Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@09:16:39 GMT

احتمال افزایش قیمت شیرخام در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۷۲۱

احتمال افزایش قیمت شیرخام در هفته آینده

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید احمد مقدسی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های لبنی مدعی‌اند شیرخام را با قیمت بیش از ۴۰۰۰ تومان از دامداری‌ها خریداری می‌کنند، در حالی که قیمت مصوب شیر خام ۳۱۰۰ تومان است؟ گفت: قیمت مصوب شیر خام ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل و نقل تا کارخانه حدود ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان می‌شود و بیش از ۴۰۰۰ تومان به دست کارخانه‌ها نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از ۵۰۰۰ تومان است، زیرا دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز واحد‌های دامداری را تامین نکرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها نیز گفت: بانک مرکزی نمی‌تواند ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌های دامی را تامین کند و توزیع نهاده‌ها قطره چکانی است؛ به طوری که دولت از ابتدای سال تا کنون ۳۵ درصد از نهاده‌های مورد نیاز گاوداری‌های شیری را تامین کرده و ۶۵ درصد مابقی نیز از بازار آزاد تهیه شده است.

به گفته وی قیمت جو و ذرت در بازار آزاد سه برابر قیمت مصوب و قیمت سویا نیز پنج برابر قیمت مصوب آن است و این افزایش قیمت‌ها تولیدکننده را از پا در می‌آورد.

وی اضافه کرد: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام انجام شده و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده مشخص می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ افزایش قیمت قیمت شیرخام انجمن صنفی گاوداران علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ مورد نیاز قیمت مصوب نهاده ها شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران

علی محمد رمضانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه ۹۱ درصد آب بندان های استان آبگیری شدند، اوضاع شالیکاری را دراستان نسبت به سال قبل مطلوب بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشت اول و رتون تولید برنج داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه افزایش میزان تولید برنج امسال بین ۱۰ تا ۱۲ درصد پیش بینی می‌شود، از اجرای طرح افزایش عملکرد تولید در ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان با کمک کشاورزان پیشرو خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های قبل به صورت پایلوت توسط کشاورزان پیشرو در بهشهر، بابل، بابلسر و غیره اجرا شده است.

وی گفت: در قالب این طرح شاهد افزایش عملکرد ارقام محلی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم و ارقام پرمحصول تا ۱.۵ تن خواهیم بود.

رمضانی از کشاورزان خواست تا به سمت کشت اراقم پرمحصول کم آب طلب بروند و ادامه داد: در راستای اجرای طرح افزایش عملکرد تولید، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و شالیزارها با نرخ دولتی تأمین می‌شود.

مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران سهم نهاده‌های کشاورزی را در هزینه‌های تولید پنج درصد بیان کرد.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6085202

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • احتمال افزایش قیمت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده
  • زیان ۱۶ هزار میلیارد تومانی شرکت پشتیبانی امور دام
  • تداوم گردوخاک و رگبار باران طی ۵ روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب