Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید یحیی رهنمایی مدیرگروه تولید، تجاری سازی وبازار ستاد توسعه زیست فناوری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص این فراخوان ها افزود:  در حال حاضر در حوزه امنیت غذایی، کشور با توجه به  بخش های کشاورزی و باغبانی، دام و طیور و آبزیان، فرآوری وصنایع تبدیلی، افزودنی های غذایی، کنترل کیفیت و سلامت تولیدات پتانسیل بالایی  وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با بررسی در حوزه های مختلف که مربوط به امنیت غذایی می شود، یک بوم امنیت غذایی ترسیم کرده ایم و عدد ارزبری  وارزآوری هر حوزه را احصا کرده ایم و بر اساس آن این فراخوان ها را تنظیم شده و هر شرکت دانش بنیان و بخش خصوصی که بتوانند ورود کنند را حمایت می کنیم.

رهنمایی افزود: این یک کار فراسازمانی و برای کل کشور نیاز است بنابراین ستاد توسعه زیست فناوری در چارچوب همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی و جهش تولید در بخش کشاورزی از " تولید بار اول، توسعه مقیاس و توسعه بازار" محصولات در حوزه‌ دام و طیور و  واکسن، دارو و بهداشت دامپزشکی حمایت می کند.

وی توضیح داد:  دربخش دام و طیور:  هورمون های دام، طیور و آبزیان، کیت های تشخیصی، مکمل ها، آنزیم ها، اسیدهای آمینه  و ویتامین ها، تولید پروبیوتیک های  دام و طیور و آبزیان با نگرش ویژه بر جایگزینی آنتی بیوتیک، تولیدمثل و اصلاح نژاد، ارتقا کیفیت و تنوع بخشی به خوراک دام، طیور، آبزیان با نگرش کاهش واردات نهاده های دامی  و در بخش  واکسن و دارو و بهداشت دامپزشکی : مواد اولیه دارویی، واکسن شامل هاری، رئوویروس کشنده و زنده، کوکسیدیوز، اورنیتوباکتریوم رینوتراکئال چهارگانه(نیوکاسل، برونشیت، سندرم افت تخم مرغ، رئو) کم خونی  از موضوعاتمورد حمایت است.

وی یادآور شد:  در فراخوان ها از تمام فناوران تقاضا شده تا در طرح‌های پیشنهادی خود بالا بودن سطح آمادگی فناوری و سطح آمادگی بازار طرح‌ ، فراهمی زیرساخت لازم و مواد اولیه پایدار جهت استمرار در تولید محصول ، وجود بازار داخلی برای محصول طرح یا تضمین صادرات برای محصولات ارزآور ، استفاده از فناوری ‌های جدید و کارآمد در اجرای طرح و نیز امکان اخذ مجوزهای لازم را در نظر داشته باشند.

رهنمایی گفت: شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی می توانند تا پایان آبانماه طرح های  پیشنهادی خود را  برای ارزیابی و دریافت حمایت به ایمیل  bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند.

برچسب‌ها فراخوان ستاد توسعه زیست فناوری دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فراخوان ستاد توسعه زیست فناوری دام و طيور فراخوان ستاد توسعه زیست فناوری دام و طيور اخبار کنکور دام و طیور امنیت غذایی زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور

حسین شیرزاد با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام متعهد به حمایت از جامعه بهره برداران دام و طیور کشور است افزود: سیاست جدید شرکت پشتیبانی امور دام که در بازه زمانی ۶ ماه گذشته پیگیری شده و همچنان با قدرت دنبال می‌شود، حمایت همه جانبه از جامعه دامپروری و مرغداران کشور از طریق فروش نهاده مدت دار، تولید قراردادی با زنجیره‌ها و ایجاد آرامش حداکثری در بازار نهاده‌ها و استفاده از پتانسیل بازار بدهی با مکانیزم تاخیری استمهال است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ هزار تن جو و یک و نیم میلیون تن ذرت بصورت نسیه و مدت دار با چک و سفته و ضمانت نامه بانکی به جامعه هدف بهره بردار عرضه شده و همچنین از عرضه بیش از یک میلیون تن سویا طی سال قبل حدود ۱۰۰ هزار تن بصورت نسیه بوده است.

شیرزاد گفت: در مجموع بیش از ۸۷ درصد فروش‌ها در نهاده جو به شکل نسیه، ۷۵ درصد فروش ذرت و ۱۲ درصد کنجاله سویا نیز بصورت نسیه و مدت دار ۳ تا ۶ ماهه و در برخی استان‌های محروم ۸ ماهه بوده که رکوردی بی سابقه در فروش نهاده‌های کشور با این الگوی حمایتی جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: این سیاست‌های حمایتی با قدرت و توان بیشتر در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت تا آسیب‌های گذشته ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور، عدم تزریق سرمایه در گردش مکفی به صنعت دام و طیور و کشتار دام مولد و تعطیلی واحد‌های کوچک و متوسط تعدیل و صدمات تا حدودی جبران شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نتایج این سیاست‌های حمایتی را تاکنون بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور دانست و اظهارداشت: این امر اطمینان خاطر مرغداران و دامداران از وجود وفور و فراوانی نهاده و آرامش بازار طی ۶ ماه گذشته، رشد تولید گوشت سفید، تزریق امید و روحیه مثبت تولید در بین جامعه بهره برداران کشور، دیرکشتاری در دام سبک، تشویق به پرواربندی گوساله پای پروار، تشویق به جوجه ریزی تا ۱۵۲ میلیون قطعه و افزایش وزن مرغ را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است