Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی با بیان اینکه رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید حمایت از واحدهای صنعتی است گفت: بر اساس قوانین و مقررات اگر گمرک منطقه آزاد اروند نظارت و کنترل بر ورود کالا به منطقه را اجرایی کند این جهش تسریع خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید علی موسوی» ظهر امروز (چهارشنبه 7 آبان ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه های مستقر در منطقه با ارائه گزارش های تصویری و نوشتاری خود نقش موثری در موافقت گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند داشتند، اظهار کرد: اصحاب رسانه باعث شدند مسئولان مستقر در تهران و همچنین منطقه آزاد اروند مجاب شوند تا این اقدام صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند به نقش بسیار موثر نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی برای استقرار گمرک در گیت های خروجی اشاره کرد و افزود: چهار نماینده مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی به ویژه آقای جلیل مختار که نقش پررنگی در عملیاتی شدن خواسته مهم سازمان منطقه آزاد اروند داشتند و هر زمان که نمایندگان این دو شهر در کنار ما بودند مردم نفع بیشتری را دیدند.

 

وی از مجاب به اجرایی شدن قانون استقرار گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران خبرداد و تصریح کرد: ماده 2 قانون و مقررات صادرات و واردات گمرکی مناطق آزاد کشور تسریع می کند که ورود هر نوع کالا بجز کالاهای ممنوعه، به مناطق آزاد مجاز است و بر اساس این ماده قانونی مردم حاضر در منطقه از مزایای کالای همراه مسافر و کالای مصرفی در منطقه استفاده کنند ولی متاسفانه تا کنون گمرک به این قانون تمکین نکرده است.

 

موسوی یادآور شد: با ابلاغ رئیس کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران، استقرار گمرک در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند اجرایی می شود و امیدواریم گمرک استان خوزستان در این زمینه همراهی لازم را داشته باشد زیرا منطقه آزاد اروند برای اجرایی شدن این مصوبه کاملا آماده است.همچنین ماده قانونی 17 مقررات صادرات و واردات امور گمرکی مناطق آزاد کشور نیز تسریع می کند کنترل و نظارت بر ورود و صدور کالا از مناطق آزاد به سایر کشورها و سرزمین اصلی توسط گمرک منطقه آزاد اروند باید صورت گیرد لیکن در حال حاضر گمرک جمهوری اسلامی ایران در بنادر آبادان و خرمشهر این امر را انجام می دهد که امیدواریم با توجه به این مواد قانونی گمرک جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کند.

 

وی تسهیل و تسریع فرآیند تامین کالای مصرفی در منطقه و ورود کالای همراه مسافر را از مزایای استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند برشمرد و گفت: همچنین استقرار گمرک در این منطقه تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی منطقه و ماشین آلات را در پی خواهد داشت.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند،با بیان اینکه رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید حمایت از واحدهای صنعتی است، ادامه داد: بر همین اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاب شده است این اقدام را صورت دهد. بر اساس قوانین و مقررات اگر گمرک منطقه آزاد اروند نظارت و کنترل بر ورود کالا به منطقه را اجرایی کند این جهش تسریع خواهد یافت.

 

وی کاهش مراحل زمان و هزینه ترخیص کالا را یکی دیگر  از مزیت هایی استقرار گمرک در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند خواند و تاکید کرد: اگر این عملیات اجرایی صورت گیرد مردم منفعت فراوانی می برند و به کالاهای ارزان تر دسترسی خواهند یافت. ما ملزم به مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالا هستیم که در صورت استقرار گمرک در گیت های خروجی نظارت و کنترل بر کالاها از این حیث نیز شکل بهتری خواهد گرفت.

 

موسوی اذعان داشت: وزارت صمت 849 قلم کالا تحت عنوان کالای همراه مسافر به منطقه آزاد اروند با سهمیه 50 میلیون دلار به صورت سالانه تعیین کرده که با اجرایی شدن روند استقرار گمرک، کالای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب تامین خواهد شد.

 

وی از صدور مجوز 13 واحد صنعتی منطقه آزاد اروند از سوی کمیسیون ارزش افزوده کشور خبرداد و عنوان کرد: این 13 واحد صنعتی در زمینه تولید لامپ، نساجی، پوشاک، گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، تولید فیلتر، عایق های رطوبتی، مهره های فولادی، محصولات شیمیایی و وسایل نقلیه موتوری فعالیت می کنند که صدور این مجوزها باعث می شود واحدهای صنعتی منطقه در ورود مواد اولیه مشکلات بسیار کمتری را داشته باشند.

 

یک چهارم صادرات کالای مناطق آزاد در اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد اروند را بزرگترین منطقه آزاد صادراتی کشور دانست و بیان کرد: منطقه آزاد اروند با یک چهارم صادرات کل مناطق آزاد کشور بزرگترین منطقه آزاد صادراتی است که از طریق بنادر آبادان و خرمشهر و مرز خشک شلمچه این صادرات صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد:به رغم همه محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا ویروس و همچنین تحریم های ظالمانه در بیشتر مرزهای صادراتی کالا و با توجه به چهارماه رکود عمومی ناشی از شیوع بیماری، روند صادرات  از منطقه آزاد اروند تعطیل نشد و بنادر آبادان و خرمشهر عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشتند و این امر در حالی رقم خورد که صادرات در کشور رشد منفی داشت.

 

موسوی از وجود مجهزترین پایانه صادراتی خشک کشور در منطقه آزاد اروند خبرداد و ابراز داشت: علاوه بر این نیز تنها پایانه صادراتی شیلات و سیمان مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند واقع شده است که با این پتانسیل در جهت تسهیل و روان سازی صادرات از این منطقه اقدامات شایسته ای نیز انجام شد. در کنار این پایانه های صادراتی 33 شناور همزمان عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در سه هزار و 250 متر اسکله در بندر خرمشهر انجام می دهند که این بندر را پس از سال ها فعالیت در زمینه واردات بعنوان بندر صادراتی فعال مطرح کرده است.

 

وی با اشاره به برون سپاری جهت تسهیل در صادرات کالا و حمایت از صادرکنندگان در این منطقه، گفت: در بنادر آبادان و خرمشهر این اقدام صورت گرفت تا تصدی گری دولت به حداقل برسد.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: ایجاد 700 هکتار پارکینگ، نصب دستگاه ایکس ری برای خودروهای سنگین و سبک و همچنین حمایت تسهیلاتی_لجستیکی در مرز بین المللی شلمچه اقداماتی بود که جهت روان سازی صادرات صورت گرفت.

 

وی فعال کردن کنسولگری در بصره عراق و همچنین رایزنی با عراق بعنوان بزرگترین شریک تجاری سازمان منطقه آزاد اروند را یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: این اقدامات برای رفع مشکل تاجران و سرمایه گذاران جهت صادرات صورت گرفته است. همچنین بهره گیری از توان اتاق های بازرگانی آبادان، خرمشهر، اتاق های مشترک عمان، عراق و کویت یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد اروند است که آمار، خود نشان دهنده تسهیل در صادرات کالا از این منطقه به کشورهای عراق، کویت، عمان، امارات، قطر و کشورهای بلوک شرقی اروپایی است.

 

موسوی از برقراری خط پروازی رفت و برگشت هواپیمایی کارون از آبادان به تهران در منطقه آزاد اروند خبرداد و خاطرنشان کرد: این  خط پروازی برای تسهیل در کار تجار و بازرگانان صورت گرفت، البته بدنبال ایجاد کارگو توسط شرکت هواپیمایی کارون هم هستیم تا تجار بتوانند از طریق خط هوایی صادرات خود را انجام دهند.

 

وی همچنین بر وجود پتانسیل های حمل و نقلی، لجستیکی و بنادر منطقه آزاد اروند تاکید کرد و اذعان داشت: می توانیم بهترین ظرفیت را برای ایجاد کریدورهای صادراتی جنوب به شمال از طریق اتصال کشورهای cis به حوزه خلیج فارس ایجاد کنیم.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: خوشبختانه تعاملات خوبی با بندر کاسپین انزلی صورت گرفته تا بتوانیم بنادر جنوب به شمال را متصل کنیم.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: تسهیل صادرات شرکت هواپیمایی کارون حمایت از واحد تولیدی و صنعتی خبرگزاری شبستان خوزستان مرز بین المللی شلمچه سید علی موسوی صادرکنندگان بازرگانان تجار منطقه آزاد اروند صادرات و واردات صادرات کالا گیت های خروجی منطقه آزاد اروند استقرار گمرک در گیت های خروجی گمرک جمهوری اسلامی ایران بنادر آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند مناطق آزاد کشور واحدهای صنعتی صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اقبال شاکری استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شهر جدید هشتگرد با نام جدید "مهستان" گفت: بخشی از اراضی ساخته شده در این منطقه مربوط به اراضی می‌شود که مردم از شرکت عمرانی شهر هشتگرد خریداری کرده‌اند و بخش دیگر آن ساخت و سازهایی است که توسط شرکت عمرانی هشتگرد درحال انجام است و حدود ۱۱ هزار واحد از این واحدهای مسکونی تا ۶ ماه آینده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، حدود ۷ هزار واحد آن تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد از واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مجتمع‌ها قرار دارد که امیدواریم تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.

شاکری اضافه کرد: حدود ۴ هزار واحد ساختمان درهفته دولت (شهریور) واگذار می‌شود که ۲۰ واحد از این اراضی مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیرمی‌شود. در تلاش هستیم تا پایان شهریور سال جاری کل واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در هشتگرد تحویل داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود شهر جدید مهستان براساس طرح تفصیلی، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خودش جای دهد. در حال حاضر جمعیت این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر است. این منطقه دارای مجتمع های رفاهی، ورزشی، آموزشی و مسجد و یک واحد نیروی انتظامی در آن مستقر است. فضای سبز قابل توجهی دارد، مسیرهای دسترسی به معابر و شریان‌های داخلی شهر برقرار و در حال تکمیل است.

وی تاسیس ایستگاه مترو را از دیگر مزیت‌های اضافه شده به این منطقه دانست و یادآور شد: هنوز شرکت متروی تهران مدیریت آن را بر عهده نگرفته است و توسط شرکت عمرانی هشتگرد اداره می‌شود و در طول روز حدود دو هزار نفر را جابه جا می‌کند. فاصله حرکت قطارهای این لاین حدود یک ساعت و نیم است و هنوز خطوط تاکسی یا ون یا اتوبوس درنظر گرفته نشده است.

شاکری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت مترو تهران و حومه این بخش را تحویل بگیرد، تاکید کرد: برای توسعه این منطقه نیاز است چند نکته مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در فصول مختلف سال نیروی کار برای ساخت و سازها کم می‌شود به منظور به کارگیری از اتباع خارجی لازم است نیروی انتظامی با کارگاه‌های ساخت و ساز همکاری کند تا کارگران مورد نیاز کارگاه‌ها تامین شوند؛ ضمن آنکه باید میان نظام مهندسی و مسکن نهضت ملی از جهت بکارگیری مجری ذی صلاح همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6085506

دیگر خبرها

  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم