Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@23:27:50 GMT

۸ تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۳۳۸

۸ تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا کشاورزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی دریافت گزارش های مردمی با تلفن ۱۵۰۴ امداد و جنگل  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود مبنی بر نگهداری چوب تاغ در ۲ باغ اطراف شاهرود گروه های یگان حفاظت این اداره به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
درختچه تاغ برای مقابله با پیشروی بیابان در حومه شهر و روستاهای کویری کاشته می‌شود . 
هر ساله اعتبار زیادی از سوی منابع طبیعی برای کاشت این درختچه هزینه می‌شود اما برخی سودجویان به صورت غیر مجاز اقدام به بریدن آن کرده و پس از تبدیل به زغال در بازارها به فروش می‌رسانند.
وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت این اداره بطور نامحسوس برای شناسایی اقدام کردند، اظهارداشت: یکی از موارد گزارش شده باغی در منطقه زیراستاق بود که پس از ۲ ساعت پایش اطلاعاتی، محل نگهداری چوب تاغ که بطور ماهرانه ای پنهان شده بود، شناسایی و با همراه داشتن حکم قضایی و همکاری پاسگاه نیروی انتظامی مرکزی وارد این باغ شدند.
کشاورزیان از کشف حدود پنج تن چوب تاغ در این باغ خبر داد و ابراز داشت: پس از ساعت ها تلاش ، محموله کشف شده برای تشکیل پرونده قضایی و انجام کارهای قانونی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود منتقل گردید.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: در پی گزارش دوم هم در یکی از باغ های منطقه دیزج مقدار ۲ تن چوب تاغ کشف و ضبط شد.
به گفته وی این محموله کشف شده نیز پس از بارگیری برای تشکیل پرونده قضایی و انجام کارهای قانونی به محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود منتقل شد.
کشاورزیان افزود: روز گذشته هم در پی گزارش های مردمی یک نیسان حامل یک تن چوب تاغ در منطقه بیارجمند کشف و ۲ فرد مسلح به کلت کمری  دستگیر و به نیروی انتظامی بیارجمند تحویل داده شدند.
وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزارهکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کشف چوب تاغ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تن چوب تاغ چوب تاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!