Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@08:15:18 GMT

کاهش شدید بارندگی در مهرماه

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۲۸۱۹

کاهش شدید بارندگی در مهرماه

در مهرماه گذشته میزان بارندگی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد کاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین تا تاریخ 6 آبانماه سال جاری میزان بارش در کشور کاهش بسیار زیادی نسبت به مدت مشابه داشته و گویا فعلا هم روزهای پربارانی در پیش نخواهیم داشت

این کاهش در برخی مناطق کشور تا 100 درصد هم رسیده به اعتقاد کارشناسان ما امسال پاییز پربارانی در پیش نخواهیم داشت

جدول زیر نشان دهنده آخرین وضعیت بارش در کشور است که مقایسه اعداد آن می تواند مساله را بیشتر روشن کند

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش برف و باران کاهش سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ذخایر آبی سدها در شروع سال ۱۴۰۳+جدول

۱۴ سد مهم کشور ذخایر آبی زیر ۲۰ درصد دارند، به‌عبارتی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مخازن آنها خالی است. همچنین در ۱۶ سد کشور نیز ذخایر آبی آنها نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌بارش بوده، بین ۲۵ تا ۹۰درصد کاهش دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 184 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا پنجم فروردین 1403) در مجموع 16 میلیارد و 360 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 19 میلیارد و 700 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 17 درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، 12 میلیارد و 410 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی 12 میلیارد و 50 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود 25 میلیارد و 640 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، 52 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 48 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز پنجم فروردین 1402 بالغ بر 26 میلیارد و 750 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده کاهش 4 درصدی در این بخش است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

14 سد مهم کشور ذخایر آبی زیر 20 درصد دارند، به‌عبارتی بیش از 80 درصد ظرفیت مخازن آنها خالی است. همچنین در 16 سد کشور نیز ذخایر آبی آنها نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌بارش بوده، بین 25 تا 90درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت ذخایر آبی سدها در شروع سال ۱۴۰۳+جدول
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید