Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:31:07 GMT

اعتبارات کرونا به شهرداری رشت اختصاص یابد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۰۶۲

اعتبارات کرونا به شهرداری رشت اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حاجی پور غروب چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی رشت افزود:  شهرداری رشت با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان بسیار متضرر شد  لذا از استاندار درخواست می شود که این مجموعه نیز از اعتبارات مربوط به خسارت کرونا بهره مند شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری رشت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح این کلانشهر اظهار داشت: شهرداری رشت بیشترین هزینه را در اسفندماه سال گذشته و فروردین و اردیبهشت سال جاری متحمل شد اما مبلغی به این مجموعه بابت خسارت کرونا داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به وضعیت بد این کلانشهر به لحاظ بیماری کرونا خاطر نشان کرد: ضروریست تا همه مردم پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکثریت مردم به موضوع مهم ماسک زدن توجه ندارند، متذکر شد: عدم توجه به این موضوع ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد لذا برای حفظ سلامت خود و دیگران باید ماسک بزنیم.

حاجی پور با تاکید بر لزوم از سرگیری دورکاری در شهرداری رشت  اضافه کرد: باید در حیطه اختیارات خودمان موضوع دورکاری در شهرداری رشت را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ تاکسی در رشت نباید بیش از ۳ مسافر شامل "یک مسافر در جلو و دو نفر در عقب" سوار کند، اظهار داشت: تمام پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی این کلانشهر باید به طور جدی رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در دوره شهردار پیشین تمام بخش های مربوط به ورزش شهرداری رشت در بخش بانوان، جوانان و نوجوانان تعطیل شد البته پی گیری های لازم انجام گرفته گویا علاقه ای به این بخش وجود نداشت.

این عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه باید با فراهم کردن زمینه های ورزشی تفریحات سالم را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کنیم، اظهار داشت: طرح راه اندازی تیم های پایه برای جوانان، نوجوانان و بانوان توسط شهرداری رشت انجام شود.  

 فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی رشت گفت: در گذشته هزینه مربوط به کفن و دفن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی توسط شهرداری رشت دریافت نمی شد و کاملا رایگان بود اما اکنون اینگونه نیست.

وی از رییس شورا خواست تا این موضوع مهم را بررسی کرده و راهکار عملی برای حمایت بیشتر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی انجام شود تا هزینه ها از این خانواده ها دریافت نشود.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد، این کلانشهر دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

برچسب‌ها رشت شورای شهر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای شهر گیلان رشت شورای شهر گیلان اخبار کنکور شورای اسلامی رشت شهرداری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت

فتح الله توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روند توزیع اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ابراز گله مندی کرد و گفت: از ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی استان فقط ۳ درصد برای شهرستان پیش بینی شده که سهم کبودراهنگ ۶ میلیارد تومان است و کمترین اعتبار در استان است این در حالی است که ۲۵ مدرسه شهرستان نیازمند نوسازی و مرمت و تجهیز است.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح اعلام آمادگی کرده که ۴ مدرسه در شهرستان کبودراهنگ احداث کند و باید پیگیری شود.

توسلی تاکید کرد: اداره آموزش وپرورش شیرین سو مستقل شده و باید اعتبارات و تجهیزات مستقل اعطا شود.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ گفت: برای حل مشکلات هنرستان‌های شهرستان و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد در هفته معلم دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور در مدارس شهر‌ها و روستا‌ها از زحمات معلمان زحمت کش قدر دانی کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ گفت: با هماهنگی انجام شده در راه اندازی مدارس معارف در بخش پسران و دختران حوزه‌های علمیه آمادگی همکاری دارند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: برای تجهیز اداره آموزش و پرورش شیرین سو ۴۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز گرمایشی و سرمایشی و اداری و رایانه در این شهرستان بیش از ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید شیرازیانی افزود: برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی در حوزه ملی اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرستان و اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان برای پایگاه شهید نوژه اختصاص یافته است.

شیرازیان گفت: برای استخر بیش از ۹ میلیارد تومان و برای پیست دو و میدانی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سیدصالح اسدی مدیر آموزش و پرورش کبودراهنگ گفت: سالتحصیلی پیش رو مدرسه معارف دختران و سال آینده مدرسه معارف پسران در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در هفته معلم برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان برای معلمین برگزار می‌شود.

رشته بهیاری برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده و بیش از ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهیاری پیش بینی شده است و نیازمنده احداث مدرسه مختص رشته بهیاری است.

در هنرستان‌های شهرستان رشته جدید سراجی و معماری داخلی راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر اختصاص یافت
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به استان