Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی، با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و لزوم گرامیداشت این ایام، خبر از برگزاری پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» (و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید)؛ اشاره به یک موضوع در قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان حکایت از اهمیت آن دارد؛ در واقع خداوند در این آیه نقشه راه برای امت اسلام در همه ادوار و اعصار را مشخص کرده است که بر پایه آن باید با برادری و برابری در کنار یکدیگر زندگی کنند و در مسیر رضایت الهی گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: با عنایت به این مساله و با توجه به جایگاهی که مساجد در تاریخ تمدن اسلامی داشتند، ستاد هماهنگی کانون های فهما بخش قابل توجهی از فعالیت‌های خود را بر محور برنامه‌های بین‌المللی متمرکز کرده است تا از این رهگذر بتواند اسلام ناب محمدی را از دریچه کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی کند.

 

 

 

 

  وی گفت: از سوی دیگر با در نظر گرفتن این مهم که ترویج اسلام محمدی، نیازمند معرفی سیره و سبک زندگی حضرت رسول(ص) است، در نتیجه باید نسبت به این مولفه اهتمام ویژه ای در عرصه بین المللی از سوی مسلمین صورت پذیرد تا دین مبین اسلام به عنوان نماد صلح و محبت راستین بیش از پیش مطرح شود، به ویژه آنکه بسیاری از معاندین به نام اسلام دست به اقدامات و رویکردهایی می زنند که چهره ای دیگر از دین را نشان دهند.

 

  حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق» (برای احیای مکارم اخلاق و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شده‌ام.)، این کلام رسول خدا است که نشان می دهد تا چه اندازه برای آن حضرت خلق نیکو، نوع رفتار صحیح با افراد مختلف اهمیت داشت، با توجه به این مساله باید  این بُعد از وجهه اخلاقی پیامبر(ص) به جهانیان معرفی شود تا هرگونه شبهه افکنی که در مسیر معرفی اسلام حقیقی مطرح می شود، از میان برداشته شود.     وی افزود: با این هدف پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) INTERNATIONAL CAMPAIGN FOR THE PROPHET OF MERCY  به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در سطح بین‌المللی برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند یک حدیث گهربار از پیامبر اکرم(ص) را انتخاب کرده، بنویسند و از آن عکس بگیرند و با هشتک‌های # پیامبر رحمت، #نبی-الرحمة، #THE-PROPHET-OFMERCY  در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: پویش مذکور با در نظر گرفتن این مساله که عموم ارتباطات امروز با توجه به شیوع کرونا در بستر فضای مجازی انجام می شود، شکل گرفت. از سوی دیگر نسل جوان نیز ارتباط خوبی با این فضا دارند، در نتیجه برگزاری پویشی با محوریت حضرت رسول(ص) آن هم در گستره بین المللی می تواند منشا اثر خوبی در راستای اشاعه فرهنگ اهل بیت و اسلام ناب محمدی باشد.     پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد فهما هفته وحدت ستاد هماهنگی کانون حجت الاسلام و المسلمین پیامبر رحمت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای ویژبرنامه «زیر چتر اصفهان» به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «زیر چتر اصفهان» در این منطقه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با محوریت امامزاده ابراهیم محله سودان از سوم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ویژه‌برنامه، نقل اصفهان، ورزشی پهلوانی و تئاتر در تاریخ هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۰۰ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهم اردیبهشت اختتامیه و معرفی آثار برگزیده انجام می‌شود، افزود: نمایشگاه صنایع دستی اصفهان به دست بانوان هنرمند منطقه، برپایی غرفه کودک و بازی‌های شاد کودکانه، پخش نماهنگ اصفهان و منطقه ۹ از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته فرهنگی اصفهان است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت این هفته و به‌منظور برجسته کردن یاد و خاطر شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی، همچنین ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی در این هفته از چند تن خانواده معزز شهدا و جانبازان منطقه دیدار به عمل خواهد آمد، چراکه معتقدیم دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان در مدیران شهری می‌شود.

کد خبر 747208

دیگر خبرها

  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان