Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (چهارشنبه ۷ آبان) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه از استان هرمزگان به عنوان استانی راهبردی با کارکرد ملی یاد کرد و گفت: استان هرمزگان یکی از مراکز اصلی توسعه کشور است که تأثیرات آن در سطح ملی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با اشاره به وجود واحدهای صنعتی و زیربنایی بزرگ در بندرعباس خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحدهای صنعتی خوبی در بندر عباس ایجاد شده و آن را به یکی از نقاط مهم توسعه کشور تبدیل کرده است. البته باید دغدغه های زیست محیطی را در ایجاد واحدهای صنعتی از ابتدا مدنظر قرار دهیم تا مردم از مزایای توسعه بهره مند شده و صنعتی شدن استان با آثار مخرب همراه نباشد.

جهانگیری همچنین با اشاره به ظرفیت های گسترده استان هرمزگان نظیر وجود دریا و بنادر در این استان خاطرنشان کرد: اقتصاد دریامحور و فعال شدن رشته های مختلف مرتبط با دریا نظیر شیلات، صیادی، ساخت و تعمیرات کشتی و فعالیت های بندری می تواند زندگی و معیشت مردم استان را متحول کند که لازم است مسئولین استان اقتصاد دریامحور را به عنوان برنامه ای جدی در دستور کار خود قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه شرق استان هرمزگان در آستانه یک تحول بزرگ توسعه ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های وزارت نفت انتقال بخشی از صادرات نفت خام به منطقه جاسک است که می تواند شرق هرمزگان را به کانون توسعه تبدیل کند. البته باید از اراضی محدوده این طرح ها مراقبت شود تا افراد سودجو نتوانند این اراضی را تصرف کرده و در تملک خود قرار دهند.

وی گفت: متأسفانه استان هرمزگان با وجود ظرفیت ها و مزیت های گسترده و وجود واحدهای صنعتی بزرگ و زیربنایی، بخش هایی از این استان همواره به عنوان مناطق محروم کشور نام برده می شود و منطقه بشاگرد در این استان نیز از اوایل انقلاب اسلامی به عنوان منطقه ای محروم مطرح بوده است.

جهانگیری ادامه داد: البته کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد زیرساخت ها و توسعه خدمات زیربنایی کشور بخصوص در روستاها کارنامه ای بی نظیر است و خدمات زیربنایی نظیر برق و گاز به اقصی نقاط کشور رسیده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به درخواست ها و مطالبات نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر توسعه خدمات بهداشت و درمان و احداث بیمارستان و مراکز درمانی در این استان گفت: دولت در حد توان خود به توسعه خدمات درمانی و تکمیل و احداث بیمارستان در این استان کمک خواهد کرد تا امکانات بهداشتی و درمانی برای مردم در این استان ارتقاء پیدا کند.

جهانگیری همچنین از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواست بخشی از اعتبارات روستایی و تسهیلات اشتغالزایی را به روستاهای استان هرمزگان اختصاص دهد تا شاهد بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد مردم در روستاهای این استان باشیم.

در این جلسه استاندار هرمزگان نیز گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارائه کرد و گفت: خدمات این دولت در استان هرمزگان قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست و بر اساس سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های انجام شده، استان هرمزگان تا پایان دولت تدبیر و امید از نظر شاخص های توسعه به یکی از استان های برخوردار تبدیل خواهد شد.

در این نشست که معاون رییس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان هر کدام در سخنانی به بیان دغدغه ها و نیازهای اصلی استان پرداختند و خواستار توجه هر چه بیشتر دولت به استان هرمزگان برای رفع محرومیت ها و مسایل استان شدند.

پرداخت حق آلایندگی ناشی از صنایع بزرگ استان، تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی، حل مسائل روستاها و مناطق محروم استان بخصوص بهسازی راه ها و دیگر مسائل و مشکلات استان از جمله درخواست ها و مطالبات نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهور معاون اول رییس جمهور توسعه کشور جهانگیری استان هرمزگان مجمع نمایندگان استان هرمزگان معاون اول رییس جمهور استان هرمزگان واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.


وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.


معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.


دکتر مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.


دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون