Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون یک احتمال در واگذاری استقلال و وارد شدن به فرابورس، افت نرخ سکه در بازار تهران، قیمت جهانی طلا افت کرد، اما بالای ۱۹۰۰ دلار باقی ماند، طلای سیاه ارزان شد، عراق واردات انار را ممنوع کرد و فرش قرمز وزارت صمت و گمرک برای واردات ۴۰ واگن موز را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش بورس به خبر خوش آقای وزیر

در پایان معاملات امروز، بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با 13835 واحد کاهش معادل منفی 1.06 درصد به یک میلیون و 288 هزار و 189 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 3618 واحد کاهش معادل منفی 1.06 درصد به 336 هزار و 896 واحد، شاخص کل هم وزن با 3156 واحد کاهش معادل منفی 0.83 درصد به 376 هزار و 995 واحد، شاخص قیمت هم وزن با واحد 2067 کاهش معادل منفی 0.83 درصد به 246 هزار و 923 واحد، شاخص آزاد شناور با 20751 واحد کاهش معادل منفی 1.17 درصد به یک میلیون و 746 هزار و 973 واحد، شاخص بازار اول با 10293 واحد کاهش معادل منفی 1.15 درصد به 882 هزار و 444 واحد و شاخص بازار دوم با 27300 واحد کاهش معادل منفی 0.95 درصد به 2 میلیون و 838 هزار و 324 واحد رسید. افت شاخص های بورس در حالی است که فرهاد دژپسند - وزیر امور اقتصادی و دارایی - روز گذشته در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس به آن اشاره کرد و گفت که خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم.

یک احتمال در واگذاری استقلال و وارد شدن به فرابورس

مهر نوشت: به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها انتظار، استقلال و پرسپولیس گام بلندی به سوی خصوصی سازی برداشته‌اند و با تاکید وزارت ورزش و جوانان، تا پایان پاییز ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه برای عرضه به متقاضیان وارد فرا بورس خواهد شد که در این صورت رویای بزرگ سرخابی‌ها که سال‌های زیادی به دنبال تحقق آن بودند، به واقعیت نزدیک خواهد شد. احتمال اینکه در فاز نخست واگذاری سهام باشگاه استقلال در فرابورس، طلبکاران عمده این باشگاه در اولویت خرید سهام قرار داشته باشند وجود دارد. در سال‌های اخیر باشگاه استقلال با مشکلات و معضلات مالی فراوانی روبرو بوده و از همین رو در مقاطعی برخی از اعضای هیات مدیره و کارگزاران هزینه‌های جاری این باشگاه را متقبل شده بودند و احتمال اینکه آنها در اولویت دریافت سهام این باشگاه قرار بگیرند وجود دارد.

مدیران حقوقی بورس بازداشت شدند؟

روز گذشته در فضای مجازی خبر‌هایی مبنی بر بازداشت چند تن از مسئولان سازمان بورس منتشر شد، در میان اسامی افراد بازداشتی نام محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه تمدن وجود داشت. صحت و سقم این اخبار را از سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری کردیم. یک منبع آگاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه تمدن صحت دارد یا خیر؟ گفت: این خبر صحت ندارد و شایعه است. 

نرخ دلار پایین آمد

در معاملات امروز (چهارشنبه هفتم آبان ماه ۹۹) بازار ارز، شاهد کاهش نرخ فروش دلار به کانال بیست و هشت هزار تومانی هستیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به قیمت ۲۷۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۳۸۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۲۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۵۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

سم مهلک بازار ارز چیست؟

محمود بهمنی رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی آینده بازار معاملات ارز را کاهشی ارزیابی کرد و افزود: به‌دلیل تصمیم‌گیری‌های نادرست، مردم برای حفظ دارایی‌های‌ خود، ارز خارجی خریده‌اند که این موضوع در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. بانک مرکزی با مشاهده روند ریزشی نرخ ارز در بازار آزاد باید نرخ ارز را در سامانه‌های خود نیز کاهش دهد. معتقدم این میزان افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد و به نظر می‌رسد با اعمال مدیریت صحیح می‌توان به تداوم ریزش نرخ ارز کمک کرد. به نقل از فارس، بهمنی با بیان این‌که مقابله با بازار معاملات فردایی ضروری است، افزود: این بازار صرفاً موج افزایش قیمت را ایجاد می‌کند. در قالب این معاملات ارز وجود ندارد و افراد از مابه‌التفاوت این نرخ‌ها استفاده می‌کنند. در شرایط کنونی بازار معاملات فردایی برای بازار ارز کشور، یک سم محسوب می‌شود.

افت نرخ سکه در بازار تهران

امروز قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز روند نزولی داشت به‌طوری که سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید با افت ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به بهای ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد. و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نرخ داشت. علاوه براین در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۲۵۹ هزارتومان و هر مثقال طلا به بهای پنج میلیون و ۴۵۸ هزارتومان فروخته شد.

قیمت جهانی طلا افت کرد اما بالای ۱۹۰۰ دلار باقی ماند

سی‌ان‌بی‌سی: امروز چهارشنبه تقویت نرخ دلار باعث شد تا قیمت جهانی طلا اندکی افت کند اما با تشدید شیوع کرونا در جهان و ایجاد ابهاماتی در مورد چشم‌انداز ریکاوری اقتصاد جهانی، افت قیمت‌ها محدود شد و شاخص‌ها بالای ۱,۹۰۰ دلار باقی ماندند. تا ساعت ۱۲:۲۱ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن ۰.۱۷ درصد افت کرد و به ۱,۹۰۴.۰۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۳۵ درصد افت کرد و به ۱,۹۰۵.۲۰ دلار بازگشت. فضای نامعین قبل از انتخابات آمریکا باعث شده است تا مردم به سوی خرید دلار به عنوان سرمایه امن روی بیاورند. در معاملات امروز شاخص دلار ۰.۲ درصد در برابر ارزهای مهم جهان تقویت شد.

طلای سیاه ارزان شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی عمده رشد روز گذشته را از دست داد و تحت تاثیر افزایش ذخایر آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا حدود دو درصد سقوط کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۷۶ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش، به ۴۰ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا ۹۰ سنت معادل ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۳۸ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه حدود دو درصد و نفت آمریکا ۲.۶ درصد افزایش داشت.

فرش قرمز وزارت صمت و گمرک برای واردات 40 واگن موز

فارس: در یک ماه اخیر 40 واگن قطار و 30 تریلی محموله موز از کشور ترکیه وارد کشور شد. نکته جالب اینجاست که طبق ضوابط اعلامی وزارت صمت، موز به عنوان یک محصول مصرفی از اردیبهشت امسال ثبت سفارش نمی شود. قرائن و مستندات نشان می‌دهد این محموله بزرگ توسط گمرک متوقف شده اما بعد از 2 روز با ارائه اسناد ثبت سفارش به مقصد گمرکات داخلی کشور طی طریق کرده است. محموله موز وارداتی که از مرز رازی آذربایجان غربی وارد کشور شده حدود 1.2 میلیون دلار ارزش دارد و معلوم نیست براساس کدام مجوز توانسته به داخل کشور بیاید.

عراق واردات انار را ممنوع کرد

سید حمید حسینی عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق در مورد ممنوعیت های وارداتی برخی کالاهای کشاورزی به عراق گفت: ممنوعیت های وارداتی محصولاتی کشاورزی معمولا در فصل برداشت توسط دولت عراق اعمال می شود. ممنوعیت و محدودیت های وارداتی محصولات کشاورزی از سوی دولت عراق معمولا مقطعی و در فصل برداشت محصولات داخلی است لذا معمولا پس از اتمام فصل برداشت محصولات کشاورزی داخلی این ممنوعیت ها نیز رفع می شود. اخیرا واردات انار به عراق ممنوع شده و این تصمیم نیز با توجه به آغاز فصل برداشت این محصول در کشور عراق اتخاذ شده است. بر این اساس واردات انار فعلا به عراق و اقلیم کردستان ممنوع است. 

جهانگیری: سوءاستفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی خیانت به کشور است

معاون اول رییس جمهور گفت: دستگاه های نظارتی باید با جدیت و سختگیری بر نحوه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت داشته باشد زیرا در شرایطی که دولت با محدودیت منابع ارزی مواجه است، بخاطر رعایت حال مردم و کمک به معیشت جامعه ارز کالاهای اساسی را با قیمت ۴۲۰۰ تومان تامین کرده است و اگر وارد کننده ای بخواهد از این ارز سوءاستفاده کند، به کشور خیانت کرده است که باید به طور جدی با او برخورد شود.

برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت لحظاتی در میان خبرنگاران حاضر شد اما به سوالات اصحاب رسانه پاسخ نگفت. وی در واکنش به طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت کالاها و نیازمندی‌های مردم کاهش پیدا کند؟، گفت: دعا کنید!  /منبع: مهر

 

 

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ بازار ارز کاهش قیمت بورس علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ واحد کاهش معادل منفی 1 واردات انار فصل برداشت هزار تومان ۴۲۰۰ تومان بازار ارز قیمت ها نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا

قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

براساس گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.

قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنیست اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • بورس به مدار برگشت؟