Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 205 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ١٩ جان خود را از دست دادند.

 دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 339 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

های استان بستری هستند که از این تعداد 135 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢١ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 676 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
 وی اذعان داشت: امروز 329 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت حدود 55درصد و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد(63 درصد)، گچساران(26 درصد) و دنا (7درصد) می باشد و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
 
دکتر یزدان پناه ابراز داشت: بسیاری از افراد با وجود زدن ماسک، بخاطر حضور در تجمعات (حتی در فضای باز) و نیز استفاده از آسانسور و حضور فضای بسته و محدود مانند دستشویی و اطاق پرو لباس و... مبتلا به کرونا می شوند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر ویروس در یک فضای بسته و محدود منتشر شود حتی با وجود روشن بودن فن تهویه؛ ممکن است دقایق طولانی در فضا مانده و افراد را آلوده کند‌‌‌.
 
وی خواستار استفاده عمومی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر( حدود 2 متر)، شست و شوی مرتب دستها، ضد عفونی کردن دستگیره‌ها، کارت بانکی، کلید، تلفن همراه شد، همچنین عدم حضور در هر نوع تجمعی حتی تجمعات خانوادگی، پرهیز از سفر و رفتن به مکان های شلوغ و بسته، عدم حضور در مکان های پرخطر مانند مطب‌ها، کلینیک‌ها، موسسات پزشکی ، بیمارستانها، بانک ها، دفاتر پیشخوان، وسایل نقلیه عمومی، خیابانهای شلوغ، پاساژها و مغازه های بدون تهویه مناسب و... را خواستار شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح