Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مردم یمن این روزها در حالی بدترین شرایط زندگی را با توجه به بحران سوختِ حاصل دسیسه غربی - عربی، می‌گذرانند که تقریبا موسسات و نهادهای بین‌المللی در سکوت کامل به سر می‌برند و رسانه‌های غربی و عربی هم که اکثرشان جیره خوار سران حکومتی‌شان هستند، اخبار مربوط به مردم بی‌گناه و کودکان مظلوم یمنی را در بایکوت کامل خبری قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حدود تقریبا شش ماهی که از توقیف نفتکش‌ها می‌گذرد تاکنون فقط به پنج نفتکش اجازه ورود و تخلیه در بندر «الحدیده» داده شد، این درحالی است که ذخایر شرکت نفت یمن از حدود ۴۵ روز پیش تمام شده و طی هفته‌های اخیر کمتر از ۱۰ درصد احتیاجات مهم‌ترین بخش‌ها از طریق گذرگاه‌های زمینی مانند عدن و المکلا تامین و اخیرا انتقال سوخت به استان‌های مستقل متوقف شده است.

در این رابطه یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت یمن به اسلام تایمز گفت: به طور طبیعی سوخت شریان کار و حرکت در بخش بهداشتی به شمار می‌آید، چراکه آن، منبع برق، منبع حرکت و منبع خنک کننده و منبع کمک‌های اورژانسی است، در نتیجه نبود آن به معنی تقریبا فلج شدن خدمات بهداشتی است و بیمارستان‌ها تنها به مراکز بهداشتی که ارائه دهنده کمک‌های اولیه هستند، تبدیل خواهند شد و در اولین ساعات قطع برق یکهزار تن جان خود را از دست خواهند داد، به عنوان مثال کسانی که تحت عمل جراحی هستند و یا مبتلا به دیابت‌اند و یا خانم هایی که در حین عمل سزارین قرار دارند؛ بی‌تردید با گذشت لحظات و ساعت‌ها شمار مرگ و میرهای ناشی از قطعی برق بیشتر خواهد شد.

دکتر «یوسف الحاضری» عضو پیشین کمیته ملی مستندسازی جنایت‌های اشغالگران و هماهنگی اقدامات برای امدادرسانی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان ملل متحد نمی‌تواند در راستای کمک‌های انسان دوستانه برای حل بحران سوخت در یمن دست اقدمی بزند تا مراکز بهداشتی و بیمارستانی آسیب نبینند؟ تصریح کرد: سازمان ملل متحد در این بحران انسانی و در قطع مشتقات نفتی نقش اصلی را دارد، این سازمان همان طرفی است که بعد از آنکه شورای عالی سیاسی در یمن نیمی از حقوق کارمندان را خرج کرد، اجرای توطئه قطع مشتقات نفتی را به کشورهای متجاوز اشاره کرد، چراکه این مساله سازمان ملل متحد را آزرد زیرا این نهاد بین‌المللی هدفش مخالفت با هرگونه تحرکی است که منجر به کاهش وضعیت تاسف بار یمنی‌ها می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد: سازمان ملل از همه اصول و مبادی مکتوبش که تنها نوشته‌ای بر روی کاغذ است، دست برداشته و در فاجعه یمن رسوایی زیادی به بار آورده است و نقش حقیقی‌اش که زمینه سازی برای کشورهای مستکبر جهانی به منظور اشغال و سرقت ثروت‌های جهان است، برملا شد.

وی در ادامه افزود: سازمان ملل متحد دو بار اقدام به خارج نمودن نام عربستان از فهرست سیاه کشتار کودکان یمنی کرده است یکی در تاریخ ۲۰۱۶/۶ و دیگری ۲۰۲۰/۶ و این در حالی است که بیشتر از ۳۰۰۰ کودکان یمنی با حملات مستقیم هوایی این رژیم کشته و صدها کودک دیگر هم در نتیجه محاصره بسیار ضعیف و لاغر شده‌اند.

دکتر «یوسف الحاضری» درباره استفاده متجاوزان یمن از سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه و تاثیرات مخرب این سلاح‌های غیر متعارف که علیه مردم مظلوم یمن و بی‌گناه استفاده شده و اینکه چه تعداد از مردم یمن قربانی این سلاح‌ها شده‌اند؟ تصریح کرد: «می‌توان برای تاثیرات سلاح‌های شیمیایی دو سطح نزدیک و دور را در نظر گرفت، در سطح نزدیک موارد سقط جنین افزایش یافته و شمار تولد کودکان با نقص مادرزای نیز زیاد است. به علت وضع بد مالی که در نتیجه تجاوز و محاصره به وجود آمده است، موارد بسیار زیادی از سقط جنین‌ها که در نهایت هم منجر به مرگ می‌شود، در سکوتی کامل در منزل به وقوع می‌پیوندد و به همین علت هیچ سندی در این زمینه وجود ندارد اما به صورت اجمالی می‌توانیم بگوییم که موارد سقط جنین تا ۱۵ درصد و نقص مادرزادی تا دو درصد افزایش یافته است.»

این مقام مسؤول وزارت بهداشت یمن در ادامه خاطرنشان کرد: «به علت اینکه ائتلاف متجاوز به سمت رشته کوه‌های یمن بسیار زیاد شلیک می‌کند، این کوه‌ها پر شده از سلاح‌ها (ی عمل نکرده) و به محض برخورد کودکان، این سلاح‌ها منفجر شده و در نتیجه موارد زیادی از مجروحیت به این منوال را شاهد هستیم که اکثر دچار قطعی دست و پا می‌شوند.»

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه، وضعیت و شرایطی را که نبود امکانات در یمن برای مردم این کشور و به ویژه کودکان یمنی که این روزها در گرسنگی به سر می‌برند به وجود آورده، اینگونه تشریح کرد: ۴۸ درصد از کودکان کمتر از پنج سال، یعنی از مجموع ۵/۵ میلیون کودک ۲/۵ کودک مبتلا به سوء تغذیه هستند که حال ۵۰۰ هزار تن از این کودکان بسیار وخیم و حاد است.

این مقام مسؤول در وزارت بهداشت یمن افزود: بیش از ۸۰ هزار کودک یمنی به علت صدای انفجارهایی که موشک‌های ائتلاف متجاوز به وجود می‌آورند، به بیماری‌های روحی مختلف مبتلا هستند. همچنین دهها هزار کودک، به بیماری های مزمن دیگر مبتلا هستند که به علت بسته بودن فرودگاه صنعاء از اوت ۲۰۱۶ تا به امروز از رفتن به خارج برای درمان محرومند. به صورت اجمالی وضعیت کودکی خارج از وضعیت عمومی یمنی‌ها نیست اما سخت‌تر، بی‌رحمانه‌تر و فراگیرتر است.

دکتر «یوسف الحاضری» در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک مقام بلندپایه وزارت بهداشت یمن از کشورهای اسلامی و آزادگان جهان چه انتظاری دارید؟ گفت: «بعد از گذشت ۲۰۳۰ روز چه کاری کردند؟ تا از آنان انتظار داشته باشیم، آیا سازمان‌های اسلامی پویا و فعال، واقعی، قوی و با ایمان اصلا وجود دارند که از آنان چیزی انتظار داشته باشیم اما کشور ایران و برخی از جنبش‌های مقاومت را در اینجا و آنجا مستثنی می‌کنیم، برخی کشورهای عربی و اسلامی ماموریت آمریکا و رژیم صهیونیستی را انجام می‌دهند و به اجرا درمی‌آورند و خون فرزندانشان را برای حمایت از خون ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی فدا می‌کنند ما از اینها هیچ چیزی، به جز همه نوع شر و بدی را انتظار داریم و کشوری که آنها را رهبری می‌کند همان شاخ شیطان نجدی سعودی است.

گفتنی است، عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک هم‌پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: یمن سوءتغذیه عربستان کودکان یمنی وزارت بهداشت یمن سازمان ملل متحد سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست شمس آذر: گودرزی به خاطر بی تجربگی و جوانی گفت استقلالی است/اگر حرکت نکونام به سمت تماشاگران ما بود جای تاسف دارد

مصیب چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شکست شمس اذر برابر استقلال اظهار کرد: تیم کم‌تجربه و جوانی داریم که تا به حال در جو حاکم بر بازی با چنین تماشاگرانی در ورزشگاه آزادی آشنا نبودند. می‌دانستیم استقلال در دقایق ابتدایی حملات زیادی می‌کند تا به گل برسد ولی با اشتباه فردی گل خوردیم و نتوانستیم فشار حریف را تحمل کنیم. نیمه دوم برای جبران بازگشتیم، اما پنالتی اشتباه برای استقلال، شرایط را برای تیم ما سخت کرد و گل سوم هم وضعیت را دشوارتر از قبل کرد. پنالتی گرفته نمی‌شد به بازی برمی‌گشتیم، اما روحیه تیم افت کرد.

انتظار چنین داوری را نداشتیم

وی ادامه داد: با تعویض‌هایی که صورت گرفت و تغییر تاکتیک با جوانان با انگیزه باعث شد تا دو گل را جبران کنیم. البته خیلی سخت است در ورزشگاه آزادی برابر استقلال سه گل خورده جبران شود. تیم داوری نگذاشت تا اتفاقات قشنگی برای تیم شمس آذر بیفتد. سید وحید کاظمی به قدری عصبانی بود که روی تصمیم‌های اشتباه هم به بازیکنان ما اجازه حرف زدن نمی‌داد. در صحنه‌ای خطای هند مدافع ما را پشت محوطه جریمه گرفت و بعد از اعتراضی که کردیم با داور چهارم و کمک اول خود مشورت کرد و تصمیم را برگرداند. در تصویر آهسته مشخص است داور چگونه به بازیکنان ما چشم غره می‌رود. واقعیت را بخواهید اصلاً قشنگ نیست. انتظار چنین داوری را نداشتیم و البته از بازیکنان خودمان هم توقع بازی ضعیف را نداشتیم.

نکونام الگوی بسیاری از جوانان است

سرپرست تیم شمس آذر قزوین در خصوص فیلم منتشر شده از خوشحالی جواد نکونام که به سمت تماشاگران تیمش بوده، عنوان کرد: فیلم را ندیدم و اگر حرکتی بوده که به سمت تماشاگران شمس آذر انجام شده، جای تعجب دارد. جواد نکونام الگوی بسیاری از جوانان است و جای تأسف دارد. او رکورددار بازی‌های ملی است، سال‌ها در لالیگا بازی کرده و سرمربی تیم فوتبال باشگاه بزرگ استقلال است. همیشه قابل احترام بوده ولی اگر به سمت تماشاگران ما که راه زیادی آمدند تا از تیم‌شان حمایت کنند، درست نبوده و زیبنده و در شأن شمس آذر نیست. هر تیمی که به ورزشگاه ما آمد مورد احترام واقع شد.

گودرزی به پختگی کامل نرسیده است

وی در خصوص اینکه در پایان بازی با استقلال حسین گودرزی بازیکن شمس آذر به سمت هواداران استقلال رفته و در مصاحبه بعد از بازی گفته استقلالی است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که می‌گوییم تیم جوان و کم تجربه‌ای داریم همین است. حسین گودرزی از بازیکنان خوب فنی و اخلاقی تیم ماست. جوانی خودش را نشان داده و هنوز به پختگی کامل نرسیده است. او به تیم شمس آذر عرق داد و از بازیکنان با تعصب و خوب ماست. روی جوانی و کم تجربگی‌اش سمت هواداران استقلال رفته و در پایان بازی هم گفته استقلالی است. او در بازی رفت هم گل دوم ما را به استقلال زد و باعث شد تا بازنده نباشیم. ملاک او شمس آذر است، چون قرارداد دارد. او حرف دلش را زده چون به پختگی نرسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد
  • بازی محتاطانه‌تر تیم‌ها در هفته ۲۴ لیگ برتر/ حضور تیم‌های جنوبی در پایین جدول جای تاسف دارد
  • بازطراحی سامانه نماد برای کاهش بازماندگی از تحصیل
  • سرپرست شمس آذر: گودرزی به خاطر بی تجربگی و جوانی گفت استقلالی است/اگر حرکت نکونام به سمت تماشاگران ما بود جای تاسف دارد
  • هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور
  • اطلاعیه باشگاه تراکتور؛ اتفاقات فرودگاه تبریز باعث تاسف است