Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@13:27:32 GMT

پاریس از توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۷۳۳

پاریس از توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «گابریل اتال» (Gabriel Attal) سخنگوی دولت فرانسه امروز چهارشنبه در دفاعی گستاخانه از اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) در سخنانی ادعا کرد که کشورش در برابر آنچه وی مدعی «تلاش‌های بی‌ثبات سازی و ارعاب» شد؛ کوتاه نمی‌آید!

سخنگوی دولت فرانسه در سخنانی عوام‌فریبانه و بدون اشاره به جریحه دار شدن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان، مدعی شد که «پاریس از اصول و ارزش‌های خود بازنمی گردد»!

این در حالیست که در روز‌های اخیر حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از چاپ و انتشار کاریکاتور‌های موهن و ضد اسلامی در نشریات فرانسوی و اظهارات وی در افراطی خواندن مسلمانان موجی از خشم را در کشور‌های اسلامی به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ توهین به پیامبر سخنگوی دولت فرانسه علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهرداری پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "امروز صبح، مؤسسات آموزشی پاریس، عمدتاً کالج ها، در پی سرقت حساب‌های کاربری در فضای دیجیتال، پیام‌های تهدیدآمیز مبنی بر بمب گذاری دریافت کردند".
شهرداری پاریس تصریح کرد در جریان بررسی‌های امنیتی، کلاس‌ها در این مؤسسات به حال تعلیق درآمد.
در پیامی که بعد از ظهر چهارشنبه برای والدین دانش آموزان پاریسی ارسال شد، رئیس مؤسسات آموزشی گزارش داد "بیش از پنجاه مؤسسه در آکادمی پاریس امروز پیام‌های هشدار مبنی بر بمب گذاری دریافت کردند".
وی امروز پیش از اعلام این خبر گفته بود "بیست مدرسه و مؤسسه آموزشی" شب گذشته هدف تهدید حمله قرار گرفتند.
رئیس مؤسسات آموزشی پاریس در پیام خود خطاب به والدین افزود: "برخی پیام‌ها با ویدئویی از خشونت شدید همراه بود". وی توضیح داد: "امروز صبح تصمیم گرفته شد پیام رسان دانش آموزان بسته، پیام حذف و حساب‌های کاربری که سرقت شده بود، مسدود شود".
وی خاطرنشان کرد: "شکایتی تنظیم شده و دادستانی پاریس در حال انجام تحقیقات است. دانش‌آموزان و کارکنان "به‌ویژه افرادی که تحت تأثیر این پیام قرار گرفته بودند"، تحت حمایت واحد‌های شنود مؤسسه آموزشی و آکادمی فرانسه هستند".
دفتر دادستانی پاریس که پیش از این تحقیقاتی درباره تهدید بمب گذاری در دبیرستان‌های منطقه ایل دو فرانس در تاریخ ۲۱ مارس آغاز کرده بود، روز چهارشنبه اعلام کرد دو تحقیق جدید در پاریس در مورد حملات سایبری که در روز‌های اخیر مراکز آموزشی را هدف قرار دادند، آغاز شده است.
دادستانی پاریس در این باره توضیح داد: "یک تحقیق به پیام‌هایی مربوط می‌شود که از شامگاه ۲۶ مارس تا بامداد ۲۷ مارس ۲۰۲۴ از طریق فضا‌های کاری دیجیتال کالج‌های منطقه ایل دو فرانس منتشر شد. تحقیق دیگر با هدف متمرکز شدن بر پرونده‌های باز دیگر دادستانی‌ها آغاز شد و به پیام‌هایی مربوط می‌شود که از طریق فضا‌های کاری دیجیتال و سایر حوزه‌های قضایی منطقه‌ای منتشر شده است".
این تهدیدات جدید در پاریس پس از پیام‌های دیگری است که اواسط هفته گذشته مؤسسات آموزشی "ایل دو فرانس" و سپس "او-دو-فرانس"، منطقه "گراند اِست" و جنوب فرانسه را هدف قرار داد.
وزارت آموزش ملی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد از هفته گذشته تا کنون حدود ۱۳۰ دبیرستان و کالج در "ایل دو فرانس"، "او-دو-فرانس" و منطقه "گراند اِست" هدف قرار گرفته اند. ده‌ها دبیرستان در جنوب فرانسه نیز از شامگاه دوشنبه تا بامداد سه شنبه هدف حمله قرار گرفتند.
نیکول بلوبه، وزیر آموزش فرانسه روز چهارشنبه در جلسه استماع در مجمع ملی اطمینان داد "در این مرحله، هیچ خبری مبنی بر نشت گسترده داده‌ها یا حمله جدی به سامانه‌های اطلاعاتی ما وجود نداشته است". وی گفت: "مشکلی در فضای دیجیتال در سطح جهانی نیز وجود ندارد".
وزیر آموزش فرانسه تصریح کرد: "در حال حاضر به دنبال حساب‌هایی هستیم که هک شده اند و درخواست بازیابی این حساب‌ها را داریم. در بلندمدت، باید ببینیم چطور می‌توانیم به جوامع محلی کمک کنیم، البته با کمک دولت، تا این محیط‌های کاری دیجیتال را ایمن کنند".
وزیر آموزش فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد از عوامل خود خواسته است ظرف ۴۸ ساعت هم با نمایندگان جوامع محلی در پارلمان فرانسه و نمایندگان آنها و هم با ناشران نرم‌افزار‌های دانش آموزی تشکیل جلسه دهند تا بتوانند در میان مدت و بلندمدت اقداماتی را که قادر خواهیم بود در واکنش به این تهدیدات انجام دهیم، شناسایی کنند.
انجمن دپارتمان‌های فرانسه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این نشست بعد از ظهر پنجشنبه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • کاپیتان سابق آلمان: فرانسه مدعی اصلی یورو است
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • اتهام رسانه فرانسوی به کیلیان امباپه و ستاره رئال