Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@07:57:35 GMT

«الهام علی‌اف» از «آزادی» ۱۳ روستا خبر داد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۲۹۳

«الهام علی‌اف» از «آزادی» ۱۳ روستا خبر داد

به گزارش افکارنیوز،

«الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان از پیشروی نیروهای این کشور و «آزادسازی» شماری روستا و مناطق در درگیری‌ با نیروهای ارمنستان خبر داد.

او امروز چهارشنبه‌ در توییتی نوشت که نیروهای ارتش این کشور روستاهای «قیاس‌لی»، «ادیلجه»، «قیلی‌جان» را در منطقه‌ «قوبادلی» «آزاد کرده‌اند».

علی‌اف همچنین نوشت که در منطقه «زنگیلان»، روستاهای «بیرینجی آغیل» «ایکینجی آغیل»، «اوچونجو آغیل»، «زرنلی»؛ در منطقه «فضولی»، روستای «ماندیلی» و در منطقه «جبرائیل» نیز روستاهای «قازان‌زمی»، «خاناغا بولاق»، «چولّو»، «قوشچولار» و «قارا آغاچ» تصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری در منطقه قره باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان وارد سی و یکمین روز شده است و دو طرف تاکنون با وساطت روسیه و آمریکا سه‌بار توافق آتش‌بس کرده‌اند اما تداوم نداشته است و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان با نقض آتش‌بس اقدام به شلیک راکت و گلوله توپ به شهر «بردع» کرده‌اند که بر اثر آن، ۲۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۶۰ تن زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع ارمنستان نیز با متهم کردن طرف مقابل به نقض آتش‌بس، گفت که شهرهای «استپاناکرت» و «شوشا» هدف حملات نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آذربایجان ارمنستان قره باغ ارمنستان آذربایجان الهام علی اف قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی اشتغال بوشهری‌ها در پارس جنوبی جبران شود

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه ویژه به اشتغال نیروهای بومی استان در صنایع مختلف پارس جنوبی گفت: هر چند سال گذاشته اقدامات خوبی انجام شد ولی باید تلاش شود عقب‌ماندگی تحقق جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی استان جبران شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست با مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه این منطقه مهم صنعتی و تولیدی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی که تاکنون افزون بر 150 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است در عرصه تولید، صادرات، اشتغال و اقتصاد دریا محور نقش مهم و اثرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه عمده صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی صورت می‌گیرد گفت: 50 درصد محصولات صنایع پتروشیمی ایران در استان بوشهر و منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود و این درحالی است که بیش از 72 درصد گاز مصرفی کشور از این منطقه مهم تولید و به خطوط سراسری منتقل می‌شود.

استاندار بوشهر منطقه پارس جنوبی را نقاط مهم، استراتژیک و حساس کشور دانست و تأکید کرد: توجه به حوزه امنیت و پایش نظارتی و ایمنی این منطقه صنعتی باید در اولویت برنامه‌ها باید قرار داشته باشد

محمدی‌زاده یکی از مصوبات مهم دولت تحقق 50 درصد نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی دانست و گفت: اشتغال نیروهای بومی در تأسیسات این منطقه هم به نفع منافع ملی و هم اینکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و سبب پایداری جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه مکلف به اجرایی شدن مصوبات دولت هستیم اضافه کرد: برای تحقق مصوبات دولت در بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی که اکنون عقب‌ماندگی است باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته اضافه کرد: باید تلاش شود عقب‌ماندگی تحقق جذب 50 درصدی اشتغال و استخدام نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی جبران شود.

محمدی‌زاده در ادامه با اشاره به  تصویب سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومانی از سوی وزارت نفت و صنایع پتروشیمی در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان بوشهر تأکید کرد: این اعتبار باید بر اساس مصوبه هیئت دولت در مدت سه سال در طرح‌های مختلف هزینه شود.

وی با اشاره به خرید کالاهای مورد نیاز صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی از تولیدات داخلی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در عرصه تولیدات محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ، محصولات کشاورزی مانند خرما، تولیدات کالاهای صنعتی و دیگر محصولات از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید کالاهای مورد نیاز منطقه پارس جنوبی از داخل استان بوشهر خریداری شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از منطقه گردشگری هفت حوض
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی درپارس جنوبی محقق شود
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود
  • عقب‌ماندگی اشتغال بوشهری‌ها در پارس جنوبی جبران شود
  • زیباترین روستاهای کرمانشاه که حتما باید به آنها سفر کنید