Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@19:24:38 GMT

بازداشت ۵ نفر در آمریکا به اتهام همکاری با چین

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۵۳۶

صراط:

وزارت دادگستری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که ۵ نفر را در این کشور به اتهام همکاری با چین بازداشت کرده است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: افراد بازداشت شده بدون داشتن مجوز به عنوان عوامل خارجی از طرف چین در آمریکا فعالیت می‌کرده‌اند.

طی ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا، تنش میان پکن و واشنگتن ابعاد جدیدی به خود گرفته است؛ آمریکا در طول این مدت اتهامات مختلفی از پنهان‌کاری در زمینه شیوع ویروس کرونا گرفته تا جاسوسی و سرقت اطلاعات را علیه چین مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریای جنوبی چین، مداخله واشنگتن در امور هنگ کنگ و توافق‌های تسلیحاتی با تایوان از دیگر ابعاد این تنش هستند.

هفته گذشته نیز آمریکا از توافق با تایوان بروی فروش ۱۰۰ سامانه دفاع ساحلی خبر داد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه اظهار داشت که پکن تحریم‌هایی را علیه نهاد‌های آمریکایی شرکت کننده در فروش اسلحه به تایوان اعمال خواهد کرد؛ به گفته او، لاکهید مارتین، بوئینگ دفاعی و ریتون تحت تحریم‌های چین قرار می‌گیرند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا ویروس کرونا دریای جنوبی چین صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش

وزارت کشور ترکیه امروز (سه‌شنبه) از بازداشت ۱۴۷ فرد به اتهام همکاری با داعش در این کشور خبر داد.   به گزارش ایرنا، «علی یرلی‌ کایا» وزیر کشور ترکیه در این باره اعلام کرد که در عملیات «بزدوغان-۱۷» علیه گروه تروریستی داعش در «ساکاریا»، ۱۴۷ مظنون دستگیر شدند.   وزیر کشور ترکیه گفت: نیروهای امنیتی کشور از اول ژوئن ۲۰۲۳ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳)، هزار و ۳۲۹ عملیات علیه گروه تروریستی داعش ترتیب داده‌اند که در نتیجه ۲ هزار و ۹۱۹ مظنون دستگیر شده‌اند.   یرلی‌کایا در ادامه افزود: ۶۹۲ نفر از افراد مذکور بازداشت، ۵۳۱ نفر به شرط کنترل قضایی آزاد شدند و روند رسیدگی قضایی ۱۸۷ نفر از آنان ادامه دارد.   وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه ترکیه با معضل تروریسم تاکید کرد.   نیروهای امنیتی ترکیه به صورت مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران تشکیلات تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • اعدام پدر شاهزاده سرین + عکس
  • لحظه اعدام پدر شاهزاده سرین + عکس