس وظیفه نظارت عالیه و سیاستگذاری را عهده دار است و سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر، وظیفه نظارت "عملیاتی" بازار سرمایه را بر عهده دارد، گفت:
بازار سرمایه فقط با شاخص ارزیابی نمی شود. شاخص برآیند و انعکاس شرایط پیرامونی هم هست، به عنوان مثال اگر بخواهد تصمیمی در مورد یک موضوعی مثلا نرخ سود بانکی گرفته شود، بحث اینکه نرخ سود می خواهد افزایش یابد؛ طبیعتاً بورس را تحت تاثیر قرار می دهدکه خوشبختانه این موضوع توسط رییس کل بانک مرکزی تکذیب شد.
دژپسند افزود: معین شده است که این موضوع در دستور کار بانک مرکزی نیست، ضمن اینکه اشاره شده است که هیچ قطعیتی وجود ندارد که افزایش نرخ سود بانکی، الان بر نقدینگی تاثیر داشته باشد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: ما امروز شاهدیم که نهاد نظارتی و حاکمیت در بازار سرمایه، به موفقیت هایی در زمینه ریل گذاری این بازار نائل آمده است.
وی گفت: در حال حاضر تعداد 182 شرکت از 320 شرکت بورسی، بازار گردان دارند که تا کنون اینگونه نبوده است.
دژپسند افزود: همچنین ما امروز بازار ساز داریم و می توانیم اوراق تبعی اختیاری داشته باشیم. اینها همه نتیجه ریل گذاری ها و سیاستگذاری هایی است که انجام شده و بازار سرمایه به آنها مجهز شده است.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: در این شرایط بهترین حمایت دولت از سهامداران این است که قوانین و مقررات مناسب ایجاد کند، ریل گذاری و سیاست گذاری خوب انجام دهد، دومین کار این است که اطلاع رسانی کند، یعنی اطلاع بدهد که دارندگان سهام شرکت های بورسی بدانند، مجامع عمومی شرکت ها برگزار شده و نشان می دهد که سودآوری شرکت ها بالا است، تا دارندگان سهام به عنوان مالک دقت کنند و سهام خود را ارزان نفروشند.
وزیر اقتصاد اظهار داشت؛ این خبر خوش را به دارندگان سهام بدهم که خیلی از بنگاه های بورسی نرخ سود آوری بالایی دارند، چرا که بنگاه های بورسی بنگاه های منتخب، گلچین شده و صادراتی هستند. بنگاه های صادراتی حاضر در بورس، زمانی که ارز حاصل از صادرات خود را برگردانند معاف از مالیات هستند.
وی با اشاره به اینکه رشد سود برخی از بنگاه ها به 377 درصد نیز رسیده است افزود: در ارزیابی که از چند بنگاه اقتصادی داشتم متوجه شدم غالبا نرخ سود آوری آنها بالا است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه اظهار داشت: نسبت قیمت بر درآمد سهام ( p/e) بعضی بنگاه ها حاکی از ارزندگی سهام آنها است و سهام داران اگر تمایل به فروش سهام خود دارند باید بدانند سهام ارزنده ای را به فروش گذاشته اند و سهام داران حتما با توجه و تامل نسبت به خرید یا فروش سهام اقدام کنند و اگر تمایل به فروش سهام خود را دارند، باید بدانند سهام ارزنده ای را به فروش گذاشته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنگاه های بورسی دارندگان سهام بازار سرمایه وزیر اقتصاد بنگاه ها نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن

مجید صالحی امیرگفت: گشت مشترک بازرسی کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در سطح شهر همدان تشکیل شده است و هر روز با سرکشی از بنگاه‌های معاملات ملکی از تخلفات پیشگیری می‌کند.

او گفت: در بازدید‌های صورت گرفته طی روز‌های گذشته، چند بنگاه نیز اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین چندین مورد تشکیل پرونده و ارسال برای تعزیرات صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به منظور کنترل بازار مسکن، هفت هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های معاملات ملکی استان انجام شده است و تعدادی از متخلفان جریمه و پلمب شدند که تاثیر مثبتی بر کنترل قیمت مسکن در شهر همدان داشت، اما تا حصول نتیجه مطلوب جای کار زیادی وجود دارد.

صالحی امیر گفت: همچنین در کارگروه تنظیم بازار مسکن، واحد‌های مسکونی خالی استان در دست شناسایی است و به دنبال صحت سنجی آن هستیم تا اقدامات لازم برای آن‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پارسال ۱۰ هزار و ۳۸۶ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان همدانی واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • سهام باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس قیمت‌گذاری شد + فیلم