Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مطالعه‌ای جدید مشخص شده است، دارویی که برای بیماران قلبی مفید است، احتمال مرگ و شدت بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دانشمندان با آزمایش آسپرین روی بیماران وخیم کرونایی که در بیمارستان بستری بودند، دریافتند این دارو می‌تواند بیش از چهل درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند می‌گویند که این یافته‌ها استفاده از آسپرین را برای جلوگیری از عوارض شدید کرونا تحقق می‌بخشد.

مردم از آسپرین به عنوان رقیق کننده خون برای کاهش خطر حملات قلبی و مغزی یا مدیریت بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند. آسپرین که به عنوان داروی ضد التهابی استفاده می‌شود، این توانایی را دارد که جلوی لخته شدن خون را بگیرد و برای بیماری‌هایی که باعث افزایش غلظت خون می‌شود مفید است.

در این مطالعه، ۴۱۲ بیمار کرونایی با میانگین سنی ۵۵ سال که در چند ماه اخیر به دلیل ابتلاء به این عفونت در بیمارستان مریلند بستری شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. حدود یک چهارم بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان یا بلافاصله بعد از بستری شدن در بیمارستان به خاطر کنترل بیماری قلبی عروقی شان، روزانه آسپرین با دوز پایین مصرف می‌کردند.

محققان دریافتند که مصرف آسپرین با کاهش ۴۴ درصدی خطر قرارگیری در زیر دستگاه ونتیلاتور، کاهش ۴۳ درصدی خطر پذیرش در ICU و همچنین کاهش ۴۷ درصدی خطر مرگ در بیمارستان در مقایسه با کسانی که آسپرین مصرف نمی‌کردند، مرتبط بود.

جاناتان چو، استاد دانشگاه و متخصص بیهوشی در بیمارستان مریلند گفت: این نتایج نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و باید به صورت تصادفی نیز این دارو مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا بیماران حاد کرونایی دارویی معجزه آسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر

مدعی تولید داروی درمان آلزایمر بیماران را به کام مرگ فرو برده و همچنان در فضای مجازی قربانی می‌گیرد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، وقتی ببینی عزیزت در پیش چشمانت در حال از دست رفتن است برای نجاتش دست به هر کاری می‌زنی؛ این حکایت افرادی است که عزیزانشان به بیماری الزایمر مبتلا بوده اند و برای نجات بیمارشان به ادعای یک شخص که خودش را پروفسور معرفی کرده و مدعی کشف داروی درمان الزایمر شده اعتماد کرده اند.

تاوان این اعتماد، اما برای برخی از این افراد گران تمام می‌شود و چهار نفر از افرادی که با این دارو تحت درمان قرار گرفته اند هم اکنون زنده نیستند! این فرد، اما همچنان در فضای مجازی فعال است و افراد را فریب می‌دهد و به دلار پول می گیرد.

جالب اینجاست که برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم با وی همکاری داشته اند؛ هر چند برخی از آن‌ها مانند بیمارستان لقمان متوجه فریبکاری این فرد شده و از او شکایت کرده اند و برخی دیگر همچون بیمارستان فرهیختگان به او کد اخلاقی هم داده اند؛ کاری که بنا به اذعان وکیل یکی از شکات این پرونده تخلف است. 

یک دارو که می‌تواند بیماران مبتلا به آلزایمر را درمان کند؛ این خبری است که می‌تواند فضای رسانه‌ای را بترکاند و در زمان خودش همین اتفاق هم افتاد و کاف شین به عنوان کسی که چنین دارویی را تولید کرده به بسیاری از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما راه یافت. فردی که ظاهرا عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان است و همین هم پشتوانه‌ای شد برای اینکه رسانه‌ها هم او را باور کنند.

این، اما پایان ماجرا نبود و این فرد افراد زیادی را موش آزمایشگاهی دارویش کرده است؛ دارویی که نه فقط کسی را درمان نکرده بلکه تاکنون چهار نفر از افرادی که با این دارو تحت درمان بوده اند فوت کرده اند. وی علوم آزمایشگاهی خوانده و یک دوره یک ساله در هاروارد گذارند، اما خودش را فوق دکترای هاروارد اعلام میکند. 

روایت سرمایه گذاری روی حباب
آقای ترقی جاه سرمایه گذار این پروژه که از شاکیان این پرونده است می‌گوید: «این آقا برای مجاب کردن من فیلم چند بیمار را فرستاد که نشان میداد با مصرف دارو حالشان بهتر است. من به بیمارستان لقمان رفتم وبا یکی از پزشکان صحبت کردم تا ببینیم آیا این ادعا بلحاظ پزشکی هم قابل تایید است. تیمی تشکیل شد از دکتر قره قوزلو و چند تن از بیماران دیگر و قرار شد بخشی به این کار اختصاص داده شده و یک سری از بیماران را مورد بررسی قرار دهند.»

وی ادامه می‌دهد: «ما مشغول تجهیز بخش بودیم که رئیس بیمارستان با من تماس گرفت که چرا شما کار را شروع کرده اید و از بیماران پول میگیرد؟ برخی از بیماران با تماس گرفته اند که 200 میلیون و 500 میلیون تومان پول داده اند. در صورتی که بنا نبود کار را شروع کنیم. من با وی تماس گرفتم و معترض شدم، اما گفت خود بیماران دوست داشتند پول بدهند و از آنجا چالش ما شروع شد.»

آقای ترقی جاه چند بار از این فرد می‌خواهد تا بیمارانی را که مدعی است خوب شده اند بیاورد بررسی شوند. وی می‌افزاید: «یکی از بیماران خانم دکتر نوروزیان در بیمارستان روزبه هم دارو را دریافت کرده بود که وقتی از او استعلام گرفتم گفت این فرد یک جنایتکار است و این دارو نیست سم است! از طریق خانم دکتر نوروزی ما بیماران دیگر را پیدا کردیم، اما چون بیماران از هم خبر نداشتند، نمی‌دانستند چه خبر است.»

پروژه مرگ 
سرمایه گذار این پروژه در نهایت متوجه میشود چند تن از بیمارانی که دارو را دریافت کرده اند، فوت شده اند. به گفته وی این فرد از 200 میلیون تا یک میلیارد تومان از افراد پول می‌گرفت و در واقع تجارت می‌کرد. ترقی جاه می‌افزاید: «مشکل اینجاست که وی خودش را پزشک معرفی میکند در حالی که اصلا پزشک نیست و تاکنون به بیشتر از 100 نفر این دارو را تزریق کرده و تاکنون از افراد مختلف 120-30 میلیارد تومان پول گرفته و همچنان هم از طریق فضای مجازی قربانی می‌گیرد.» 

ترقی جاه سرانجام به سازمان غذا و دارو مراجعه می‌کند و آنجا هم برای این فرد پرونده تشکیل داده اند. 

وی می‌گوید: «وقتی بخش در بیمارستان آماده شد آن‌ها از ما مجوز سازمان غذا و دارو را خواستند و ما از طریق بیمارستان نامه زدیم و آن‌ها یک سری اطلاعات خواستند. وی بدون پیگیری این ماجرا و طی مراحل حیوانی و آزمایشگاهی دارو را به بیماران تزریق می‌کردو مدعی آن بود که مراحل حیوانی کار را در ژاپن انجام داده، اما در نهایت ما متوجه شدیم پتنتی که به ما فروخته جعلی است. بر همین اساس هم در دادسرای جرائم پزشکی این پرونده جریان دارد.»

روایت قربانیان
بیمارستان لقمان و چند مرکز دیگر مراکزی هستند که این دارو به بیماران تزریق شده است. آنطور که آقای ترقی جاه می‌گوید بیمارستان لقمان در جریان این ماجرا نبوده و هم بیمارستان لقمان و هم دانشگاه شهید بهشتی از این فرد شکایت کرده اند. با وجود این آقای یزدی نژاد که پدرش بعد از دریافت 8 دوز از این دارو فوت کرده میگوید تمام این تزریق‌ها در بیمارستان لقمان انجام شده و ما به ازای آن هم 3 هزار دلار پول نقد پرداخت کرده است. 

خانم صابری هم که خواهرش به بیماری الزایمر دچار بوده و نخستین نفری است که خواهرش این دارو را دریافت کرده میگوید: «من این فرد را از سال 97 می‌شناختم و وقتی درباره وی جستجو کردم متوجه شدم عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان است و همین موجب شد تا صحبتهایش را باور کنم. سال 99 بود که من از وی خواستم برای خواهر من این دارو را تزریق دهد و به من گفت این دارو مجوز ندارد و شما باید تعهد بدهد و بعد از من 200 میلیون تومان خواست و تاکید کرد باید بنویسید هبه.»

این خانم تنها کسی است که پول را به حساب شرکت نازنین پارس دارو ریخته است و تعهد محضری داده که اگر اتفاقی افتاد ادعایی نداشته باشد. 

وی ادامه می‌دهد: «آخر مهر 1400 تزریق در بیمارستان پاستور نو انجام شد و بنا بود 12 دوز تزریق هر سه روز یک بار انجام شود، اما این اتفاق نیفتاد. به واسطه همین بدقولی‌ها من به دنبال شکایت افتادم و به بیمارستان لقمان رفتم و متوجه شدم فیلم خواهر من را به بقیه نشان داده تا اعتماد آن‌ها را جلب کند.»

خانم صابری درباره دارو می‌گوید: «دارو به گونه‌ای بود در نخستین تزریق، خواهرم بلند شد نشست روی مبل، اما یکی دو هفته بعد دوباره حالتش به قبل برگشت.»

آقای یزدی نژاد هم از طریق آشنایانش با این فرد آشنا شده و به او اعتماد می‌کند و در نهایت 8 دوز تزریق این دارو به پدرش موجب شده تا وی فوت کند. طبق روایت آقای یزدی نژاد این فرد در حال حاضر در دبی است و بر اساس ادعای واسطه‌ای که آشنای آقای یزدی نژاد بوده بنا می‌شود دارو از امارات به ایران انتقال پیدا کند و با تخفیف بجای 7 هزار دلار نصف قیمت و به صورت نقدی هزینه را دریافت کند. 

برخی از افراد هم البته با تصور اینکه بقیه خوب شده اند و فقط دارو روی بیمار آن‌ها اثرگذار نبوده می‌پذیرد و از شکایت هم صرفنظر می‌کند. 

جرائم متعدد
انرژی کاذب اولیه و بعد لاغری و افسردگی و از دست دادن قدرت تکلم ویژگی مشترک این بیماران است. 

آقای شادمان وکیل خانم صابری خواهر یکی از قربانیان این ماجرا می‌گوید: «موارد متعددی از کار‌های این فرد جرم است. تحصیل مال از طرق نا مشروع که کلاهبرداری محسوب می‌شود. از سوی دیگر وی خودش را به عنوان پزشک جا میزند که اصلا پزشک نیست. همچنین داروی بدون مجوز خودش جرم است.»

به گفته شادمان مهم‌ترین بخش جرائم این فرد آن است که کسی که یکی داروی غیر مجاز را تزریق کند و منجر به صدمه شود، بسته به صدمه‌ای ایجاد شده باید مجازات شود و مجازات‌های سنگینی دارد و حتی اگر پزشک باشد نباید داروی خارج از فارماکوپه را تجویز کند. وی می‌افزاید: «در این چارچوب ما اقدام قانونی انجام دادیم که در شعبه 2 بازرسی دادسرای جرائم پزشکی رسیدگی شده است. در آنجا چند استعلام انجام شد. یکی از وزارت بهداشت که اصلا چنین دارویی وجود دارد که جواب منفی بود. استعلام بعدی از سازمان پزشکی قانونی بود که برای تشخیص دقیق‌تر به قسمت مغز و اعصاب دانشگاه شهید بهشتی فرستاده شد و ظاهرا یکی از عواملی که این بیماری را تسریع می‌کند همین داروست، اما هنوز آزمایشگاه آن‌ها پاسخ قطعی نداده است.»

به جز موضوعی که پزشک قانوین باید نظر بدهد در سه مورد بعدی جرم این فرد محرز است.

بیمارستان‌ها هم فریب خوردند و شاکی اند
آیا بیمارستان‌هایی که در باره همکاری کردند مجرم نیستند؟ شادمان در پاسخ به این سوال می‌گوید: «این فرد بیمارستان لقمان را هم فریب داده است همچنانکه آقای ترقی جاه را به عنوان سرمایه گذار فریب داده است.»

ترقی جاه هم ادامه می‌دهد: «چالش اصلی ماجرا، اما عضویت این فرد در پژوهشگاه رویان است و همچنان هم عضو رویان است و اغلب افراد هم بواسطه این ماجرا فریب خورده اند و اغلب افرادی که با وی جلسه داشته اند در این پژوهشگاه بوده است، اما این پژوهشگاه در این رابطه موضع گیری درستی ندارد و به گفته آقای ترقی جاه این موسسه به رغم پذیرش تخلف و کلاهبرداری این فرد می‌گوید این فرد کارمند رسمی ماست و ما علیه او سندی نداریم!»

به گفته ترقی جاه بیمارستان فرهیختگان به این فرد کد اخلاق داده آن هم به اسم خودش! این فرد با رئیس بیمارستان فرهیختکان یک شرکت زده که هم محقق و هم دارو طرح خودش است در حالی که این کد اخلاق تخلف است و کد اخلاق را به نولوژی مغز و اخلاق که عضو هیئت علمی باشد می‌دهند همچنانکه در بیمارستان لقمان هم به اسم پزشکان مجوز دریافت شد و ما در حال انجام کار تجهیز بخش بودیم، ولی وی کار تزریق را انجام داد و بیمارستان از این ماجرا اصلا خبر نداشتند.

منبع: جام‌جم آنلاین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد