Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد آقاپور عصر چهارشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، افزود: متأسفانه روند ابتلاء به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در ارومیه و چند شهر دیگر استان از وضعیت قرمز به سیاه و بحرانی وارد شده است.

وی تاکید کرد: به شدت روند صعودی در پیک سوم ابتلاء به کرونا در استان حاکم شده و باید چاره‌ای اندیشید تا مردم نسبت به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاپور با اشاره به اینکه تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها در سطح استان پر شده است، اظهارکرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تنها ۱۰ درصد هزینه‌های دارو و خدمات مورد تأیید ستاد ملی و دانشگاه علوم پزشکی از بیماران بستری در بیمارستان اخذ شده و مابقی توسط بیمه‌ها و دولت پرداخت می‌شود.

وی گفت: هزینه‌های هنگفت زمانی به بیمار تحمیل می‌شود که خود خانواده‌های آنها داروی خاصی را تقاضا می‌کنند و می‌گویند اگر این دارو استفاده نشود بیمارشان فوت خواهد کرد و در آن شرایط نیز بدون هیچ سودی تنها هزینه آن دارو اخذ می‌شود.

با روش فعلی درمانی کرونا را به داخل خانواده‌ها منتقل می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: در نظام سلامت و شیوه‌های درمانی کرونا مشکل داریم، با روش‌های فعلی که بیمار با نتیجه مثبت به خانه برای قرنطینه فرستاده می‌شود، بیماری را به داخل منازل منتقل کرده و دوباره از طریق اعضای خانواده بازتولید می‌شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: ازنظر اطلاع رسانی تمامی رسانه‌های مجازی و مکتوب و تصویری تا کنون به خوبی عمل کرده‌اند اما در مقابل عملاً خروجی از ستاد مقابله با کرونای استان وجود ندارد چرا که این جلسات فقط ارائه گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و اصلاً راهکاری از سوی خود دانشگاه برای همکاری همه دستگاه‌های اجرایی تعریف نمی‌شود.

حجت الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه باید خلاءهای موجود در روند پیشگیری و درمان و حتی دوران بعد از درمان شناسایی و اطلاع رسانی شود تا مردم سالم و بیماران بدانند چه باید کنند، ادامه داد: بیماریابی در کنترل بیماری طی پیک اول و دوم نقش بسیار مهمی داشت اما متأسفانه بیماریابی در حال حاضر کاملاً به حالت تعطیلی درآمده است.

کد خبر 5058865

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا مواد مخدر سانحه تصادف ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان با خطر وقوع سیلاب

اطلاعیه شماره ۶ ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر به شرح زیر است:

از روز گذشته ۵ فروردین تا ساعت ۱۱:۳۰ امروز ششم فروردین‌ماه، ٩ استان اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، لرستان، همدان و کهگیلویه و بویراحمد متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران در ۳۱ عملیات مرتبط به ۱۸۵۱ نفر امدادرسانی و علاوه بر اسکان ۵۴ نفر، آبگرفتگی ۱۲۳ واحد مسکونی را تخلیه و ۱۵۱ خودرو را از آبگرفتگی و برف رهاسازی کردند.

از مورخ ۲۴ اسفندماه لغایت صبح روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۳، جمعیت هلال احمر با افزایش ۹۷.۵ درصدی پست‌های نوروزی به بیش از ۲ میلیون نفر خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، دارویی، بشردوستانه و آموزشی ارائه داده است.

 با توجه به شرایط جوی نامساعد در برخی مناطق کشور، هلال احمر از روز ۲۴ اسفند تا شب گذشته در مجموع، ۲۳۲ نفر از شهروندانی را که در معرض خطر حوادث جوی بودند به مناطق امن منتقل و برای ۱۵۰۶ نفر اسکان اضطراری فراهم کرده است.

جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی ۹۰۴ عملیات جاده‌ای را پوشش امدادی داده که در این ماموریت‌ها ۱۸۹۰ نفر در محل درمان و ۷۴۵ مصدوم نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند. نیرو‌های نجاتگر هلال احمر همچنین در این مدت با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها، موفق به نجات جان ۱۵۱ حادثه دیده تصادفات جاده‌ای نیز شده‌اند. این تعداد در عملیات‌های فنی رهاسازی از خودرو‌های تصادفی نجات پیدا کردند.

 شهروندان با توجه به احتمال وقوع سیلاب از سفر و تردد‌های بین شهری به خصوص در مناطق غربی و شمالی کشور پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

 در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و سوانح جوی سریعا با شماره ۱۱۲ تماس حاصل و موارد را به جمعیت هلال احمر اعلام کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • بازاریان آذربایجان‌غربی بیش از ۵۲ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب
  • روزانه ۴۰ تا ۵۰ داروخانه در مشهد بازدید می‌شود
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان با خطر وقوع سیلاب