Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه امکان انجام آزمایش کرونا برای مردم فراهم است و در خراسان جنوبی حداکثر ظرفیت آزمایش بیش از ۳۰۰ مورد روزانه انجام می‌شود که به زودی این ظرفیت دو تا سه برابر خواهد شد.

قاسم جان بابایی، امروز چهارشنبه ۷ آبان در حاشیه نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در بیرجند اظهار کرد:راه جلوگیری از شیوع کرونا این است که حلقه‌های آن شکسته شود که این کار توسط مردم امکانپذیر است و درخواست داریم مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر همه مردم ورود جدی کرده و بیماری را مدیریت کنند، از دو هفته بعد تا یک ماه دیگر شاهد کاهش روند بیماری از جمله در خراسان جنوبی خواهیم بود به حدی که به کمترین تعداد برسد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ویروس کرونا در کشور می‌تازد و در حال افزایش است و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بدون شک گرفتار خواهند شد.

جان بابایی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای روند رو به افزایش تعداد بستری و بیماران بدحال و فوتی کرونا است که البته این موضوع تنها مربوط به این استان نیست بله خراسان بزرگ و ۲۰ استان دیگر کشور نیز شرایط سختی دارند.

وی با اشاره به فصل برداشت محصول در برخی استان‌ها، افزود: در برخی شهرها که اکنون فصل برداشت زعفران، پسته یا سایر محصولات است متاسفانه میزان بیماری نیز افزایش یافته است؛ لذا ضروری است قبل از شروع به کار توسط کارگران از طریق بهداشت با پیگیری و نظارت فرمانداران این افراد بررسی شوند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه آن دسته از کارگرانی که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند باید با مراجعه به مراکز بهداشت، تست کرونا انجام دهند، ادامه داد: درخواست داریم اگر در مراکز تجمعی و سایر مکان‌ها کارمند یا کارگری دارای علائم است برای انجام تست کرونا که رایگان انجام می‌شود، مراجعه کند و اگر تست وی مثبت شود بلافاصله جدا شود.

جان بابایی اظهار کرد: اگر در اداره یا محیط کارگری فردی کرونا داشته باشد و نسبت به آن بی توجه باشد، دیر متوجه شود یا با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه گرفته شود امکان دارد این فرد چند نفر دیگر را نیز آلوده کند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود ساختار کارگری یا کارمندی آن مجموعه به هم بریزد و تعطیل شود؛ همانطور که بانک‌های زیادی در کشور تعطیل شدند چون یک کارمند مبتلا مابقی را هم مبتلا کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به هر حال زیرساخت‌های ما محدود است و اگر بار بیماری بیش از ظرفیت ما شود و یک سری افراد پشت در بیمارستان بمانند، نگران خواهیم شد، تصریح کرد: به زودی منابع مالی به خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت.

جان بابایی با بیان اینکه این مدت تخت‌های آی. سی. یو در استان به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است و باز هم بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین امکانات تشخیصی، نمونه‌گیری‌ها و تخت‌های بستری خراسان جنوبی افزایش خواهد یافت و منابعی نیز تا پایان ماه به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تزریق خواهد شد.

وی یادآور شد: مردم باید مراعات کنند و نشست‌های خانوادگی، تجمع‌ها و مراسم را برگزار نکنند یا با حداقل تعداد افراد برگزار شود.

دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت درمانی استان، به خراسان جنوبی سفر کرده است. بازدید از بیمارستان‌های شهرستان‌های بیرجند و قاینات و حضور در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برنامه‌های این سفر است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس درمان و آموزش پزشکی خراسان جنوبی وزیر بهداشت معاون درمان جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی

دکتر سمیه دادبه گفت: در حال حاضر ماهانه چهار کودک بواسطه مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری می‌شوند که با بررسی آمار ثبت مسمومیت‌ها نشان از افزایش شمار مسمومیت‌ها در ۲ سال گذشته دارد.

وی بدون اشاره به میزان افزایش بستری این کودکان ادامه داد: البته این موارد مربوط به کودکان بدحالی است که والدین به ناچار به مرکز درمانی منتقل می‌کنند و قطعا شمار مسمومیت‌های سبک کودکان با مواد مخدر بیشتر از این تعداد است و معمولا با روش‌های خانگی این نوع مسمومیت‌ها درمان می‌شود.

این متخصص اطفال آخرین مورد فوت کودکان از مسمومیت با مواد مخدر را مربوط به پائیز پارسال عنوان کرد و گفت: عامل اصلی این نوع مسمومیت‌های گا‌ها مرگبار، کنجکاوی کودکان و یافتن مواد مخدر موجود در منزل و از طرفی کوتاهی والدین در پنهان نکردن این مواد و در دسترس بودن این مواد مسمومیت زا است.

دکتر دادبه اظهار کرد: البته گاهی برخی خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی از مواد مخدر برای تسکین درد کودکان استفاده می‌کنند که گاهی همین اقدام غلط منجر به مسمومیت کودکان می‌شود.

وی به ناآگاهی برخی خانواده‌های درگزی که خود مصرف کننده مواد مخدر هستند نیز اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف به دلیل بی اطلاعی شاهد بوده ام پدر یک خانواده از شربت متادون برای درمان کودک ۱۹ ماهه خود استفاده کرده است که جای تاسف بسیار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟