Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در کرج، ضمن گرامیداشت سالروز شهید فهمیده، گفت: شهادت گوهری ناب و اعتقادی قلبی است که سالهاست از خلقت آدم تا به امروز در اقشار مختلف مردم و عرصه های مختلف با هر سن وسالی با بروز ظهور خود سبب تثبیت آرمانهای نظام اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش آموزان از جمله اقشاری بودند که در ابتدایی ترین سن و سالهای زندگی خود از چیزی هراس نداشته و با لبیک به امام خود و حرکت شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند. امروز هیچ ارزشی در دنیا بالاتر از این نخواهد بود.

رستمیان گفت: در میان داوطلبان عرصه دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی، دانش‌آموزان توانستند با فداکاری‌ های خود، نامشان را در کنار مردان بزرگ این دیار قهرمان‌ پرور به ثبت برسانند، شهید فهمیده دانش آموزی انقلابی از همین جنس باست که با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شهید فهمیده را الگوی بی نظیر ایثار و شهادت برای یک ملت دانست و تصریح کرد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش اموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تاثیری فرامنطقه ای بر روی تمامی ملت‌ها و انقلاب‌های جهان گذاشته اند، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده بپردازند.

رستمیان نقش مدارس و دانش آموزان را در تدوام و پایداری انقلاب موثر و مهم دانست و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه تنها در کتاب‌های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

وی اظهار کرد: امروز دانش آموزان در سنگری مهم و حساس علم آموزی هستند و باید در عرصه های مختلف پای نظام و انقلاب خود ایستادگی کنند و بهترین الگو در این راه شهید فهمیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برنامه های 8آبان روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، همچون شهید فهمیده رسالتی سنگین است که باید بدان عمل نمود. 

رستمیان افزود: امسال با توجه به بیماری کرونا و منع برگزاری مراسم های حضوری سعی بر این است تا با کار رسانه ای شخصیت این شهید والامقام به جامعه معرفی و یاد و خاطر او زنده نگه داشته شود، لذا برنامه های امسال بر مبانی مجازی و از رسانه ملی و استانی برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید فهمیده شهید فهمیده دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم