Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:28:50 GMT

احداث مرکز تخصصی کووید-۱۹ در دهکده المپیک توکیو

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۳۱۴

احداث مرکز تخصصی کووید-۱۹ در دهکده المپیک توکیو

به گزارش ایرنا، در صورت بروز مشکل و نگرانی بهداشتی برای ورزشکاران خارجی و داخلی، کادر پزشکی برای رسیدگی در دسترس بوده و تمرکز این مرکز بر درمان بیماران سرپایی با تب بالا و سایر علائم خواهد بود.

مقامات کلان شهر توکیو به همراه سازمان‌دهندگان المپیک و پارالمپیک توکیو، در خصوص راه اندازی چنین مرکزی روز گذشته با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات قصد دارند تا در داخل مقر کمیته سازماندهی، مرکز واکنش به بیماری‌های عفونی را ایجاد کرده و سپس تاسیسات مشابهی را در دهکده المپیک در منطقه هارومی توکیو احداث کنند.

انتظار می‌رود در جریان این رویداد بزرگ، حدود ۳۰ هزار ورزشکار و مربی به دهکده رفت و آمد داشته باشند.

از ورزشکاران و مربیان درخواست خواهد شد تا به طور مرتب دمای بدن، وضعیت سلامتی و فعالیت خود را به این مرکز گزارش کنند. همچنین مسوولان از آنان می‌خواهند تا با به همراه داشتن یک گوشی هوشمند مجهز به نرم افزار ردیابی تماس فیزیکی کووید-۱۹ موسوم به کوکوآ، که از سوی وزارت بهداشت ژاپن معرفی شده است، استفاده کنند.

زمانی که یک شخص مشکوک به تماس با ویروس باشد، اطلاعات جمع‌آوری شده بلافاصله در دسترس مقامات کمیته سازماندهی قرار خواهد گرفت.

همچنین مقامات در نظر دارند تا یک مرکز بهداشتی نیمه عمومی داخل یا نزدیک به دهکده المپیک احداث کرده تا از این طریق افراد آلوده به ویروس را به بیمارستان منتقل و تماس‌های وی را ردیابی کنند.

سازماندهندگان المپیک توکیو پیش از شیوع ویروس کرونا، نسبت به درخواست از دانشگاه‌های پزشکی و موسسات درمانی برای همکاری به منظور در اختیار گرفتن بیش از ۱۰ هزار پزشک و پرستار برای خدمت در اتاق‌های کمک‌های اولیه موجود در هر ورزشگاه اقدام کرده بودند.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها پایتخت کووید-19 ژاپن المپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایتخت کووید 19 ژاپن المپیک توکیو پایتخت کووید 19 ژاپن المپیک توکیو اخبار کنکور المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه