Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در جلسه استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان این استان با معاون اول رییس جمهور، فریدون همتی گزارشی از وضعیت استان در بخش‌های مختلف ارائه کرد و گفت: خدمات این دولت در استان هرمزگان قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست و بر اساس سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده، استان هرمزگان تا پایان دولت تدبیر و امید از نظر شاخص‌های توسعه به یکی از استان‌های برخوردار تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست که معاون رییس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان هر کدام در سخنانی به بیان دغدغه ها و نیازهای اصلی استان پرداختند و خواستار توجه هر چه بیشتر دولت به استان هرمزگان برای رفع محرومیت ها و مسایل استان شدند.

پرداخت حق آلایندگی ناشی از صنایع بزرگ استان، تکمیل بیمارستان 531 تختخوابی، حل مسائل روستاها و مناطق محروم استان بخصوص بهسازی راه ها و دیگر مسائل و مشکلات استان از جمله درخواست ها و مطالبات نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بود.

 اسحاق جهانگیری در این جلسه از استان هرمزگان به عنوان استانی راهبردی با کارکرد ملی یاد کرد و گفت: استان هرمزگان یکی از مراکز اصلی توسعه کشور است که تأثیرات آن در سطح ملی قابل مشاهده است. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به وجود واحدهای صنعتی و زیربنایی بزرگ در بندرعباس خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحدهای صنعتی خوبی در بندر عباس ایجاد شده و آن را به یکی از نقاط مهم توسعه کشور تبدیل کرده است. البته باید دغدغه های زیست محیطی را در ایجاد واحدهای صنعتی از ابتدا مدنظر قرار دهیم تا مردم از مزایای توسعه بهره مند شده و صنعتی شدن استان با آثار مخرب همراه نباشد. 

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به ظرفیت های گسترده استان هرمزگان نظیر وجود دریا و بنادر در این استان خاطرنشان کرد: اقتصاد دریامحور و فعال شدن رشته های مختلف مرتبط با دریا نظیر شیلات، صیادی، ساخت و تعمیرات کشتی و فعالیت های بندری می تواند زندگی و معیشت مردم استان را متحول کند که لازم است مسئولین استان اقتصاد دریامحور را به عنوان برنامه ای جدی در دستور کار خود قرار دهند. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه شرق استان هرمزگان در آستانه یک تحول بزرگ توسعه ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های وزارت نفت انتقال بخشی از صادرات نفت خام به منطقه جاسک است که می تواند شرق هرمزگان را به کانون توسعه تبدیل کند. البته باید از اراضی محدوده این طرح ها مراقبت شود تا افراد سودجو نتوانند این اراضی را تصرف کرده و در تملک خود قرار دهند. 

وی گفت: متأسفانه استان هرمزگان با وجود ظرفیت ها و مزیت‌های گسترده و وجود واحدهای صنعتی بزرگ و زیربنایی، بخش هایی از این استان همواره به عنوان مناطق محروم کشور نام برده می شود و منطقه بشاگرد در این استان نیز از اوایل انقلاب اسلامی به عنوان منطقه ای محروم مطرح بوده است.

جهانگیری ادامه داد: البته کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد زیرساخت ها و توسعه خدمات زیربنایی کشور بخصوص در روستاها کارنامه ای بی نظیر است و خدمات زیربنایی نظیر برق و گاز به اقصی نقاط کشور رسیده است. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به درخواستها و مطالبات نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس مبنی بر توسعه خدمات بهداشت و درمان و احداث بیمارستان و مراکز درمانی در این استان گفت: دولت در حد توان خود به توسعه خدمات درمانی و تکمیل و احداث بیمارستان در این استان کمک خواهد کرد تا امکانات بهداشتی و درمانی برای مردم در این استان ارتقاء پیدا کند.

دکتر جهانگیری همچنین از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواست بخشی از اعتبارات روستایی و تسهیلات اشتغالزایی را به روستاهای استان هرمزگان اختصاص دهد تا شاهد بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد مردم در روستاهای این استان باشیم. 

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان جهانگیری مجلس شورای اسلامی توسعه معاون اول رییس جمهور واحدهای صنعتی استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مصوبات مهم سفر رئیس‌جممهور به این استان اجرایی نشده‌است، تأکید کرد: ویژه‌دیدن لرستان محقق نشده‌است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، عصر امروز، در جلسۀ تکریم و معارفه استاندار لرستان گفت: پذیرش مسئولیت در نگاه اسلام سخت‌گیرانه است و هر مسئول باید پاسخ‌گوی اقدامات خود باشد.

او با بیان اینکه لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان، منابع طبیعی و خدادادی و نیروهای انسانی متعهد به‌علت برخی دلایل درونی و بیرونی در محرومیت به‌سر می‌برد، اضافه کرد: این استان با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وضعیت این استان امروز همانند یک بیمار است که نیاز به درمان دارد، یادآور شد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا وضعیت اشتغال در لرستان بهبود یابد.

شاهرخی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به لرستان در آذرماه 1400 متذّکر شد: آیت‌الله رئیسی در این سفر گفت که ما اشتغال این استان را با نگاه ویژه دنبال می‌کنیم، اما این ویژه‌بودن طبق مشاهدات میدانی ما محقق نشده‌است.

او با تأکید به وجود 35هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان، بیان کرد: ما این صنایع راکد را از بس تکرار کرده‌ایم که دیگر مشمئزکننده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ذکر اینکه احداث سد گاوشمار معطل مادۀ 23 است، خاطرنشان کرد: استاندار باید ماه‌ها تلاش کند تا ثابت کند که مسیر راه‌آهن دورود به خرم‌آباد جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است.

شاهرخی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی در سفر به لرستان گفته بود که صدای قطار باید در این استان شنیده شود، اما تلاش مسئولان باید برای مقدمات اجرای این مصوبات باید همچنان به نتیجه نرسد.

او با بیان اینکه عدم اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به نارضایتی مردم منجر می‌شود، اضافه کرد: استاندار جدید باید این مشکلات را با همکاری وسیع رفع کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید به ناتمام‌بودن هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو و پادگان 07، اعلام کرد: اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری نرسد ممکن است بار دیگر شاهد تودیع و معارفۀ استاندار دیگری باشیم.

شاهرخی گفت: اگر علل بیرونی عقب‌ماندگی لرستان رفع شود ما نیز علل درونی را برطرف می‌کنیم و انتظار داریم که نگاه دولت به این استان تغییر یابد.

او با اشاره به فرسودگی صنایع در لرستان، تأکید کرد: عده‌ای برای ایجاد صنایع در این استان وام به یورو و دلار دریافت کردند، اما این پروژه‌ها را نیمه‌تمام رها کردند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد