Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله میرزایی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری که با حضور معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران موسسات و بانک‌های وابسته به این وزارتخانه برگزار شد، تاکید کرد: با توجه به استقرار صنایع فولاد و فعالیت واحدهای تولیدی در حوزه صنایع‌غذایی و صنایع فلزی در این منطقه می‌توان استان را در قالب یک خوشه صنعتی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ریزدانه بودن ساختار صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه تاکنون هیچ واحد تولیدی با برند ملی و یا اشتغال بالای یک‌هزار نفر در این استان راه‌اندازی نشده است.
عباسی تصریح کرد: فعالیت واحدهای تولیدی دارای برند می‌تواند بازار مطمئن، بازارچه‌های صادراتی، زنجیره ارزش، اعتبار برای دست‌یابی به توسعه و ارزش افزوده ایجاد کند.
وی یادآور شد: تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام، ۲۰ هزار تن ماهی سردابی، ۳۰ هزار تن انگور و سایر محصولات زراعی و باغی دیگر نشان از ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری دارد.
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: خام‌فروشی، عرضه بدون بسته‌بندی و نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در چهارمحال و بختیاری باعث شده تا سود این تولیدات نصیب واسطه‌ها شود و هیچ‌گونه ارزش افزوده برای فعالان این عرصه در استان نداشته باشد.
وی با اشاره به ضعیف بودن فرهنگ کارآفرینی در استان گفت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی کشور باید به هر طریقی نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدام کرد.
میرزایی تاکید کرد: در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، راه‌اندازی ۲ درمانگاه در اردل و شلمزار چهارمحال و بختیاری در دست بررسی است.
وی افزود: در این خصوص زمین اردل از سوی مردم خریداری و ساختمانی در شلمزار مشخص شده که نیازمند تجهیز است.
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تجهیز و ارتقای بیمارستان امام علی (ع) فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد به‌زودی انجام می‌شود.
وی با اشاره به سهم چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی چهارمحال و بختیاری در تسهیلات مشاغل خانگی یادآور شد: در صورت جذب به‌ موقع این مبلغ تا یک‌هزار میلیارد ریال دیگر می‌توان به این منابع اضافه کرد.
میرزایی اظهار داشت: در صورت رفع مشکل واگذاری زمین ویژه احداث گاوداری ۶ هزار راسی در شهرستان خانمیرزا، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) عملیات اجرایی ساخت این طرح را آغاز می‌کند.
وی گفت: هماهنگی‌های لازم برای متقاعد کردن مسوولان شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به‌منظور سرمایه‌گذاری حوزه دامپروری در روستای جغدان شهرستان کیار انجام خواهد شد.
میرزایی تاکید کرد: بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون نسبت به پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری این استان و تسریع در روند پرداخت تسهیلات این طرح‌ها اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در ۲.۵ سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان آماده و به بانک‌های عامل ارسال شد.
حفظ‌الله فاضلی تصریح کرد: از این تعداد، بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۶ هزار میلیارد ریال از طرح را برگشت دادند.
وی افزود:همچنین چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که تاکنون چهار هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال مصوب، سه هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال عقد قرارداد و سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
فاضلی تصریح کرد: ۱۰ درصد از این تسهیلات مختص سرمایه در گردش است که متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم.
وی یادآور شد: در سه سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گروه‌های بازرسی در چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۶۰۰ طرح روستایی و عشایری را بررسی کردند که از این تعداد تنها ۴.۷ درصد تسهیلات انحراف داشته است.
فاضلی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: از مجموع سهم پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد ریالی چهارمحال و بختیاری برای پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع این ویروس تاکنون ۵۴ درصد برابر دو هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال تخصیص یافته و یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در بانک‌های عامل استان تشکیل پرونده شده است.
به گزارش ایرنا، معاونان و مدیران عامل بانک‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی موانع و مشکلات توسعه چهارمحال و بختیاری و ارایه روش‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از منابع و ظرفیت‌های ملی به مدت ۲ روز (سه‌شنبه و چهارشنبه) در این استان حضور داشتند.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها توسعه ایران چهارمحال وبختیاری کارآفرینی توسعه روستایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران چهارمحال وبختیاری کارآفرینی توسعه روستایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری کارآمدی دولت توسعه ایران چهارمحال وبختیاری کارآفرینی توسعه روستایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری کارآمدی دولت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری میلیارد ریال چهار هزار وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد