Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:36:43 GMT

شهرداری رشت اختصاص یابد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۰۵۸

شهرداری رشت اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حاجی پور غروب چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی رشت افزود:  شهرداری رشت با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان بسیار متضرر شد  لذا از استاندار درخواست می شود که این مجموعه نیز از اعتبارات مربوط به خسارت کرونا بهره مند شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری رشت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح این کلانشهر اظهار داشت: شهرداری رشت بیشترین هزینه را در اسفندماه سال گذشته و فروردین و اردیبهشت سال جاری متحمل شد اما مبلغی به این مجموعه بابت خسارت کرونا داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به وضعیت بد این کلانشهر به لحاظ بیماری کرونا خاطر نشان کرد: ضروریست تا همه مردم پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکثریت مردم به موضوع مهم ماسک زدن توجه ندارند، متذکر شد: عدم توجه به این موضوع ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد لذا برای حفظ سلامت خود و دیگران باید ماسک بزنیم.

حاجی پور با تاکید بر لزوم از سرگیری دورکاری در شهرداری رشت  اضافه کرد: باید در حیطه اختیارات خودمان موضوع دورکاری در شهرداری رشت را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ تاکسی در رشت نباید بیش از ۳ مسافر شامل "یک مسافر در جلو و دو نفر در عقب" سوار کند، اظهار داشت: تمام پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی این کلانشهر باید به طور جدی رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در دوره شهردار پیشین تمام بخش های مربوط به ورزش شهرداری رشت در بخش بانوان، جوانان و نوجوانان تعطیل شد البته پی گیری های لازم انجام گرفته گویا علاقه ای به این بخش وجود نداشت.

این عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه باید با فراهم کردن زمینه های ورزشی تفریحات سالم را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کنیم، اظهار داشت: طرح راه اندازی تیم های پایه برای جوانان، نوجوانان و بانوان توسط شهرداری رشت انجام شود.  

 فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی رشت گفت: در گذشته هزینه مربوط به کفن و دفن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی توسط شهرداری رشت دریافت نمی شد و کاملا رایگان بود اما اکنون اینگونه نیست.

وی از رییس شورا خواست تا این موضوع مهم را بررسی کرده و راهکار عملی برای حمایت بیشتر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی انجام شود تا هزینه ها از این خانواده ها دریافت نشود.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد، این کلانشهر دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

برچسب‌ها رشت شورای شهر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای شهر گیلان رشت شورای شهر گیلان اخبار کنکور شورای اسلامی رشت شهرداری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به این که تاریخ و هویت شهر ارومیه در برنامه‌های فرهنگی به فراموشی سپرده شده است، گفت: سازمان فرهنگی،اجتماعی شهرداری با همکاری‌های لازم با بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیای فرهنگ‌های تاریخی و هویتی شهر ارومیه گام برداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت توجه برای اولویت‌های فرهنگی گامی مهم برای رفع دغدغه‌های جامعه اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در اسرع وقت نسبت به تهیه تقویم مناسبت‌های ملی و مذهبی و با برنامه‌ریزی های کامل و از پیش تعیین شده و اجتناب از برگزاری برنامه‌های دقیقه ۹۰ با اتلاف هزینه و بدون خروجی مؤثر اقدام کند.

وی در ادامه با لزوم احیای کار گروه فرهنگی متشکل از نماینده‌های دستگاه‌های دخیل در برنامه‌های فرهنگی ملی و مذهبی افزود: احیای کارگروه فرهنگی می‌تواند گامی مهم در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی فرهنگی با مشارکت سایر دستگاه‌ها و بدون تداخل برنامه‌های تکراری و بدون اتلاف هزینه به نحو احسن و در خور شأن شهروندان اجرا و خروجی قابل قبولی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود با تقدیر و تشکر و از مسئولین و ارگان‌های نظامی و امنیتی در رابطه با عملیات تنبیه تجاوز "وعده صادق" حمله موشکی و پهبادی به رژیم صهیونیستی که توانست برای چندمین بار اقتدار ایران و ایرانی را به استکبار جهانیان نشان دهد، و با انتقاد و گلایه از کم کاری روابط عمومی شهرداری گفت: مجموعه مدیریت شهری به عنوان یکی از مراجع اطلاع رسانی در سطح شهر باید این اقدام مبارک و میمون را در ساعات اولیه با نصب بنر و فضاسازی برای مردم تبریک و تهنیت می‌گفت.

یوسفی تصریح کرد: دغدغه‌های اجتماعی باید سرلوحه برنامه‌های فرهنگی مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود و با تولید محتوا و نصب بنرهای فرهنگی در جایگاه‌های اطلاع رسانی به دغدغه‌های جامعه اعم از فرزندآوری که جز مسائل و تأکیدات مقام معظم رهبری هم بوده باید در اولویت برنامه‌ها قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ و هویت شهر ارومیه در برنامه‌های فرهنگی به فراموشی سپرده شده است، عنوان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری با همکاری‌های لازم با بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیای فرهنگ‌های تاریخی و هویتی شهر ارومیه با اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.

وی بیان کرد: باید ساخت و نصب المان‌ها و نام‌های میادین شهری در دستور کار شهرداری قرار داده شود و با توجه به اینکه شهر ارومیه با وجود بقعه محمّدبن خلیلان که در دهه‌های آخر نیمه قرن سوم تا اواسط قرن چهارم هجری برای تبلیغ مذهب شیعه در ارومیه بوده بیانگر این است که ارومیه دارای هویتی تاریخی است و باید شهرداری در فضاسازی‌های شهر به این اصل توجه ویژه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به اینکه جشنواره‌های انگور، گل و بیدمشک و… یکی از ظرفیت‌ها برای معرفی گردشگری و اقتصادی شهر ارومیه است، خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها در چند سال گذشته به علت مصادف بودن با ماه‌های محرم و صفر و شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی شد لذا ضروری است شهرداری برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای هر چه بهتر جشنواره‌های انگور و گل که نشاط‌آور برای جامعه و شهروندان است، در تابستان سال جاری در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 745243

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه