Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبیه بری امروز، چهارشنبه اظهار کرد، اگر فضای تشکیل دولت همانند شرایط کنونی مثبت باقی بماند دولتِ آماده ظرف چهار یا پنج روز معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان بار دیگر تاکید کرد: مذاکرات در الناقوره منحصرا مربوط به تثبت حقوق لبنان در سرمایه‌گذاری روی ثروت‌هایش به طور کامل است نه کمتر، نه بیشتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا نمی‌پذیریم که گفته می‌شود این مذاکرات ترسیم به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی می‌انجامد. ما با دشمن طبق سازوکاری مشخص که در مفاد تفاهم‌نامه آوریل آمده و به شکل غیرمستقیم زیر پرچم سازمان ملل مذاکره می‌کنیم.

او درباره دیدگاهش در خصوص آینده لبنان بار دیگر تصریح کرد: اگر سیاستمداران در دیدارهایشان به عناوین مختلف به شیوه‌های طایفه‌ای و مذهبی بپردازند لبنان نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. زمان آن رسیده که لبنان ماهیتش را قبل از این‌که از مذهبش بگیرد از سرزمینش بگیرد. بله طوایف نعمتند اما طایفه‌گری معضل است.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: مسؤولیت توقف طفره‌روی مسؤولیت کشور است نه مسؤولیت شهروندان.

او در موضوع اصلاحات نیز گفت: اصلاحات و نجاد مالی لبنان منبع درآمد الزامی برای حل پرونده برق است که خزانه کشور را با کسری بودجه بیش از ۶۲ درصدی مواجه کرده است. من به آینده لبنان خوشبین هستم زیرا نیروهای انسانی و ثروت فراوان در اختیار دارد ثروتی از نفت در آبهایش. من اطمینان دارم این حجم عظیم از این ثروت وجود دارد اما مهم این است که ناامید نشویم و روند نجات را از طریق مقابله با فساد و اجرای قوانین اصلاحاتی که پارلمان تصویب کرده و تعدادش ۵۴ قانون است، شروع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت لبنان نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس حزب راست افراطی فرانسه از دولت این کشور به دلیل کاهش بودجه انتقاد کرد.

«مارین لوپن» رییس حزب راست افراطی فرانسه روز پنج شنبه اعلام کرد که اصلاحات دولت پاریس در زمینه تامین اجتماعی بیکاران، تلاشی برای دست بردن در جیبب فرانسوی ها برای کاهش کسری بودجه ملی است.

لوپن در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: اصلاح تأمین اجتماعی برای بیکاران یک کلاهبرداری با یک هدف است: جیب بری فرانسوی ها برای نجات حساب های دولتی است که به دلیل بی کفایتی مقامات با کسری روبرو هستند.

«گابریل آتال» نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه گفت که دولت فرانسه اصلاحات تامین اجتماعی را برای بیکاران در سال ۲۰۲۴ اجرا خواهد کرد. این اصلاحات شامل کاهش دوره پرداخت مقرری بیکاری از ۱۸ ماه به کمتر از ۱۲ ماه خواهد بود.

اظهارات نخست وزیر فرانسه پس از انتشار گزارش مربوط به کسری بودجه دولت فرانسه صورت گرفت. این گزارش نشان داد که کسری بودجه در این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵.۵ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده، که ۰.۶ درصد بیشتر از پیش بینی وزارت دارایی فرانسه بوده است.

نخست وزیر فرانسه گفته بود که تنها هدف اصلاحات جدید، متقاعد کردن فرانسوی ها برای بازگشت به کاراست.

کد خبر 6064343

دیگر خبرها

  • تولید ثروت توسط مردم؛ راه حل نخست در تحقق شعار سال
  • قهرمان سابق کشتی:احتمالاً مرا با فوتبالیست‌ها اشتباه گرفتند!
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • معاون خاتمی در دولت اصلاحات درگذشت
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • زهرا شجاعی درگذشت